AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Er overvektig og trenger å gå ned en del kilo. Dette er strengt tatt ikke diett, men jeg gjør en livsstilsendring. Jeg teller kalorier og unngår usunn mat, bortsett fra en dag i uka da jeg kan unne meg litt godteri eller chips f.eks om det frister. Nå er jeg noen uker inn i dette, men jeg sliter med appetitten og å nå kalorigrensen. Før kunne jeg stappe i meg usunt hele dagen omtrent, satt litt på spissen, men nå kjenner jeg ikke sult i det hele tatt. Lurer litt på hva som skjer og om noen har noen tips for å få matlysten tilbake på et normalt nivå. Ønsker å gå ned i vekt under sunne rammer, og slik det er nå så er halve kampen å få i meg nok kalorier. Anonymkode: 909f0...b6e
Vifsla Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Du kan fylle kalorikvoten uten at du nødvendigvis trenger å spise så store mengder mat. Spis en avokado, ta litt ekstra smør på brødskiva, spis en skive med peanøttsmør til kvelds eller ha litt olje over salaten. Fett har mange kalorier per gram og kan enkelt hjelpe deg å nå kaloribudsjettet.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 Det er ganske vanlig å miste matlysten i perioder, spesielt når fokus er på å gå ned i vekt, ikke spise «fy-mat« osv. Jo mindre man spiser jo mindre har man lyst på? Men det kan også fort snu og bli ulvehunger, så jeg ville nok prøvd å holde planen/kalorigrensen sånn nogenlunde slik at du ikke går på en stor smell og spiser enorme mengder når du først blir sulten igjen. Sannsynligvis varer dette kun noen dager eller uker før du er tilbake til normal sultfølelse. Anonymkode: df52b...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå