Gå til innhold

Hvorfor mistet du sexlysten i tidligere/nåværende forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har så mange tråder her om utro menn og at de ikke får nok sex hjemme. Tenkte derfor å opprettet en tråd Hvor vi går litt mere inn i dybden på HVORFOR kvinnen kan ha mistet sexlysten sin. Siden menn åpenbart kun går rundt å suttrer over at de ikke får sex hjemme og synes det er mye enklere å skaffe seg en elskerinne men å faktisk ta tak i problemet I forholdet sitt. 

Og Dere kvinner som har opplevd utroskap? Hva var det som gjorde at du ikke ville ha sex med mannen lenger, Så han søkte det andre steder? 

Anonymkode: d5868...bd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mista lysten på typen når han har tatt meg for gitt og kun gir oppmerksomhet når han har ønsket sex. Gjelder fler enn en ‘mann’. 
ingen har vært utro meg bekjent. 

Anonymkode: 2b377...e75

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans handlinger med å alltid vise at han ikke bryr seg om meg og manglende hygiene på han. 

Anonymkode: 63290...a7f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex var aldri problemet. Kanskje litt kjedelig  til tider etter mange år, men hyppigere enn de fleste nygifte til og med. Utroskapen skjedde som konsekvens av at vi hadde en krevende periode og ikke greide å ta vare på hverandre. Ei var mer enn villig til å stille opp. Kjærlighet, sex og alt annet var tilstede, i tillegg til ytre faktorer. Det var rett og slett en krise.

Anonymkode: 2e438...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min første kjæreste mistet jeg aldri lysten. Med min andre kjæreste mistet jeg lysten når jeg innså at jeg så mer på han som en venn enn kjæreste, og sexen ikke ga meg det jeg ville ha, det manglet på en måte "noe" (følelser).  

Anonymkode: 8ec67...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet lysten da jeg innså at jeg var verdt svært lite for han og at han ikke så noe som helst galt i å lesse alt mulig ansvar på meg.

Anonymkode: 13f6c...575

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når han tok meg for gitt og aldri bidro med noe annet enn rot å rydde. Da forsvant lysten min. 

Anonymkode: 81fbb...8b8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg kan jo også skrive on Hvorfor jeg mistet sexlysten. 

Jeg mistet lysten da han i flere år bare kastet alt ansvar på meg (økonomisk, barna, møter I barnehage, innkjøp av klær, innkjøp av mat, husarbeid osv..) 

Han brukt mere tid på venner enn oss. Kunne forsvinne en hel helg og jeg var altid alene med barna. Igjen...venner venner venner. Holdt aldri avtaler. Bare ord, ingen handlinger. 

Han ga meg nærhete kun Når han ville ha sex. Og de gangene han liksom skulle gi meg nærhet (emosjonell nærhet og kos) måtte det altid sende med sex....

Til slutt var han utro fordi han Ikke fikk nok sex...som om han bidra med noe utenfor senga....

Anonymkode: d5868...bd4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg kan jo også skrive on Hvorfor jeg mistet sexlysten. 

Jeg mistet lysten da han i flere år bare kastet alt ansvar på meg (økonomisk, barna, møter I barnehage, innkjøp av klær, innkjøp av mat, husarbeid osv..) 

Han brukt mere tid på venner enn oss. Kunne forsvinne en hel helg og jeg var altid alene med barna. Igjen...venner venner venner. Holdt aldri avtaler. Bare ord, ingen handlinger. 

Han ga meg nærhete kun Når han ville ha sex. Og de gangene han liksom skulle gi meg nærhet (emosjonell nærhet og kos) måtte det altid sende med sex....

Til slutt var han utro fordi han Ikke fikk nok sex...som om han bidra med noe utenfor senga....

Anonymkode: d5868...bd4

Skulle stå "at det altid endte med sex når han liksom skulle gi meg emosjonell nærhet og kos. 

Anonymkode: d5868...bd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som resten av røkla. 

