Gå til innhold

Manipulerende kjæreste??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 19 år og typen er 20. Det har seg slik at at det er mye bakgrunnshistorie og som jeg ikke har mulighet til å skrive her nå.

så vi har vært sammen i 3 år i år. I den siste tiden har jeg trudd alt har vært bra mellom oss. Men han har plutselig byttet passord på alt (han skjule tlf når han logger inn og når han er på den plutselig) jeg bryr meg ikke men prøver på det samme da, men DA er det plutselig urettferdig at han ikke får se osv.og da skjuler jeg visstnok noe, som jeg ikke gjør da. Så må jeg da bevise at jeg da skrev med en venninne og ikke flørtet med en gutt... Jeg kan være ærlig her anonymt og si at jeg aldri har vært utro. Det har han. En dag fikk jeg mld av en jente som sendte chatten deres og sa at jeg burde se det der. Der var det mye om at han flørta og ville ha noen å være med bak ryggen min, men at han ville ha meg fordi han er glad i meg, vil ikke såre meg og at jeg er god å ha. Jeg nådde ikke vise og spørre kjæresten min om dette siden han ikke var hjemme, kom hjem da jeg sov. Så snek han på tlf min og slettet de. Han leste mine meldinger, åpnet mine snaps. En ting er at når JEG konfrontere han med noe han har gjort, så blir han sur for at jeg ødela dagen hannes med å ta det opp og alt er min feil. Men når jeg skriver vanlig mld med en kompis som virkelig ble friendsonet lenge før vi ble sammen, nei DA skal hele jorden opp ned og alt er fælt for han. Som om jeg har fått barn med en annen på dette året liksom. Jeg trur han mistenkte meg for ting fordi han ikke vil være den eneste i forholde som gjør ting bak den andres rygg... er mye mer bak, men blir mye å skrive...

sånn helt serriøst, burde jeg droppe han for mitt eget beste?...hvordan skal jeg klare det? Prøvd flere ganger men har ikke klart...

Anonymkode: e51bd...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han ser seg selv i andre. Du må nok stå på hardere når du krever innsyn i tlf hans. Hvis han ikke vil vise deg noe, må du jo bare si at du ikke kan fortsette forholde, siden tilliten fra før er ødelagt av han. Så hvis han ønsker deg må han vise det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Han ser seg selv i andre. Du må nok stå på hardere når du krever innsyn i tlf hans. Hvis han ikke vil vise deg noe, må du jo bare si at du ikke kan fortsette forholde, siden tilliten fra før er ødelagt av han. Så hvis han ønsker deg må han vise det. 

Ts her: Ja, ser den..skal snakke med han idag...jeg skal ikke kreve å se telefonen hans, men jeg skal kreve et svar på om han har gått flere ganger slik bak min rygg. Han har flere ganger sagt at han ikke har det, men så har jeg funnet ut det helt motsatte. Jeg skal ikke gå på hannes nivå og se i hannes tlf...har lært meg det..

Anonymkode: e51bd...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Hvis man trenger hverandres passord er tilliten allerede brutt og forholdet over.

Jeg trenger ikke hannes passord, er heller han som «trenger» min. Har bare merket at han skjuler telefonen veldig, men når jeg gjør det så er alt feil fra hannes side...

Anonymkode: e51bd...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er utro. Og derfor stoler han ikke på deg fordi han tror du er lik som han. 
 

Han der blir du uansett ikke gammel med. Så det er bedre å droppe han nå, så slipper du å kaste bort mer tid på en som alltid vil være utro mot deg. Ikke la deg trampe på slik du gjør nå, du mister respekten for deg selv til slutt

Anonymkode: 72e5e...ce7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han ser seg selv i andre, tenkte jeg og.

Men hadde ikke krevd hardere å få innsyn på tlf hans.

Jeg forventer å ha et forhold der man kan stole på hverandre og er åpen. Det passer jeg på at jeg er. Så får han passe på seg. 

Hvis han er "dum", får det være hans problem. Det kommer jo frem på en eller annen måte hvordan han er som person. Da gidder jeg ikke mer.

Jeg mener ikke å si at mitt forhold er perfekt, langt ifra. Men jeg gidder ikke å være passepike, eller på vakt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker å ha en utro dritt av en kjæreste, som ikke stoler på deg fordi han driver med så mye tull selv?

Dere er unge, og vil aldri bli gamle sammen uansett.

Her må du bare innse, at du må slå opp.

Og tåle kjærlighetssorg, sjalusi, ensomhet...

