Gå til innhold

Har man lov å ønske seg et kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg slet lenge med å få barn. Nå har jeg to gutter, men drømmer om ei datter. Er det noen i samme båt? Noen som har fått to gutter og ei jente etterpå? 

Anonymkode: c1831...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det lov å ønske seg et kjønn. Det er også lov til å være litt skuffet om det ikle ble det kjønnet man håpet på OG det er lov å si det høyt. 😊 Alt i alt pleier slike tanker å være glemt når man møter barnet sitt for første gang og innser hvor perfekt det er.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på KG blir man halshugget for å ønske seg et spesifikt kjønn ihvertfall, vet ikke hvordan det er i det virkelige liv. 

Anonymkode: d487b...9af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov, men om det er sosialt akseptert er en annen ting.

hvordan hadde du selv følt det om du visste at moren din egentlig ønsket seg en gutt, men måtte klare seg med deg?

Anonymkode: 547d5...139

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov, men om det er sosialt akseptert er en annen ting.

hvordan hadde du selv følt det om du visste at moren din egentlig ønsket seg en gutt, men måtte klare seg med deg?

Anonymkode: 547d5...139

Det er heldigvis ikke noe man sier til barna sine:) 

Anonymkode: c1831...864

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov, men om det er sosialt akseptert er en annen ting.

hvordan hadde du selv følt det om du visste at moren din egentlig ønsket seg en gutt, men måtte klare seg med deg?

Anonymkode: 547d5...139

Jeg er ikke TS, men bare for å svare på dette: Jeg er en av tre søstre, og jeg vet at faren min ønsket seg en gutt. Jeg har ingen problemer med det, vet jo at han elsker oss uansett. 

Anonymkode: 7f74c...bd3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på jente. Tror jeg blir veldig skuffet hvis jeg ender opp med bare gutter. Men gutt(er) går helt fint bare jeg får en jente også. Så har ikke noe i mot å få gutt, har bare veldig lyst på en jente OGSÅ.

Anonymkode: 80b07...ae9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst på jente. Tror jeg blir veldig skuffet hvis jeg ender opp med bare gutter. Men gutt(er) går helt fint bare jeg får en jente også. Så har ikke noe i mot å få gutt, har bare veldig lyst på en jente OGSÅ.

Anonymkode: 80b07...ae9

Du satte ord på mine følelser:) Jeg elsker gutta overalt. Savner bare jenta:) Trodde jeg skulle få jente som nr 1. Og med nr to var jeg sikker på at jenta virkelig kom. Så feil kan man ta:)

Anonymkode: c1831...864

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her på KG blir man halshugget for å ønske seg et spesifikt kjønn ihvertfall, vet ikke hvordan det er i det virkelige liv. 

Anonymkode: d487b...9af

I det virkelige liv har jeg inntrykk av at det er helt innafor å både si og høre «vi får tro det er jenta som kommer nå da» 😄

Anonymkode: 3027c...a0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov, men om det er sosialt akseptert er en annen ting.

hvordan hadde du selv følt det om du visste at moren din egentlig ønsket seg en gutt, men måtte klare seg med deg?

Anonymkode: 547d5...139

Jeg er siste av 3 søstre. Og pappa ønsket selvfølgelig en gutt, men så kom jeg 😛 

Han har hvert åpen om det men han hadde nå aldri byttet oss ut mot en gutt selvfølgelig, men det er forståelig at du ønsker det motsatte kjønn etter så mange jenter. 

Syns det heller er morsomt at han fikk så mange jenter. Føler meg ikke mindre ønsket av at han ønsket seg gutt. 

Anonymkode: 3db86...d8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tante som hadde ønsket seg en jente allerede før hun fikk barn. Hun fikk først en gutt, så en til gutt og barn nr 3 ble jente. 

Vi i familien ser at tanten min favoritiserer denne jenta. Alle bilder som legges ut er av jenta, skal hun handle klær til barna, handler hun kun til jenta (guttene får arve fra sine søskenbarn) 

 

Personlig mener jeg det er utrolig fælt å ønske seg ett kjønn, men det er mange som gjør det.  Men som en person om står i familie og ser dette, er der utrolig fært.

