Gå til innhold

Hva slags folk egner seg ikke til å bli foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange som ikke burde få barn. Dette vet man jo ikke helt sikkert før etter man har fått barn. Er mange i vanskelige livssituasjoner som blir fantastiske foreldre. Selv de med psykisk lidelse, rusproblemer, fattigdom, osv  kan bli fantastiske foreldre.

 

Å være en god mor/far handler om så mye mer en hva du har og hva du ikke har. Det handler om kjærlighet. Om evne og lyst til å sette tilside egene behov. 

Selv mennesker med behov for hjelp fra andre mennesker fortjener å få barn, dersom de har kjærligheten og viljen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse egner seg ikke:

- Uføretrygdede

- psykisk syke

- Folk som ikke har 100% jobb

- Folk uten høy utdannelse(bare de beste genene er godt nok)

- Folk som ikke har hus

- Folk som ikke er i et forhold

- Folk som er overvektig

Anonymkode: 8364e...af3

Mange av disse er helt bak mål. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig, ser en skrev folk uten utdannelse?

Jeg hadde en fantastisk barndom, dro på ferie hvert eneste år både i skandinavia og utlandet, vokste opp i rekkehus, fin bil, middag på bordet, og fikk så og si alt jeg trengte og tenk det med en mor som er utdannet (450 000 i året) og en far som ikke er det, men i 100 % arbeid (400 000 i året) Og om min mor ikke hadde hatt utdanning, men arbeidet for det, så hadde de ikke vært egnet foreldre? Virkelig? Vi hadde nok da ikke klart ferie hver eneste år, men ærlig talt vi hadde da klart oss helt fint. Makan til ignorant kommentar.

Anonymkode: 26331...a71

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som får barn for å få besøk på gamlehjemmet.

Anonymkode: 1d519...34a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overvektige, navere, uføre, røykere, alkoholikere, mennesker uten jobb, mindre smarte (lav iq). + det andre som er sakt her. Innvandrere som spyr ut unger uten å ha andre planer for fremtiden enn å henge hjemme trenger heller ikke få barn. Skal du ha en haug med kids burde du tjene penger for å ta vare på dem, og være gode rollemodeller.

Anonymkode: c7bef...d59

Du vet at uføre kan ha høy IQ og god omsorgsevne, og dessuten blir de fleste uføre i 40 årene ETTER barna er laget? 

Anonymkode: 07de6...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse egner seg ikke:

- Uføretrygdede

- psykisk syke

- Folk som ikke har 100% jobb

- Folk uten høy utdannelse(bare de beste genene er godt nok)

- Folk som ikke har hus

- Folk som ikke er i et forhold

- Folk som er overvektig

Anonymkode: 8364e...af3

Så det går greit å være pedofil, voldelig barnemishandler og få barn. Men har du litt ekstra på kroppen og en 50% stilling så evner man seg altså ikke som forelder 🙄

Anonymkode: cf342...bd8

Ryddet for brukerangrep. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse egner seg ikke:

- Uføretrygdede

- psykisk syke

- Folk som ikke har 100% jobb

- Folk uten høy utdannelse(bare de beste genene er godt nok)

- Folk som ikke har hus

- Folk som ikke er i et forhold

- Folk som er overvektig

Anonymkode: 8364e...af3

Hva tenker du da om de av oss som ikke oppfyller hele kravlisten din, men har likevel avlet frem barn som har 6-årig univeritetsutdanning? 
Blir det kluss i regnskapet ditt da? 
😜

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som mishandler barna sine og de som ikke klarer å ta vare på barnas behov. Dette er ikke mange.

Anonymkode: de425...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse egner seg ikke:

- Uføretrygdede

- psykisk syke

- Folk som ikke har 100% jobb

- Folk uten høy utdannelse(bare de beste genene er godt nok)

- Folk som ikke har hus

- Folk som ikke er i et forhold

- Folk som er overvektig

Anonymkode: 8364e...af3

Folk som kan få seg til å skrive slik på et forum.

Anonymkode: ef1e7...368

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Witch24
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse egner seg ikke:

- Uføretrygdede

- psykisk syke

- Folk som ikke har 100% jobb

- Folk uten høy utdannelse(bare de beste genene er godt nok)

- Folk som ikke har hus

- Folk som ikke er i et forhold

- Folk som er overvektig

Anonymkode: 8364e...af3

Har vel ikke noe å si at man er trygda så lenge man har god økonomi...da jeg ble 60% ufør kutta jeg ut noe unødvendig impuls shopping til meg selv, eneste barnet merker er kortere dager på SFO og en mer opplagt mamma;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt temaet men relatert: Jeg synes det er litt rart at det er så vanskelig å bli godkjent som adoptivforelder mens hvem som helst kan gå seg en tur på byen, få seg et nummer og bli forelder.

Anonymkode: cb2bf...fa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som sliter så mye med seg selv at de har mer enn nok med det. De som er så selvopptatte at de alltid setter sine egne behov øverst. Karrierejegere. Folk med så lav intelligens/lite skoleflinke at de vil slite med å følge opp på skole. Folk som allerede før de får barn sliter økonomisk. 

Anonymkode: 44bff...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke evner å skille mellom egne interesser og barnets interesser.

Men de lar ikke være å få barn fordi de forstår ikke sin egen begrensning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ser moren min er i slike situasjoner nevnt over. Eg og mine søsken er over 16 år. Så det er klart: mamma er ikke voldelig eller slem på noen som helst måte, engang ikke en som skriver uhyggelige ting på vg sine kommentarfelt. Hun er ufør, ble det leeenge etter vi ble født, men er en fantastisk mor fordeom!

Anonymkode: 62239...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ser moren min er i slike situasjoner nevnt over. Eg og mine søsken er over 16 år. Så det er klart: mamma er ikke voldelig eller slem på noen som helst måte, engang ikke en som skriver uhyggelige ting på vg sine kommentarfelt. Hun er ufør, ble det leeenge etter vi ble født, men er en fantastisk mor fordeom!

Anonymkode: 62239...2b9

Ser nå at jeg skrev litt på dialekt, unnskyld!

Anonymkode: 62239...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som meg selv. ADD, angst, depresjon, alkoholiker, ufør, ingen utdanning.. Lesbisk også. Jeg kommer naturligvis ikke til å få barn i fare for at barnet kanskje ville ha fått både angst og ADD osv... Jeg måtte jo også hatt assistert befruktning uansett. Men allikevel spør folk som vet om alt dette når jeg skal, at de venter på når det er "min tur" osv... Det er jo helt åpenbart at jeg ikke skal eller bør bli mor. 

Anonymkode: 743f8...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 20.34, AnonymBruker skrev:

Disse egner seg ikke:

- Uføretrygdede

- psykisk syke

- Folk som ikke har 100% jobb

- Folk uten høy utdannelse(bare de beste genene er godt nok)

- Folk som ikke har hus

- Folk som ikke er i et forhold

- Folk som er overvektig

Anonymkode: 8364e...af3

Damn! Jeg skulle aldri hatt barn jeg da. Utrolig rart at barnet er langt over sin utvikling, sunn og frisk, ligger på idealvekten og alltid har gjort det. Helt rart at vi får tilbakemeldinger på hvor bra vi gjør det med sønnen fra alle mulige hold som helsestasjon, barnehage osv. Uten hjelp fra noe familie og har alltid klart oss selv. Helt sykt at vi strekker oss i det lengste for å gi den beste omsorgen og oppdragelsen vi som foreldre kan gi. Skulle ikke vært i stand til det når man har gått 5 år vgs og er feit liksom, helt umulig. 

Anonymkode: 49416...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...