Jeg får ikke oppmerksomhet. Han er lat og gjør ingenting i huset. Har han fikset noe til seg selv ligger det ting strødd utover som jeg må rydde. Sakser, kniver, tråder, avklipp, penner, drikkeglass, sko, klær, tannbørste, såper. Det flyter.....

Han tar aldri i et tak, hverken når det gjelder manneting eller kvinneting. Jeg gjør alt, han sitter på rævva. Han klager ikke på sexmangel, men trekker seg enda lenger unna meg og vil jeg ikke se på det HAN vil se på på TV så må jeg gå. Vi møtes aldri på midten.

Jeg må mase om alt. Ta med oppvasken fra pulten hans når han går inn på kjøkkenet for å hente brus... Føler jeg bor med en tenåring...

I helgene gidder han ikke dusje. Jeg orker ikkje tanken på å dra tilbake den forhuden der, foråsidetsånn. Man skal dusje hver dag mener jeg. Jeg måtte lære han å vaske under forhuden og har derfor fått den lukta i vrangstrupen.

Jeg føler meg alene i forholdet. Det er kjøpt, for når vi sbakker sammen så har vi det egenrlug ganske fint og vi ler mye. Men han har ikke venner og orker sjeldent å finne på ting, han vil helst bare være alene.

Anonymkode: 56965...3cc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor, men jeg mister alltid lysten etter ca et år.

Anonymkode: 3e645...488

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med x'en så var det ikke sexen som var problemet. Men gjennom forholdet så var det alltid jeg som måtte ordne og ha "ansvaret" for alt. Jeg ble nok rett og slett mettet av hele opplegget. Han tok heller ikke særlig vare på seg selv, la på seg mye. Jeg trengte nok litt "mental pleie", bare å prate sammen, dele ei flaske vin hadde vært hyggelig, det var han lite intressert i. Å se på TV sammen var heller ikke hyggelig, han satt og svitchet fra kanal til kanal. 

 

Anonymkode: 76d5c...9ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt første, og langvarige, forhold endte slik fordi vi ble så innarbeidet i vanlige rutiner. Det ble til at han forventet sex, jeg fikk ingen nærhet utenom og han ble så opptatt med sitt at vi ikke kommuniserte lenger. Han var ikke interessert i å gjøre noe som helst med meg, hverken film, tv, ingenting utenfor hjemmet og han ville ikke spise middag sammen. Vi spiste maten samtidig, men han satt foran PC-skjermen med hodetelefoner på seg. Jeg satt alene ved stuebordet (hadde ikke plass til kjøkkenbord). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har så mange tråder her om utro menn og at de ikke får nok sex hjemme. Tenkte derfor å opprettet en tråd Hvor vi går litt mere inn i dybden på HVORFOR kvinnen kan ha mistet sexlysten sin. Siden menn åpenbart kun går rundt å suttrer over at de ikke får sex hjemme og synes det er mye enklere å skaffe seg en elskerinne men å faktisk ta tak i problemet I forholdet sitt. 

Og Dere kvinner som har opplevd utroskap? Hva var det som gjorde at du ikke ville ha sex med mannen lenger, Så han søkte det andre steder? 

Anonymkode: d5868...bd4

Dagens norske menn er de mest likestilte og kvinnevennlige i hele verden. Saken er at det uansett aldri er nok, fordi mange kvinner ser det som sin rett å ensidig avvikle sexlivet hvis ikke ALT er perfekt. 

Så man ser at menn etter 3-4 år i bortimot sølibat ikke gidder det lenger, og de vil heller ikke ødelegge familielivet for barna. Så da får man dekket det som for de aller fleste menn er et helt grunnleggende behov andre steder.

Anonymkode: 5e2d7...b1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da han hele tida skulle presse meg til typer sex jeg ikke ønsket. Jeg strakk meg langt men til slutt klarte jeg ikke mer. Han fant en annen og tok ut skilsmisse etter 11 års ekteskap. 

