Gå til innhold

Har ingen til å passe barnet når jeg skal føde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager. Så bare første postene, men kjenner jeg nesten ikke gidder å poste for her blir man tydeligvis halsugget. 

Anonymkode: 7b829...729

Det står i første innlegget! 

Anonymkode: e9dce...bcf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi løste det slik at mine foreldre kom til oss en uke før termin, og ble der til barnet ble født. De skulle passe eldste barnet under fødsel. De har flere timer lang reisevei til oss.

Anonymkode: 84dae...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier at hun bare skal føde alene - det er jo sikkert helt greit hvis alt går bra. Men ting skjer. Vår lillesøster levde varen 5 timer, hadde vært utrolig kjipt hvis far aldri eller så vidt hadde fått møte henne. En venninne fikk ta akut haste keisersnitt og var ikke i stand til å møte babyen før den var rundt 20 timer. Da hadde far hud mot hud og kunne gi nærhet og trygghet mens, utrolig viktig for videre tilknytning at babyen får den nærheten i starten selv om mor ikke kan gi det. Synes heller du prøver å finne en barnevakt dere kan betale. Selv om barnet deres ikke gå i BHG enda - ta kontakt med bhg:er i nærheten og forklare situasjonen og spør om noen kan være interessert i et slikt jobb. Her hvor vi bor finnes det også apper, hvis det finnes der så bruk det - og bruk litt tid nå kommende uke til å bli kjent. 

Anonymkode: f8f8d...176

Det går helt fint å føde alene selv om ting skulle gå galt. Ja, det er utrolig kjipt, men finner man ikke barnevakt så må far være hjemme med ungen. Her rakk ikke far fødsel pga jobb, ungen måtte tas ut ved keisersnitt og sendes videre til nyfødtavdelingen. Det var veldig tungt når det stod på, men slik er livet noen ganger. Og det går som regel bra. 

Anonymkode: 44373...0dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Nittedal og kan hjelpe deg. Er hjemme med ei på 11 mnd. Ungene kunne lekt litt sammen og vi kunne blitt kjent først  :)

Anonymkode: 3a98d...d14

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Nittedal og kan hjelpe deg. Er hjemme med ei på 11 mnd. Ungene kunne lekt litt sammen og vi kunne blitt kjent først  :)

Anonymkode: 3a98d...d14

Så snilt av deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går helt fint å føde alene selv om ting skulle gå galt. Ja, det er utrolig kjipt, men finner man ikke barnevakt så må far være hjemme med ungen. Her rakk ikke far fødsel pga jobb, ungen måtte tas ut ved keisersnitt og sendes videre til nyfødtavdelingen. Det var veldig tungt når det stod på, men slik er livet noen ganger. Og det går som regel bra. 

Anonymkode: 44373...0dd

I så fall blir jo den nyfødte overlatt til fremmede. Så da må man velge hvem som får tåle det, nyfødt eller 1åring. Ikke bare et enkelt valg 😕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men å overlate barn i barnehage til fremmede etter kort tid i tilvenning er helt vanlig og skjer hver dag... 

Anonymkode: d6613...0ed

Synes ikke det er helt sammenlignbart. Jeg måtte dra på sykehuset midt på natten i sterke smerter, var glad det var pappaen som hadde eldste og tok seg av han mens jeg fødte og ikke noen barnet hadde møtt noen få ganger. Han var trøtt, forvirret, skjønte at mamma hadde vondt osv. 

Anonymkode: cc0c5...b50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere finner en løsning! Jeg har inntrykk av at mange nesten syns det er litt stas å bli bedt om hjelp ifbm. fødsel, og mange er positive til det :) Men det er klart at det er ikke så enkelt å finne noen som barnet er trygg på eller rekker å bli kjent med. 

Vi havner kanskje i en lignende situasjon. Vi har et tilreisende familiemedlem fra en annen by som bor hos oss en periode, men hvis ikke babyen kommer innen neste søndag, må hun hjem og på jobb. Etter det er plan A at mannen og 1,5-åringen kjører meg til sykehuset, og venter på sykehusområdet, hvis det starter på dagtid. Eller at jeg tar taxi hvis det er natt og barnet sover. Vi har et barnevakt-alternativ til, men grunnet lang reisevei og rask fødsel sist, har vi ikke tid til å vente på vedkommende. Vi tenker at det er bedre for barnet å være sammen med far enn at f.eks. en nabo kommer hit på natten eller når vi foreldre haster avgårde plutselig. Å få en ny baby inn i familien vil bli en stor omveltning. Men vi håper veldig på at det ordner seg slik at mannen får blitt med på fødselen. 