Anonymkode: f19d7...3f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov, men om det er sosialt akseptert er en annen ting.

hvordan hadde du selv følt det om du visste at moren din egentlig ønsket seg en gutt, men måtte klare seg med deg?

Anonymkode: 547d5...139

For et idiotisk spørsmål 😂

Anonymkode: feaca...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tante som hadde ønsket seg en jente allerede før hun fikk barn. Hun fikk først en gutt, så en til gutt og barn nr 3 ble jente. 

Vi i familien ser at tanten min favoritiserer denne jenta. Alle bilder som legges ut er av jenta, skal hun handle klær til barna, handler hun kun til jenta (guttene får arve fra sine søskenbarn) 

 

Personlig mener jeg det er utrolig fælt å ønske seg ett kjønn, men det er mange som gjør det.  Men som en person om står i familie og ser dette, er der utrolig fært.

Anonymkode: f19d7...3f6

Høres ut som noe du finner på

Anonymkode: feaca...905

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som noe du finner på

Anonymkode: feaca...905

Ikke meg du siterer, men tror faktisk ikke det er tull. Jeg kjenner ei som er helt lik. To sønner fra før og fikk ei datter som nr 3. Hadde jeg ikke visst bedre skulle man tro de to guttene ikke eksisterte.

For å svare på spørsmålet, det er selvfølgelig lov! Så lenge man er innerforstått med at det er 50% sannsynlighet for å få det motsatte og at ønske ikke går ut over barnet om det blir "feil" kjønn. De aller aller fleste blir like glad i barnet sitt.. men så har man de få som sliter med det i årevis etterpå..

Anonymkode: 5e25f...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er strengt tatt ikkje sosialt akseptert å ønska seg eit kjønn. For min del er det at eg kunne tenkt meg gutt og jente, begge kjønn. Men om neste blir jenta er det såklart heilt supert det og, aller mest ønskjer eg meg friske levande barn. Det er ikkje alle som er så heldige. Kjønn er ikkje viktig, men det må væra lov å gjera seg nokre tankar om å ha ein sønn og datter, man ser for seg mykje rart men livet blir vanligvis ikkje som man trur.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, mammahjarte skrev:

Det er strengt tatt ikkje sosialt akseptert å ønska seg eit kjønn. For min del er det at eg kunne tenkt meg gutt og jente, begge kjønn. Men om neste blir jenta er det såklart heilt supert det og, aller mest ønskjer eg meg friske levande barn. Det er ikkje alle som er så heldige. Kjønn er ikkje viktig, men det må væra lov å gjera seg nokre tankar om å ha ein sønn og datter, man ser for seg mykje rart men livet blir vanligvis ikkje som man trur.

 

Det er likevel helt normalt å ønske seg et kjønn. Alle tenker ikke likt angående det og det at du ikke føler det er riktig gjør det ikke galt.

Anonymkode: feaca...905

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er likevel helt normalt å ønske seg et kjønn. Alle tenker ikke likt angående det og det at du ikke føler det er riktig gjør det ikke galt.

Anonymkode: feaca...905

Det er forsatt tabu, og eg synest folk kan få lov til å ønskja seg eit kjønn. Synest ikkje det er noko galt i det. Gender dissapointment er ganske vanlig faktisk, men tabu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så ønsker vi oss alle et kjønn eller? Alle vil vel ha et av hver men når man først har fått et barn så vil man gjerne ha motsatt kjønn neste gang. De som nekter for dette snakker ikke sant, jeg tar det som en selvfølge at alle ønsker seg enten jente eller gutt.. Venninna mi var ærlig å sa at hun og samboeren ønsket seg gutt, når de var på UL hvor de så ei jente så ble de begge litt paff men se elsker jo den lille jenta si og kunne ikke byttet henne ut med noen.
Jeg er prøver så ønsker meg begge kjønn, men vil så klart ha ei jente en gang. Samboeren min er helt lik men ønsker seg en gutt i løpet av livet. Ikke la deg lure av de som sier de ikke bryr seg, for det gjør de innerst inne.

Anonymkode: 7a0f3...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...