Gå til innhold

Naboens hund vekker oss ofte på natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er i grunnen drøyt at det går an, for vi bor begge i eneboliger og hunden er innendørs.
 

Men, denne hunden får bjeffeanfall flere ganger i uka. Senest i natt våkna jeg kl. 4, selv om jeg hadde vinduet igjen (det må vi pga hunden). Da bjeffa han intenst i tre kvarter, og det var umulig å sove. Naboene er hjemme mens dette pågår. Han starter gjerne dagen klokka 6, bjeffer som et lokomotiv. Barna våre blir også vekket av dette.
 

Greia er at vi ønsker et godt forhold til naboene, samtidig som vi liker søvn. Vi har planer om å bo her «for alltid», og det har nok de og. Vi deler også noe infrastruktur og er avhengige av et godt klima oss imellom. Jeg vet at naboen mellom oss har klaga på dette, og det har tydeligvis ikke hjulpet. Hva ville dere gjort eller sagt i en slik situasjon? 

Anonymkode: 5a1e3...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville hørt med dem om de jobber med hunden, om hunden er redd for noe og om det er noe de trenger hjelp med. Si at dere våkner på natta og lurer på hva som skjer. At dere ønsker et godt naboforhold, og vil snakke om hunden som gode naboer og ikke som klagete mennesker, men at dette er slitsomt, og da må det være utrolig slitsomt for dere. Så kan vi hjelpe dere med noe? Hvordan kan vi løse dette? Hvordan går det med hunden? Er den syk?

Anonymkode: f953d...3cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kan man jo ikke leve med😳 du må ta det opp med naboen selv om det blir ufred. 
Snakker av erfaring, ettersom naboen har to elghunder som står 30 meter fra huset og bjeffer dagen lang mens eieren er på jobb fra 05-17. Naboen visste ikke om det, eller at det plaget meg så fælt, jeg jobber nattevakter. Ingen sure miner, hundene er inne eller med på jobb nå. 
Kan det tenkes at naboen din ikke vet hvor godt dere hører bjeffingen?

Anonymkode: 9fbc0...670

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det der kan man jo ikke leve med😳 du må ta det opp med naboen selv om det blir ufred. 
Snakker av erfaring, ettersom naboen har to elghunder som står 30 meter fra huset og bjeffer dagen lang mens eieren er på jobb fra 05-17. Naboen visste ikke om det, eller at det plaget meg så fælt, jeg jobber nattevakter. Ingen sure miner, hundene er inne eller med på jobb nå. 
Kan det tenkes at naboen din ikke vet hvor godt dere hører bjeffingen?

Anonymkode: 9fbc0...670

Ja, det er sannsynlig. Vi har snakka om at de neppe vet at lyden bærer helt hit. Men, de som bor enda nærmere har klaga. Soveromsvinduene deres er kloss i yttergangen der hunden står. Siden situasjonen ikke har endret seg i det hele tatt går vi ut fra at naboen med hund ignorerte klagen, og at det neppe er så god stemning dem imellom for tiden 😕 

Ts

Anonymkode: 5a1e3...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med den det gjelder. Hunden. 

Anonymkode: 0245e...e23

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med den det gjelder. Hunden. 

Anonymkode: 0245e...e23

Haha 😄 Ser det for meg. 

Anonymkode: 5a1e3...3e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dere har ikke engang sagt i fra til dem?

Gjør det før dere poster på fora...

Anonymkode: cd05c...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere har ikke engang sagt i fra til dem?

Gjør det før dere poster på fora...

Anonymkode: cd05c...804

Hvorfor det? Nå har jeg jo fått gode forslag til hvordan vi kan gå frem. Hvorfor så grinete og bitter? 

Ts

Anonymkode: 5a1e3...3e8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bare manne dere opp og si det som det er. Jeg hater hunder som bjeffer konstant. Mor og stefar har en slik og jeg har ikke vært på besøk hos dem på mange mnd fordi den står og bjeffer HELE tiden. Men siden det er gullgutten til min stefar er det umulig å si noe. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan det er for naboene, jeg kan jo i det minste velge å la vær å dra på besøk.

Anonymkode: f8b1e...bad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så utrolig leit og slitsomt dette må være for dere alle.

Her må nok atferd avlæres så fremst det ikke er seperasjonsangst el.liknende.

Enkelte har vært heldig med å få slutt på bjeffing med bruk av dette:

https://www.musti.no/pet-corrector-50-ml?50483&gclid=EAIaIQobChMIk8rIn9iS5wIVE5AYCh3uSATXEAQYASABEgL8L_D_BwE

Jeg ville forsøkt å invitere de eller dere over på kaffe/prat for å se om det er mulig å få til  noe.

(....Hvis nabo blir sinna så hadde jeg: ringt politiet angående husbråk eller meldt fra til Mattilsynet ift bekymring.... gjerne hver natt slik at naboene som eier hunden også vekkes av noen som ringer på. Eventuelt faktisk spasert over å ringt på hver natt dor å la de forstå hvor mye det forstyrrer dere). Alle har rett på ro hva angår nattesøvn.

Anonymkode: 0a87e...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forvente at en hund skal slutte å bjeffe er for meg likt med å forvente at foreldre til babyer skal klare å stoppe en hylende baby.

De gjør jo stort sett det de kan når de holder hunden innendørs på natten. Det eneste må da være at de har hunden i et annet rom som forstyrrer mindre.

Når dette er sagt så har jeg full forståelse for at det er irriterende.

Anonymkode: 2caaf...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette seriøse hundeeiere som lufter hunden godt før de går til sengs? Og lufter ham raskt på morgenen?

Det kan handle om at hunden må ut for å gjøre fra seg, og det kan handle om at han hører lyder og varsler.

Selv om noen har sagt fra om dette, er det ikke alltid så enkelt å gjøre noe med sånn umiddelbart. Men viktig det jeg nevner over, du kan tenke med deg selv hvordan det er å ikke få gått på do... eller å ha enormt overskudd fordi du får for lite mosjon.

Anonymkode: bb04e...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å hjelpe å si i fra hvis det er "oppegående" naboer. Hvis de har hunden i yttergangen så er det ikke sikkert at det høres så godt til soverommet, og de bør jo også kunne ta den dit inn hvis det hjelper. Jeg har sagt i fra til et par naboer, som ikke var klar over at hunden bjeffet når de ikke var hjemme, de ordnet opp med engang, og ingen sure miner.

Anonymkode: 12144...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...