Og så våkner du en dag og lurer på hvorfor du brukte så mye tid av livet ditt på en slik fyr.

 

Anonymkode: a15e3...a65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er 19 år og typen er 20. Det har seg slik at at det er mye bakgrunnshistorie og som jeg ikke har mulighet til å skrive her nå.

sånn helt serriøst, burde jeg droppe han for mitt eget beste?...hvordan skal jeg klare det? Prøvd flere ganger men har ikke klart...

Anonymkode: e51bd...ed7

Ja, du skal droppe han for ditt eget beste. Du er 19, dette er din tid, ikke kast den bort.

Hvordan du skal klare det? Du sier at det er slutt og at du ikke vil ha noe kontakt og at det er endelig. Ikke noe pause, eller at dere skal være venner, eller møtes litt i en overgangsperiode. Fort og brutalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er utro. Og derfor stoler han ikke på deg fordi han tror du er lik som han. 
 

Han der blir du uansett ikke gammel med. Så det er bedre å droppe han nå, så slipper du å kaste bort mer tid på en som alltid vil være utro mot deg. Ikke la deg trampe på slik du gjør nå, du mister respekten for deg selv til slutt

Anonymkode: 72e5e...ce7

 

41 minutter siden, exictence skrev:

Han ser seg selv i andre, tenkte jeg og.

Men hadde ikke krevd hardere å få innsyn på tlf hans.

Jeg forventer å ha et forhold der man kan stole på hverandre og er åpen. Det passer jeg på at jeg er. Så får han passe på seg. 

Hvis han er "dum", får det være hans problem. Det kommer jo frem på en eller annen måte hvordan han er som person. Da gidder jeg ikke mer.

Jeg mener ikke å si at mitt forhold er perfekt, langt ifra. Men jeg gidder ikke å være passepike, eller på vakt. 

 

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du liker å ha en utro dritt av en kjæreste, som ikke stoler på deg fordi han driver med så mye tull selv?

Dere er unge, og vil aldri bli gamle sammen uansett.

Her må du bare innse, at du må slå opp.

Og tåle kjærlighetssorg, sjalusi, ensomhet...

Og så våkner du en dag og lurer på hvorfor du brukte så mye tid av livet ditt på en slik fyr.

 

Anonymkode: a15e3...a65

 Tusen takk for svar alle sammen! Var virkelig dette jeg trengte å høre fra andre!

Anonymkode: e51bd...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er typisk utro folk å anklage den andre. Prøve å gi deg ubehag ved å kontrollere over deg sånn at du får dårlig samvittighet av å vurdere å kontrollere over han, siden han må unngå for alt han kan å bli avslørt av deg. 

Ja du burde gå fra han for ditt eget beste.  Han er utro allerede og kommer aldri til å være trofast mot deg. Han manipulerer deg og gaslighter deg (google gaslighting) så hvis du fortsetter å være med han så blir det enda mer umulig å gå samme hvor dust han er, så til slutt er du i et psykisk og emosjonelt mishandlende forhold som du er stuck i og har mistet hele deg selv og livet ditt til. 

Gå fra han og velg NO contact for å klare å holde deg unna ❤

Anonymkode: 826a2...471

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 Tusen takk for svar alle sammen! Var virkelig dette jeg trengte å høre fra andre!

Anonymkode: e51bd...ed7

Har dessverre opplevd at damå til en kompis har sjekket mld til han. Hun blokkerte meg uten grunn hos han. 

Verken meg eller han har vært utro. Hun sendte meg spydige mld siden hun tror at det er noe mellom oss. Noe det ikke er.

Hun har også formulert seg slik at jeg skal tro at han også mener at jeg plager de. 

Det virker som om hun har opplevd noe tidligere siden hun er sjalu. 

Hadde nok snakket med han om dette. Har måttet gått bak hennes rygg med å finne utav hva dette er hva for noe. 

Anonymkode: f0e6c...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

sånn helt serriøst, burde jeg droppe han for mitt eget beste?...hvordan skal jeg klare det? Prøvd flere ganger men har ikke klart...

Vet hvor vanskelig det er å gå noen ganger, men det er jo fordi han har deg under kontroll.

Du føler det på deg gjør du ikke, at dette ikke gjør deg godt?

Du vet du unnskylder ham, selv om du hater det som skjer?

Du vet at du kjenner til andre par, hvor det ikke er normalt å leve i angrep/forsvar hele tiden.