Anonymkode: 8be4e...1aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens norske menn er de mest likestilte og kvinnevennlige i hele verden. Saken er at det uansett aldri er nok, fordi mange kvinner ser det som sin rett å ensidig avvikle sexlivet hvis ikke ALT er perfekt. 

Så man ser at menn etter 3-4 år i bortimot sølibat ikke gidder det lenger, og de vil heller ikke ødelegge familielivet for barna. Så da får man dekket det som for de aller fleste menn er et helt grunnleggende behov andre steder.

Anonymkode: 5e2d7...b1c

Av par jeg kjenner til har de mest likestilte ofte mest og best sex, det er i hjemmene med store kjønnsforskjeller at man oftest mangler forståelse for hverandre og derfor glir fra hverandre på den måten. 

Jeg har aldri vært i et forhold preget av kjønnsroller (for øyeblikket gjør jeg mye mer på hjemmebane fordi livssituasjon gjør det mest praktisk, men det er ikke en forventning basert på kjønn og jeg føler meg ikke tatt for gitt). 

Jeg har heller aldri hatt nevneverdig mindre sexlyst enn partner. I nåværende forhold er det jeg som tar mest initiativ. Og det er jeg som hadde ønsket meg mer variasjon og utforsking av det seksuelle. Mannen min er mer rutinepreget.

Sex er godt for damer også. Å fremstille å avvikle sexlivet som et mål for kvinner får det til å høres ut som om det er noe man utelukkende gjør for den andre. Om man har den holdningen tenker jeg det ikke er så rart om man ofte føler at den andre faller fra på den fronten. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han sluttet å begjære meg i hverdagen. De første årene var han oppslukt av meg, kysset meg lidenskapelig når jeg lagde mat, masserte bena mine på eget initiativ i sofaen, ga komplimenter hver dag og fikk meg til å føle meg flott, opprettholdt en viss standard med egne klær og stell/pynte seg, nølte ikke med å støvsuge eller spørre om jeg trengte hjelp med klesvasken, flørtet, var interessert og engasjert i ting jeg sa, tok initiativ til å finne på ting sammen, gå en tur, lage mat sammen, spise frokost på sengen sammen, dra på hotell.. 

Ja gjorde at jeg følte meg elsket, hørt og verdsatt. 

Dette forsvant og han tok meg mer for gitt følte jeg. Gnisten forsvant og det var jeg som gjorde alt til slutt. Det som plaget meg mest var nok at han ikke lyttet eller deltok i samtaler på samme måten som før. Jeg liker stillhet og alenetid i samme rom men det var nesten ikke mulig å ha en givende samtale med han mere, han var heller ikke mottakelig for ting selvom han svarte ja. Og det at han sluttet med de fysiske tilfeldige bekreftelsene og klemmene i hverdagene. 

Han sverget på han elsket meg og jeg er sikker på han gjorde det, han ble knust når jeg gikk etter 9 år (4-5 år sånn) , men det hjalp ikke at han elsket meg når han ikke fikk meg til å føle det. Sexen ble derfor kald og unaturlig og det var ikke noe givende å ha mere, det ble en vane og plikt uten følt kjærlighet og gnist og da mistet jeg lysten.  

Anonymkode: 70bb5...74c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det forholdet hvor jeg opplevde utroskap stod det ikke på sexmangel eller gnistmangel. Han var narsissist og maktsyk, elsket oppmerksomhet og sa han gjorde det for bekreftelsen og spenningens skyld. Nye erobringer er drittsekkers bensin. Han er alkoholiker i dag fordi han ble avhengig av partylivet, og jeg tror ikke han har klart å få til noen seriøse forhold. Hver jul får jeg alltid klage og savnemeldinger fra han, men det er nok bare for bekreftelser det og. 

Anonymkode: 70bb5...74c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite oppvarming, lite fokus på min nytelse, veldig korte samleier, liten eller ingen forståelse for at «inn-og-ut» sex ikke er alt som trengs

Anonymkode: cdc91...0a1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...