Jeg vet at personalet på sykehuset ivaretar små storesøsken om det er helt krise. Det kunne blitt slik hos oss med truende for tidlig fødsel og far på jobbreise, men vi slapp heldigvis unna. Når man har far tilgjengelig, blir det imidlertid noe annet. Men jeg ser for meg at om fødsel går bra og mor og barn er i ok form, kan det være veldig fint å være hele familien, inkludert storesøskenet, samlet på føden etterpå. 

Anonymkode: 4b427...d99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en vanskelig situasjon. Er gravid i uke 37, og skal med andre ord føde innen få uker. Problemet er hvor vi skal gjøre av ettåringen vår mens fødselen pågår. Vi har absolutt ingen vi kjenner som vi kan spørre om å passe han. Og er dermed redd det ender med at min samboer må være hjemme med ettåringen mens jeg er på sykehuset. Ønsker jo at han skal være tilstede, men vet ikke hvor vi kan få tak i en barnevakt på kort varsel? 

Vi har akkurat flyttet til kommunen vi bor i, og kjenner dermed ikke naboene. Har heller ikke rukket å bli kjent med noen andre. Barnet går heller ikke i bhg, så er ingen der vi kunne spurt heller. Ingen familie, venner eller bekjente. 

 

Tror dere det er mulig å ta barnet med på sykehuset, og "overlate" det til noen ansatte der, eller må vi rett og slett legge ut en annonse på nettet hvor vi søker etter en veldig fleksibel person som kan kontaktes uansett tid på døgnet? Vi har forresten ikke bil, men bor heldigvis veldig nærme sykehuset. 

Anonymkode: 33a26...841

Dette skulle dere tenkt på før dere ble gravide 

Anonymkode: a1161...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooow 90% av svarene her tyder på at dere ikke har lest tråden til ts. Slutt å spre negativitet hva feiler det dere?

Alle kan havne i en slik situasjon,hun spør om råd ikke at dere skal fortelle henne hvorfor hun ikke tenkte på det før.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en vanskelig situasjon. Er gravid i uke 37, og skal med andre ord føde innen få uker. Problemet er hvor vi skal gjøre av ettåringen vår mens fødselen pågår. Vi har absolutt ingen vi kjenner som vi kan spørre om å passe han. Og er dermed redd det ender med at min samboer må være hjemme med ettåringen mens jeg er på sykehuset. Ønsker jo at han skal være tilstede, men vet ikke hvor vi kan få tak i en barnevakt på kort varsel? 

Vi har akkurat flyttet til kommunen vi bor i, og kjenner dermed ikke naboene. Har heller ikke rukket å bli kjent med noen andre. Barnet går heller ikke i bhg, så er ingen der vi kunne spurt heller. Ingen familie, venner eller bekjente. 

 

Tror dere det er mulig å ta barnet med på sykehuset, og "overlate" det til noen ansatte der, eller må vi rett og slett legge ut en annonse på nettet hvor vi søker etter en veldig fleksibel person som kan kontaktes uansett tid på døgnet? Vi har forresten ikke bil, men bor heldigvis veldig nærme sykehuset. 

Anonymkode: 33a26...841

Til dere som ikke leser HI og foreslår ansatte i barnehagen som en løsning :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din kan være hjemme med barnet så kan du føde på sykehuset. Det går nok bra!! Makan til hysteri!

Anonymkode: 2ea52...a1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krok1 skrev:

I så fall blir jo den nyfødte overlatt til fremmede. Så da må man velge hvem som får tåle det, nyfødt eller 1åring. Ikke bare et enkelt valg 😕

For et nyfødt barn er alt og alle fremmede!

Anonymkode: 10ca0...a8d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville født alene ☺️ lykke til, TS 💛

Anonymkode: 1588b...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en vanskelig situasjon. Er gravid i uke 37, og skal med andre ord føde innen få uker. Problemet er hvor vi skal gjøre av ettåringen vår mens fødselen pågår. Vi har absolutt ingen vi kjenner som vi kan spørre om å passe han. Og er dermed redd det ender med at min samboer må være hjemme med ettåringen mens jeg er på sykehuset. Ønsker jo at han skal være tilstede, men vet ikke hvor vi kan få tak i en barnevakt på kort varsel? 

Vi har akkurat flyttet til kommunen vi bor i, og kjenner dermed ikke naboene. Har heller ikke rukket å bli kjent med noen andre. Barnet går heller ikke i bhg, så er ingen der vi kunne spurt heller. Ingen familie, venner eller bekjente. 

