Gå til innhold

Gift ved første blikk 2020

udiskutert

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå tror jeg snart balansen blir tydeligere hos "nerdeparet" 🙂 Ikke bare hadde hun forventet at hjemmet hans var enda mer preget av livsstilen hans. I tillegg bet hun seg merke i at han f.eks snakket seg mye ned og manglet selvtillit. Tror hun merker at den harde snakkinga, og tøffe holdningen hun har hatt, er i ferd med å slå tilbake på henne.....Mye mer optimistisk til dem nå enn i forrige episode. Hun virker mer åpen og bevisst 🙂👏 

Anonymkode: 5cb14...5ee

Jeg skjønner ikke hvorfor hun påpeker alt mulig av småting/trekk ved han som hun ikke liker? Burde hun ikke tatt den " tanke prosessen" inni seg, og latt ting flyte mer naturlig 🤔

Det blir jo som han psykologen var inne på - folk viser seg fra sin beste side når de er trygge, og det blir man vel ikke når den andre hele tiden kommenterer og "gransker" alt man sier å gjør. Jeg tror ingen blir mer rett i ryggen og ut med kassa av å bli fortalt  av den man dater at "du må rette deg opp og være mer mann!" Hun sa vel ikke det direkte til han,men ja..

Hele maktforholdet i relasjonen er jo helt skjevt. Nå går han jo frivillig inn i en sånn underdannig rolle, så det er for all del ikke kun hennes feil. Jeg syns også hun fremsto mer positiv, og litt mer omtenksom ovenfor han i episode 2. Men når hun er så vokal - FREKK - med sine ønsker og preferanser, så burde han vært det samme - om det var at han var skuffa over hennes manglende filminteresse , harry tattoer, eller at han aldri har likt sånne små teite hvite hunder -  men han skal gi henne og hunden en sjanse. 🤣

Da hadde han i alle fall fått frem at hun heller ikke huker av alle bokser på hans drømmedame skjema. Det sistnevnte ser hun og flere andre damer i tidligere sesonger til å reflektere null over. Akkurat som at rullgardina går ned når de treffer en mann de føler er "under" de, og da glemmer helt at han selvsagt også har ønsker, preferanser og krav. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å se hvordan Tina behandler mannen sin. Utifra det inntrykket man har fått av henne etter tre episoder er det ikke vanskelig å forstå hvorfor hun var singel. Hun er veldig streng, bestemt og har klare preferanser, hvis ikke hun legger fra seg dette kommer det aldri til å fungere med noen.

Mannen hennes virker som en supersøt fyr og hadde sikkert gjort en av de andre søkerne veldig lykkelig. Fatter ikke hvorfor han ble matchet med henne!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2020 den 8.13, AnonymBruker skrev:

Hvorfor matcher de spake menn med sterke selvstendige kvinner?

Ekspertene må slutte å tror at det er det de "trenger". Heller finne en de kan se opp til.

Anonymkode: f8062...d8c

Jeg ser også denne tendensen. Det gjør ikke kvinnene noe godt i forholdet, og mennene forblir bare tøfler i stedet for å rette seg i ryggen og være en mann. 

Anonymkode: ea619...d8c

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nutz skrev:

Trist å se hvordan Tina behandler mannen sin. Utifra det inntrykket man har fått av henne etter tre episoder er det ikke vanskelig å forstå hvorfor hun var singel. Hun er veldig streng, bestemt og har klare preferanser, hvis ikke hun legger fra seg dette kommer det aldri til å fungere med noen.

Mannen hennes virker som en supersøt fyr og hadde sikkert gjort en av de andre søkerne veldig lykkelig. Fatter ikke hvorfor han ble matchet med henne!

Helt enig! Hun er forferdelig stressede og pirkete. Å så tror hun selv at hun fremstår så positiv og med en enorm livsgnist som han ikke har?!🤪. Når i virkeligheten så fremstår hun bare sytete og ufordragelig 🙈

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alex_rude skrev:

Helt enig! Hun er forferdelig stressede og pirkete. Å så tror hun selv at hun fremstår så positiv og med en enorm livsgnist som han ikke har?!🤪. Når i virkeligheten så fremstår hun bare sytete og ufordragelig 🙈

Ikke glem besserwisser. 

