Gå til innhold

Kvalm hund - når gå til vetrinær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en hund som ikke er i form. Han kastet opp i 5-tiden i natt og har kastet opp omtrent en gang i timen siden det (klokken er nå litt over 12). Han er nok litt roligere enn vanlig, men han har apetitt, er våken og beveger seg litt rundt. Jeg fikk i han vann (med leverpostei) og ris litt tidligere i dag, men det meste kom dessverre opp igjen litt senere (skal prøve igjen med litt vann snart). Det er vanskelig å si hva som er årsaken. Vi byttet fór torsdag kveld, men han ble ikke syk på fredag eller på dagtid på lørdag. Har også smørt ørene hans med et tynt lag hydrokortisonsalve i går kveld pga allergi, noe han ikke likte. Jeg lurer på om han kan ha slikket i seg litt av dette når vi ikke så det. Ellers var vi på tur i går kveld etter det ble mørkt. Da snuste han mye langs veien, men fikk ikke noe inntrykk av at han fikk i seg noe han ikke skulle. Blir jo litt bekymret. Er det sannsynlig at dette kan ordne seg av seg selv? Hvor lenge kan jeg se det an før vi evt går til vetrinær? Tusen takk for svar.

Anonymkode: e4ee7...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleide gå til dyrlege hvis kvalme og oppkast ikke ga seg i løpet av et døgn, raskere hvis hunden var apatisk i tillegg (din hund høres ikke apatisk ut hvis den vil ha leverpostei og beveger seg rundt). Hvor gammel er hunden? Jo yngre den er, jo mer tåler den, er min erfaring.

Anonymkode: e972d...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da avventer jeg evt. vetrinærbesøk. Han er fortsatt ung, snart 2 år. Skal fortsette å følge godt med på allmenntilstanden. Nå sover han litt, men det pleier han å gjøre på denne tiden.

Anonymkode: e4ee7...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt inn til dem, vakttelefonen, og hørt hva de anbefalte :)

De gir ofte gode råd, og kan si hva de tror :) 

Anonymkode: d34d0...a1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet du fòr uten å gradvis tilvenne? I såfall har du årsaken der

Anonymkode: 88d92...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs. Dette er symptomer på at det kan sitte fast et fremmedlegeme i tarmkanalen. Kan plutselig bli veldig dårlig. Snakket av erfaring.

Anonymkode: 90666...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det gått litt tid, og det ser ut til at hunden stort sett er frisk igjen nå. Han ble gradvis piggere. Utpå kvelden i går var han igjen leken og energisk, slik som han pleier å være. Siste gang han kastet opp var i natt. Etter det har han klart å holde på mat og drikke (har matet han litt forsiktig med ris, så ikke det skal bli for stor påkjenning på magen).

Takk for alle svar.

Anonymkode: e4ee7...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...