Du VET at han har pratet med noen på en sånn måte at du vet at du er sammen med et menneske som ikke elsker deg

Du vet at du ikke bør bli i dette, for det blir ikke bedre, det blir mer, og verre.

Du vet at i dette forholdet vil du aldri bli elsket, aldri føle støtte, aldri føle deg verdsatt og respektert

Du vet at dere aldri vil kunne ha et ærlig forhold

 

Og jeg vet -at du kan gå

Anonymkode: 1a6e4...d93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om han har slettet bevisene du fikk, så har du lest dem. Du vet han er utro, denne jenta fikk du meldinger fra slik at du ikke skulle bli først bak lyset. Men hvor mange andre har det kanskje vært som enten ikke ønsker å blande seg eller kanskje har gått med på forslaget hans. Jeg hadde ærlig talt kontaktet henne igjen og forklart om det er kommet stygge meldinger så er det ikke fra deg, og kanskje hun kan sende deg bevisene igjen.

Han vet hvor fantastisk du er, derfor prøver han å kontrollere deg og gaslighter deg. Men han selv vil ha i pose og sekk, og slik fungerer det ikke. Skal forhold være monogamt må det gjelde begge, det samme om det skal være åpent.

Ver dere har alle planene for fortiden som du ikke vil gi slipp på, men han er ikke den samme som du planla alt dette med lengre. Mitt råd er å bryte ut mens du enda har gode minner om han.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke hans bekreftelse på at han har gjort noe galt. Du VET!

Du trenger ikke hans tillatelse til å slå opp. Du vil ikke være sammen med en utro drittsekk.

Du trenger ingen forklaring på hvorfor han har gjort dette mot deg. Bare vær glad for at du fant ut hvordan han var, før det ble unger og enda vanskeligere å gå.

Anonymkode: 20bf9...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er 19 år og typen er 20. Det har seg slik at at det er mye bakgrunnshistorie og som jeg ikke har mulighet til å skrive her nå.

så vi har vært sammen i 3 år i år. I den siste tiden har jeg trudd alt har vært bra mellom oss. Men han har plutselig byttet passord på alt (han skjule tlf når han logger inn og når han er på den plutselig) jeg bryr meg ikke men prøver på det samme da, men DA er det plutselig urettferdig at han ikke får se osv.og da skjuler jeg visstnok noe, som jeg ikke gjør da. Så må jeg da bevise at jeg da skrev med en venninne og ikke flørtet med en gutt... Jeg kan være ærlig her anonymt og si at jeg aldri har vært utro. Det har han. En dag fikk jeg mld av en jente som sendte chatten deres og sa at jeg burde se det der. Der var det mye om at han flørta og ville ha noen å være med bak ryggen min, men at han ville ha meg fordi han er glad i meg, vil ikke såre meg og at jeg er god å ha. Jeg nådde ikke vise og spørre kjæresten min om dette siden han ikke var hjemme, kom hjem da jeg sov. Så snek han på tlf min og slettet de. Han leste mine meldinger, åpnet mine snaps. En ting er at når JEG konfrontere han med noe han har gjort, så blir han sur for at jeg ødela dagen hannes med å ta det opp og alt er min feil. Men når jeg skriver vanlig mld med en kompis som virkelig ble friendsonet lenge før vi ble sammen, nei DA skal hele jorden opp ned og alt er fælt for han. Som om jeg har fått barn med en annen på dette året liksom. Jeg trur han mistenkte meg for ting fordi han ikke vil være den eneste i forholde som gjør ting bak den andres rygg... er mye mer bak, men blir mye å skrive...

sånn helt serriøst, burde jeg droppe han for mitt eget beste?...hvordan skal jeg klare det? Prøvd flere ganger men har ikke klart...

Anonymkode: e51bd...ed7

Om han bytter passord, og du gjør det og han kommenterer det så for DU si at det er urettferdig HAN KAN SKIFTE passord men ikke du.

Du får stå på ditt. Kan han, så kan du. Vil han det skal være rettferdig får han skjerpe seg og få  fingeren ut av ræva, viss ikke er det slutt..

Anonymkode: 53798...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om han bytter passord, og du gjør det og han kommenterer det så for DU si at det er urettferdig HAN KAN SKIFTE passord men ikke du.

Du får stå på ditt. Kan han, så kan du. Vil han det skal være rettferdig får han skjerpe seg og få  fingeren ut av ræva, viss ikke er det slutt..

Anonymkode: 53798...211

Hvorfor skal hun gi han en sjanse til? Hun vet jo at han har vært utro!

Anonymkode: 20bf9...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...