Anonymkode: a4a91...45e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke glem besserwisser. 

Anonymkode: a4a91...45e

Absolutt! Ingen kan leve i harmoni med et sånt menneske 🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting man kan lære seg med damer er å aldri høre på hva de sier de ønsker seg, men hva de velger i handling. Tror neppe flere av damene hadde hatt problemer med sex første natt om mannen så ut som Brad Pitt. Og hvorfor sier norske damer at de vil ha en "myk" mann. Det er ikke akkurat min erfaring.

Anonymkode: 0e53b...e0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett alle sesongene og hvert år forundrer jeg meg like mye over at ekspertene velger å la være å jobbe med deltagernes forventninger i forkant av bryllupet. Eller i fjor og i år har de gjort det litt, tenker da på den scenen der to eksperter forteller en deltager bittelitt om partneren. Men jeg savner at psykologen jobber med deltagerne i terapirommet, og jobber med å skru ned forventningene deres. Jeg tror at dersom de hadde begynt med noen ukers terapi i forkant av TV-innspillingen ville de fått en mye høyere suksessrate. 

Anonymkode: 6bddf...95b

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaggu ikke lett for menn når så mange damer ønsker seg en bestemt mann som viser initiativ. De vil jo bare være hyggelig og jatter kanskje litt ekstra med i bli-kjent-fasen. Hadde de vært bestemte og frampå når det kommer til fysisk kontakt fra starten av hadde de mest sannsynlig blitt kalt kontrollerende av damene og det røde flagget hadde øyeblikkelig blitt heist til topps. 

Nei, vi damer er søren ikke enkle🙈

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett episode 3 og synes Tina får ufortjent mye kritikk. Hun har jo rett i alt hun sier og prøver alt allikevel.

Sånn som han satt å snakka ned seg selv og maten da han stod for maten. Og ellers. Sånn er bare slitsomt og hvordan skal andre synes du er bra nok når du ikke synes det selv?

Anonymkode: f8062...d8c

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ella1 skrev:

Det er jaggu ikke lett for menn når så mange damer ønsker seg en bestemt mann som viser initiativ. De vil jo bare være hyggelig og jatter kanskje litt ekstra med i bli-kjent-fasen. Hadde de vært bestemte og frampå når det kommer til fysisk kontakt fra starten av hadde de mest sannsynlig blitt kalt kontrollerende av damene og det røde flagget hadde øyeblikkelig blitt heist til topps. 

Jeg vet ikke.

Selv har jeg likt veldig godt at mannen tar initiativ til fysisk kontakt. Jeg kan virke veldig sterk på mange og gir visstnok ikke menn følelsen av at jeg trenger dem. Men jeg er derfor så glad når en mann kan styre iallefall dén delen av forholdet. Spør meg spørsmål, tar meg på ryggen, vil leie, kline, sier meg imot dersom han er uenig. Jeg digger det! Jeg blir seriøst tent av en god diskusjon hvor mannen argumenterer godt for seg og sier sin mening med et glimt i øyet. Når han da sier "jeg bryr meg ikke nok om dette temaet her til å bruke mer tid på å diskutere det, jeg vil heller knullet deg" så er det helt vilt hvor fort han får viljen sin! 😂

Jeg synes han nerden virker kjempeskjønn, men jeg hadde ikke blitt tiltrukket av å føle meg som den sterke. Han finnes ikke tennende, seksuell. Jeg vil ikke ha den rollen. Så selv om jeg synes hun dama virker skikkelig slem mot han, så skjønner jeg på en måte at hun også blir frustrert. Han kunne sikkert vært en god venn, men han er for usikker til å være hennes likeverdige partner. Når hun da er så mye sterkere i seg selv enn han så får man fort mamma-følelser. Da tørker man opp og det skaper en enda større avstand.

