Gå til innhold

Har så lyst til å gå uten sminke, men har så stygg hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så stygg hud i ansiktet, at jeg ikke vil gå uten sminke. Jeg har ikke kviser eller uren hud, men selve hudfargen er ujevn, jeg er blass, grå og ser bare uopplagt ut. Jeg er i midten av 30-årene. 

Det er ikke et stort på problem å ta på foundation eller pudder, men jeg skulle gjerne kunnet gå ut på fjelltur eller ta en løpetur uten sminke. Men slik jeg ser ut vil jeg ikke det, da jeg føler meg utrolig stygg rett og slett. Jeg bruker ikke mye sminke på huden, bare nok til å få en jevn hudfarge og litt rouge i kinnene. 

Synes at andre uten sminke har mye jevnere og finere hudfarge enn det jeg har. 

Er dette noe å få gjort noe med? Har dere eventuelt noen tips? Har noen av dere f.eks brukt noen produkter og merket forskjell? 

Anonymkode: db0d1...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken hudtype har du?

Spiser du sunt, drikker nok vann?

Anonymkode: e0a20...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid lagt sminke, lett dekkende. Kun fordi fargen på huden ikke er slik som alle andres.

Det er greit å hente barna uten sminke i bhg, men det har kostet meg mye personlig å gjøre det. Det har med hvordan jeg fremstår å gjøre. Jeg vil være velstelt og ren. Men uten sminke på er jeg ikke den samme å se på. Så noen ganger undrer jeg på om de tror det ikke står helt bra til med meg. Det er jo det verste tenkelige, sant? For jeg ser disse folkene ofte. 

På fjelltur blir jeg så innmari varm, jeg pleier å ha på mascara og lipgloss, kanskje noe til å skjule ringene under øynene. Men pytt sann, skjer jeg dropper hele driten. Går uten.

Øyepartiet vil jeg si ser rarere ut uten sminke. Ingen påtegnede bryn, bare de vanlige naturlige hårene. Ingen eyeliner eller noe...

 

Jeg er typisk nordisk og ser slik ut uten;

 

 

gw.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Jeg har alltid lagt sminke, lett dekkende. Kun fordi fargen på huden ikke er slik som alle andres.

Det er greit å hente barna uten sminke i bhg, men det har kostet meg mye personlig å gjøre det. Det har med hvordan jeg fremstår å gjøre. Jeg vil være velstelt og ren. Men uten sminke på er jeg ikke den samme å se på. Så noen ganger undrer jeg på om de tror det ikke står helt bra til med meg. Det er jo det verste tenkelige, sant? For jeg ser disse folkene ofte. 

På fjelltur blir jeg så innmari varm, jeg pleier å ha på mascara og lipgloss, kanskje noe til å skjule ringene under øynene. Men pytt sann, skjer jeg dropper hele driten. Går uten.

Øyepartiet vil jeg si ser rarere ut uten sminke. Ingen påtegnede bryn, bare de vanlige naturlige hårene. Ingen eyeliner eller noe...

 

Jeg er typisk nordisk og ser slik ut uten;

 

 

gw.jpg

Pen norsk dame. Gå mere uten du. 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Pen norsk dame. Gå mere uten du. 😄

Ligner jo uhyggelig mye på Gwyneth Paltrow...

Anonymkode: 0c7d2...7ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Pen norsk dame. Gå mere uten du. 😄

Dette er Gnyneth Paltrow.. 

Anonymkode: 8d561...501

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ligner jo uhyggelig mye på Gwyneth Paltrow...

Anonymkode: 0c7d2...7ab

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er Gnyneth Paltrow.. 

Anonymkode: 8d561...501

Hvem er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hr. Aktiv said:

 

Hvem er det?

En skuespiller som selger lys som lukter som vaginaen hennes

Anonymkode: c4c22...238

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så mye rare svar her på KG. Bildet skal ligne hvordan nordiske kvinner typisk ser ut uten sminke. Ved å bruke bildet av en kjent skuespillerinne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo eller har mulighet til å dra dit kan jeg anbefale Anne Harila laserklinikk. Hun bruker ulike lasere etter hvilken hudtone du har. Veldig gunstig pris også, da hun vil tilby dette for alle. Er veldig fornøyd med resultatet etter et par behandlinger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niacinamide, vitamin c, azelaic acid og alpha hydroxy acid er gode ingredienser som kan bidra til å jevne ut hudtonen. Jeg vil også anbefale å bruke flere tynne lag med fuktighetsgivende produkter i tillegg til hyaluronic acid, som skal hjelpe til med å holde på fuktigheten som dine andre produkter gir. Slik at huden din ikke er blass og ujevn på grunn av dehydrering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2020 at 1:05 PM, AnonymBruker said:

 

Det er ikke et stort på problem å ta på foundation eller pudder, men jeg skulle gjerne kunnet gå ut på fjelltur eller ta en løpetur uten sminke. Men slik jeg ser ut vil jeg ikke det, da jeg føler meg utrolig stygg rett og slett. Jeg bruker ikke mye sminke på huden, bare nok til å få en jevn hudfarge og litt rouge i kinnene. 

Anonymkode: db0d1...dbb

Men om du tar en løpetur alene, bryr du deg da om du er sminket?

Anonymkode: 1665a...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Jeg følte det slik før. Sluttet helt med sminke og har totalt forandret mening om huden min. Fant ut at jeg egentlig mislikte huden fordi jeg gikk så mye med sminke at kontrasten til min naturlige hud ble for stor. 

Nå gå jeg stort sett sminkefri, til og med ute på byen (da med kun øyenskygge, påtegnede bryn og mascara) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problem.  Har nærmest plettfri tekstur uten særlig verken linjer, porer, nupper eller kviser men er rød mellom brynene, på haka, rundt nesa, har pigmenflekker i kinnene og er svært blålilla under øynene.  Ser sånn 100 ganger bedre ut og mye yngre ut med foundation og concealer.  Brukt både trenioid og syrer ute særlig effekt utenom på linjer og porer, pigmentflekker og rødheten forblir.  Begynt med c-vitaminserum nå men har ikke særlig forhåpning om noen effekt. 

Anonymkode: 998ed...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vann og sunt fett i kosten. Peeling med syrer to ganger i uka. To-stegs rens hver kveld. Og serum tilpasset huden. 

I tillegg til dette bruker jeg 2-3 dråper med Clarins radiance plus i dagkremen hver dag. Det gjør en stor forskjell hos meg om vinteren. 

Holder jeg meg til dette er huden plettfri. Slurver jeg synes det raskt. Er 37. 

Anonymkode: 40c31...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...