Gå til innhold

Når begynte babyen din med str 62?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så utrolig forskjell på størrelsene..  Må bare kutte ut HM sine, for der ble jo str 56 trang når andre i samme str var nesten hakket for store. 

Syns refleks og hust&claire sitter så bra på. 

Minsten er 1 mnd, og han er ikke noe stor for alderen, men virker som allerede nå at han kan bruke noe i 62.

 

Anonymkode: 313f6...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er også 1 mnd og bruker 56 og 62 om hverandre nå 🙂

Anonymkode: e3cb9...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordrar ikke klærne fra HM, de er så ekle og så føler jeg de krymper for hver vask 🤔 HM klærne i 56 har vært for liten til min lenge, men både Cubus, Newbie, Joho, Lindex og hust&claire har vært passe helt frem til nå. Han er 10 uker og nå er nesten alle klærne i 56 faset ut og 62 er kommet inn :) Helsesøster sier han er både tung og lang for alderen, men når jeg ser lignende tråder som denne så er han jo egentlig ikke unormalt stor når han har brukt 56 helt frem til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 3 mnd på begge to :) men hm har små og ikke gode klær. 

Anonymkode: 20aee...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet over den strl og gikk rett til strl 683 mnd gammel.

Anonymkode: 021ee...630

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ho var 7 månader faktisk, men dysmatur. Kanskje ikkje så representativt, men det er utrolig stor forskjell på babyer. Søstera mi sin passa nesten 62 etter fødselen, var vel rundt 6 veker. Han var lang og stor da. Og det er stor forskjell mellom merker, synest f.eks reflex er mindre i størrelsen når det kjem til ull enn Janus. Vi bruker nå str.74, men kan fint bruka str.80 i reflex-ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han brukte 56 til han var nesten 2 mnd, brukte litt 62 i to uker før det var for smått. Så egentlig hoppet han rett på 68. Men det er stor variasjon i størrelsene.

Anonymkode: 33914...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min brukte 40-44 i tre uker, bruker nå 62/68 med oppbretta ermer 2,5mnd gammel.. så utrolig stor forskjell på hvor fort de legger på seg og på merkene. Newbie 68 passer perfekt nå, men c mini fra cubus er for stort f.eks. 

Anonymkode: 1b142...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste passet 62 rundt 8 ukers alder, veslesøster passet 62 når hun var 3 uker gammel. 

Hm og Cubus har korte bodyer i basic avdelingen, men det er bedre om du kjøper det andre. Nameit og lindex er lange I størrelsene men smale. 

Anonymkode: b6f43...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra ca 3 mnd overlappet vi 56/62 frem til ca 4 mnd. Bruker fortsatt noe 62, spesielt bukser, 8mnd gammel nå.

Anonymkode: 0ca3f...2f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne bruke noe i størrelse 62 fra rundt en måned, men det satt jo ikke kjempebra. Nå er hun fire måneder og noe av plaggene i 62 begynner å bli litt trange.

Jeg anbefaler forøvrig å alltid ligge en størrelse «foran» når du henter frem klær til baby. Det er en enorm forskjell mellom merker og innad i merkene og det er fort gjort å hoppe over et plagg som ikke passer. 

Min baby har f.eks. to bodyer fra Newbie som sitter fint akkurat nå. Den ene er i 56 og den andre i 68... 

Anonymkode: 029a3...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene barnet var et par uker gammelt. 

Brukte str 80 fra 3 mnd... 

 

Den andre fulgte faktisk aldersforslaget som står til størrelsen, så 62 var vel 2-4mnd om jeg husker rett. 

Anonymkode: 63370...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt når hun startet med 62, men jeg lurer på om hun var 4-5 mnd. Hun brukte det dog en stund, tok ikke i bruk 68 før hun var 8-9 mnd. Nå er hun 13 mnd, og bruker 74/80 i klær. 
Her har H&M sine passet fint, men de fra Newbie og NameIt passer best :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...