 

Tror dere det er mulig å ta barnet med på sykehuset, og "overlate" det til noen ansatte der, eller må vi rett og slett legge ut en annonse på nettet hvor vi søker etter en veldig fleksibel person som kan kontaktes uansett tid på døgnet? Vi har forresten ikke bil, men bor heldigvis veldig nærme sykehuset. 

Anonymkode: 33a26...841

Barnbarn barn og føde og føde! Er det det eneste dere klarer å bry dere om her på kg! Er så kvalm og lei av alle føde og gravid trådene. Livet er mye mer enn bare unger og gulp. Ikke klarer dere dere uten et mannfolk heller, samma om han er slem og utro, ikke liker eller elsker dere, allikevel legge dere på rygg og bli gravide når dere ikke passer som mor eller er en god og elskelig kone for mannen. De fleste gjør ungene og mannen sin ulykkelige, mange egoistiske og sutrete og masete damer der ute med hengemus og ser ikke ut. Tror de er noe og mannen avskyr de.

Anonymkode: 42ef5...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

For et nyfødt barn er alt og alle fremmede!

Anonymkode: 10ca0...a8d

Ikke mamma ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnbarn barn og føde og føde! Er det det eneste dere klarer å bry dere om her på kg! Er så kvalm og lei av alle føde og gravid trådene. Livet er mye mer enn bare unger og gulp. Ikke klarer dere dere uten et mannfolk heller, samma om han er slem og utro, ikke liker eller elsker dere, allikevel legge dere på rygg og bli gravide når dere ikke passer som mor eller er en god og elskelig kone for mannen. De fleste gjør ungene og mannen sin ulykkelige, mange egoistiske og sutrete og masete damer der ute med hengemus og ser ikke ut. Tror de er noe og mannen avskyr de.

Anonymkode: 42ef5...b15

Hvorfor gidder du å gå inn på disse trådene om du synes det er så fælt? 😂 Og det er da naturlig at det er snakk om barn og føding på KVINNEguiden 🙈

Anonymkode: 037c0...c0b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnbarn barn og føde og føde! Er det det eneste dere klarer å bry dere om her på kg! Er så kvalm og lei av alle føde og gravid trådene. Livet er mye mer enn bare unger og gulp. Ikke klarer dere dere uten et mannfolk heller, samma om han er slem og utro, ikke liker eller elsker dere, allikevel legge dere på rygg og bli gravide når dere ikke passer som mor eller er en god og elskelig kone for mannen. De fleste gjør ungene og mannen sin ulykkelige, mange egoistiske og sutrete og masete damer der ute med hengemus og ser ikke ut. Tror de er noe og mannen avskyr de.

Anonymkode: 42ef5...b15

Du ee jo helt idiot rett og slett. Hvis slike tråder plager deg så mye hvorfor går du inn på en slik tråd? Bruker energi på å lese den for så å komentere en idiotisk. Du har ikke mye liv da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at far bør bli hjemme med barnet. Så får heller både far og barnet komme når baby er født (evt til morgenen hvis det skjer om natten). Du kan forklare situasjonen til jordmor og spørre om det er mulig å få familierom på barsel. Det er jo ikke alltid mulig. Men om dere får det kam både far og storesøskenet være der hele tiden. Evt frem til barnet bør hjem å legge seg. Du kan også dra hjem tidligst mulig etter fødsel så fremt babyen har det bra og at din form tilsier det. 
 

Det viktigste er at barnet er ivaretatt og føler seg trygg. Fødselen kan i prinsippet starte når som helst. 1åringen rekker ikke å bygge relasjon til noen som plutselig skal passe nå. 
 

Ellers tenker jeg dere bør finne en fast barnevakt til å kunne bruke ved senere anledninger. Som 1åringen blir kjent med. Før eller siden dukker det gjerne opp behov for pass. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 20.39, Krok1 skrev:

I så fall blir jo den nyfødte overlatt til fremmede. Så da må man velge hvem som får tåle det, nyfødt eller 1åring. Ikke bare et enkelt valg 😕

For vår del så hadde vi ikke noe valg da ungen ble født i uke 27 og måtte legges i kuvøse med pustehjelp. Av og til oppstår det kjipe situasjoner, men det ordner seg som regel. Får vi flere barn i fremtiden så er det far som må være hjemme med det barnet vi har fra før, dersom ingen kan eller vil passe. Jeg bodde på sykehus i ukesvis og vet at de tar godt vare på barna der. De passer godt på de nyfødte dersom det skulle oppstå noe. 

Anonymkode: 44373...0dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...