Det finnes flust av menn som både er sterke og likevel villige til å tilpasse seg dama og med det er myke nok til å høre på hennes sårede følelser når de kommer opp fordi en venninne har sagt noe feil e.l. Det er jo de man tenner på. "Snill" og bare snill er kjedelig. Veldig mange er veldig snille. Men man blir ikke våt av menn som han pysa i NRK-TV's "Parterapi", Kjell-Simen. "Eg ska bli meir bestemt! Eg ska knulla deg Helen. (...) Og so ska jeg reie opp sengja og fluffa putane for deg, og koma med ein kopp kaffi te deg og pjuska deg på armen resten av natta." Zzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ella1 skrev:

Nei, spesielt en god andel av de langtidssingle damene over 30, forstår jeg godt er single 🙈

Anonymkode: 4a985...b24

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte får jeg helt vondt i meg når jeg ser hva hun sier til han og om han. På en annen side er det jo forståelig. Han fremstår veldig «tussete» sammen med henne, og jeg hadde nok også blitt litt irritert. 

Men, han er ganske annerledes alene foran kamera enn han er sammen med henne. Hun forsterker nok usikkerheten hans når hun er sånn, og så har de det gående. En ond sirkel.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Tina egentlig er vettskremt og kanskje sint på seg selv for å ha blitt med. Nå har hun ikke kontrollen lenger og ting ble ikke som hun hadde håpet. Da er det lett å finne noe ytre å legge skylda på, som her har blitt ektemannen. Hun hakker på ham for å ha kontroll på _noe_. Jeg tror ikke hun er så frekk som hun fremstår, men usikker og redd i denne situasjonen. Som er helt forståelig, men som gir et veldig dårlig inntrykk på tv. 

Bjørn Harald prøver å vise at han er ufarlig og vil hennes beste, men det provoserer henne enda mer. Jeg tror Tina vil se at Bjørn Harald er en veldig fin fyr, når hun får tryggheten og roen tilbake.

Marina og Jonny har jeg veldig tro på! De virker som like typer. Problemet der kan være å snakke om ting som ikke fungerer. Det innrømmet vel også Jonny at han ikke var god på. 

Linn og Kristoffer er virkelig fra samme planet! Må le av de to, de er morsomme sammen. Men jeg lurer på om mye av fjøset til Linn kommer av usikkerhet. Jeg tror Kristoffer kommer til å markere seg mer etterhvert. Han virker trygg på seg selv, og stabil. Jeg tror Linn skal få god plass til usikkerheten sin der, og at han tar vare på henne.

Anonymkode: 504d1...fc7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk vondt inni meg da Bjørn Harald skulle lese fra den boken, og begynte å skjelve. Hun lager situasjonene skikkelig usikre for han, til og meg jeg kjenner nervøsiteten hun legger til rette for (ikke med vilje, da. Men det er så tydelig). Han klarer liksom ikke å riste det av seg, det øker bare jo mer de prater veldig ofte. :(

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
På 11.2.2020 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Hun ber han om å lage mat fra bunnen fra en kokebok hun har med. Helt uvant for  han, men han sier ok. 

Han blir ikke helt fornøyd med resultatet og sier "nei, det lå litt lenge i panna det her". 

Da får han beskjed om å ikke snakke seg selv ned, og at han burde rette seg opp.

Hva med å gi kred for at han prøvde å lage ny og for han helt ukjent mat?

Ikke henge seg opp i at han syns maten lå litt for lenge i panna, og så vri hele greia til noe negativt. 

Ærlig talt så snakker man ikke seg selv ned fordi man sier "syns den lå litt for lenge i panna". Han satt ikke å sa "jeg er en taper som ikke får til noe jeg 😢"

En dame som sa "ikke snakk deg selv ned, det er turn off", for en sånn kommentar, hadde jeg seriøst begynt å lure på.

Det er ikke bare hva man skal spise hun skal bestemme, men hun skal faen meg også bestemme alt man sier,føler og selve måten man ordlegger seg på.

Hun er en skikkelig frekk dame som innbiller seg at hun selv innehar fasiten fra A til Å, og jeg skjønner utrolig godt at hun er singel! 

Anonymkode: 4a985...b24

Sååå enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro Tina er litt skuffet over at hun ble matchet med han. Hun er hakket over han utseendemessig, og når ikke hun evner å se at det er en skikkelig fin fyr under all nervøsiteten, så er det lett å bli fortvilet og dermed ekstra spiss. Det forholdet der har jeg ingen tro på. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...