Gå til innhold

Klarer ikke å slappe av i ansiktet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så anspent i ansiktet hele tiden. Prøver å slappe av, men får det ikke til. Selvom jeg ligger på sofaen f.eks så spenner jeg flere steder i ansiktet, blant annet panne (sinnarynken), haken, og kinnene (?). 

Får nesten lyst til å ty til botox i hele ansiktet bare for å få ansiktet til å slappe av. Men det er litt drastisk. Føler at spesielt sinnarynken blir verre og verre. 

Har dere noen tips til å klare å slappe av i ansiktet? Jeg får det fysisk ikke til🤔

Anonymkode: e919d...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen setter medisinsk botox på strategiske steder i ansiktet hvis de er mye plaget med anspenthet og påfølgende hodepine. Kan hende det kan faktisk hjelpe deg ja, du trenger ikke sette i hele ansiktet slik at du blir uten mimikk, antar at det ikke er det du ønsker 🤪 snakk med legen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått til kiropraktor og løsnet litt i nakken. Pleide å spenne meg hele tiden i ansiket, spesielt kjeven. Et par behandlinger hos kiropraktor og jeg kjenner hele ansiktet har løsnet

Anonymkode: eb47c...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du kanskje trenger briller. Gå til en optiker. 

Anonymkode: 7e1fc...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk synet først:) Prøv også massasje av nakke om omkringliggende områder hos en fysioterapeut. Mulig du også får tøye-øvelser. Jeg hadde skikkelige øresmerter en periode, gikk til legen som ba meg dra til fysioterapeut. Var så stram i musklaturen fra stress at når jeg fikk myket opp i det så forsvant plagene.

Anonymkode: 2640a...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...