Gå til innhold

Hva slags folk egner seg ikke til å bli foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 18.1.2020 den 22.59, AnonymBruker skrev:

Folk som slår barna som en del av oppdragelsen :( Opplevde det selv gjennom hele barndommen.

- De som ikke klarer å sette barnas behov først

Anonymkode: 996b9...e5a

Det opplevde jeg også. Er selv ufør i dag. Delvis enig med de som sier uføre ikke bør ha barn. Kommer an på hvorfor de er uføre. Jeg personlig ville aldri ha slått er barn, men jeg har andre utfordringer som gjør meg uegnet som forelder.

Anonymkode: 16e2e...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som ikke evner å sette barna foran seg selv. 

Folk som får planlagte barn når de ikke har økonomi til det. 

Folk som får barn fordi de tror at det vil redde forholdet

Folk med manglende omsorgsevne på ulike måter (misbruk, neglisjering osv) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 20.34, AnonymBruker skrev:

Disse egner seg ikke:

- Uføretrygdede

- psykisk syke

- Folk som ikke har 100% jobb

- Folk uten høy utdannelse(bare de beste genene er godt nok)

- Folk som ikke har hus

- Folk som ikke er i et forhold

- Folk som er overvektig

Anonymkode: 8364e...af3

Og jeg som jobber redusert pga barna😂 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke våger være tydelige voksne og som ikke greier oppdra barna sine.

Anonymkode: bc104...641

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Damn! Jeg skulle aldri hatt barn jeg da. Utrolig rart at barnet er langt over sin utvikling, sunn og frisk, ligger på idealvekten og alltid har gjort det. Helt rart at vi får tilbakemeldinger på hvor bra vi gjør det med sønnen fra alle mulige hold som helsestasjon, barnehage osv. Uten hjelp fra noe familie og har alltid klart oss selv. Helt sykt at vi strekker oss i det lengste for å gi den beste omsorgen og oppdragelsen vi som foreldre kan gi. Skulle ikke vært i stand til det når man har gått 5 år vgs og er feit liksom, helt umulig. 

Anonymkode: 49416...257

Faktum er at barn "arver" både utdannelseslengde og eventuell overvekt fra sine foreldre. Det sier seg selv at hvis man er overvektig så har man oftest ikke et veldig sunt kosthold og den samme maten serveres oftest til ens barn, ergo kan de få et forvrengt kosthold med overvekt som følge. Livslengde henger sammen med både overvekt og med hvor høy utdannelse man har, og det er jo synd at noen setter sitt ønske om barn foran barnets beste. Det finnes selvfølgelig unntak, som din lille anekdote kanskje er et eksempel på. 

Anonymkode: eee53...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med autismespekterforstyrrelser. Eier jo ikke empati, forståelse eller noen ting. Kun interessert i å snakke om særinteressen dems og lite forståelse for andres meninger og følelser. Klarer heller ikke å trøste eller vise sympati.

Anonymkode: f331e...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk med autismespekterforstyrrelser. Eier jo ikke empati, forståelse eller noen ting. Kun interessert i å snakke om særinteressen dems og lite forståelse for andres meninger og følelser. Klarer heller ikke å trøste eller vise sympati.

Anonymkode: f331e...dc2

Har man møtt én med autismespekterforstyrrelse, så har man møtt én. Ikke alle er som du beskriver. Det varierer fra person til person. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke burde få barn er voldelige, alvorlig psykisk syke menneske, de som ikke er i stand til å ta vare på seg selv, de som mangler empati og omsorg. Alkoholikere og rusmisbrukere burde heller ikke få barn.

De som har en vanskelig økonomisk situasjon eller ikke optimal bosituasjon burde vente med barn til situasjonen bedrer seg. 

Anonymkode: ed559...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en del som skriver at pedofile ikke egner seg som foreldre. Dette synes jeg er en svært urettferdig og stigmatiserende holdning. 

I motsetning til hva mange later til å tro, er ikke pedofili en selvvalgt legning. De fleste pedofile ønsker ikke å være det, og ønsker å være normal.

Det å være pedofil er IKKE synonymt med å forgriper seg på barn. Det blir like dumt som å si at heterofile menn ikke bør ha damekjæreste fordi de kan finne på å voldta henne på grunn av legningen sin. 

 

Sånn, så får dere bare hate meg for å stå opp for rettighetene til en av samfunnets svakeste grupper. 

Anonymkode: 69574...204

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...