Gå til innhold

Han møtte ikke opp til fødselen, med verdens dårligste unnskyldning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke se at det "burde vært" noen andre enn hvemsomhelst som var der? Resultatet blir jo 100% det samme?

Anonymkode: a3e1a...edc

Er du ikke kjent med at når man opplever noe stort i livet sitt så er det godt å ha noen av sine nærmeste der? Uansett om det er en positiv eller negativ opplevelse? Fødsel, sykdom, dødsfall, bryllup, uansett hva, det er viktig å ha noen kjente ved sin side.

Anonymkode: a545f...82e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer aldri til å forstå, så hold deg utenfor, ikke vondt ment. 

Anonymkode: 750e9...6e8

Jeg prøver å forstå, så hold deg utenfor selv. Ikke vondt ment.

Kanskje jeg lærer noe viktig.

Anonymkode: a3e1a...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kunne han gjøre annet enn å se på uansett?

Anonymkode: a3e1a...edc

Hvis du ikke skjønner det så bør du ikke få barn.

TS, jeg forstår at du føler deg sviktet. Men nå har du tatt konsekvensene av det og slipper å lure på om han stiller opp neste gang. Jeg kan ikke se at du skriver hvor lenge det er siden eller om du er i et nytt forhold, men hvis det plager deg fordi du er redd for å prøve på nytt så tror jeg du kan gå ut fra at det er svært usannsynlig at en virkelig omsorgsfull mann reagerer slik som eksen. For sikkerhets skyld kan du få han til å sette seg inn i hva en fødsel innebærer før du blir gravid.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok...hadde du hatt det på samme måte om fyren var legitimt forhindret? Altså han var like fraværende men kom ikke pga at bilen brøt sammen eller noe slikt?

Anonymkode: a3e1a...edc

Hvorfor lurer du? Nei, for alle i hans familie bor innenfor kort området. Han kunne kontakten hvem som helst av de om noe gjorde det slik. Han kunne også overnattet på sykehuset med meg, men ville ikke det heller. 

Anonymkode: 750e9...6e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter jeg prøvde å ringe han for fjerde gang så lot jeg bare være. Jeg maste kun frem til halv ni, da var jeg litt opptatt av andre ting etterpå. 

Anonymkode: 750e9...6e8

Kan virke som han drøyde med vilje for å slippe å være med på fødselen. Uansett han er ikke noe å spare på, høres helt håpløs ut faktisk. 

Anonymkode: 00d6b...8b8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å forstå, så hold deg utenfor selv. Ikke vondt ment.

Kanskje jeg lærer noe viktig.

Anonymkode: a3e1a...edc

Jeg er ts. Jeg kommer nok ikke til å svare deg mer. Vondt ment.

Anonymkode: 750e9...6e8

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du ikke kjent med at når man opplever noe stort i livet sitt så er det godt å ha noen av sine nærmeste der? Uansett om det er en positiv eller negativ opplevelse? Fødsel, sykdom, dødsfall, bryllup, uansett hva, det er viktig å ha noen kjente ved sin side.

Anonymkode: a545f...82e

Det er sikkert godt, men å slite med det i årevis etterpå? En fødsel er jo gledelig, et dødsfall forferdelig. Jeg vil si det er en forskjell.

Anonymkode: a3e1a...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden greide kvinner å føde uten menn til stede. 

Anonymkode: 62bcc...993

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lurer du? Nei, for alle i hans familie bor innenfor kort området. Han kunne kontakten hvem som helst av de om noe gjorde det slik. Han kunne også overnattet på sykehuset med meg, men ville ikke det heller. 

Anonymkode: 750e9...6e8

Jeg lurer på om det hadde vært det samme reaksjonene fra deg om han faktisk VAR forhindret? Like fraværende, men med "gyldig" grunn?

Anonymkode: a3e1a...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det hadde vært det samme reaksjonene fra deg om han faktisk VAR forhindret? Like fraværende, men med "gyldig" grunn?

Anonymkode: a3e1a...edc

Jeg svarte deg. Nei. Ikke god nok grunn. Det finnes alltid en løsning. Men svaret hans var at han ikke visste at det skulle gå så fort. Han prioriterte seg selv  mens jeg fødte vårt barn. 

Anonymkode: 750e9...6e8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok...hadde du hatt det på samme måte om fyren var legitimt forhindret? Altså han var like fraværende men kom ikke pga at bilen brøt sammen eller noe slikt?

Anonymkode: a3e1a...edc

Bør det ikke være like stort for begge som får barn, synes du? Det vanlige er faktisk at vordende fedre gleder seg nok til at barnet skal komme til at de ikke vil gå glipp av det.

Det er også noen vordende fedre som ikke har lyst å være på fødestuen under fødselen. Voksne mennesker sier fra om dette slik at den som føder kan ta med sin mor eller søster eller en venninne slik at de kan få den støtten de trenger fra en de kjenner gjennom fødselen. Jeg har aldri født, men jeg har vært på sykehus langt vekke fra alle mine nærmeste uten mulighet for besøk. Det var ikke noe stas - det var derimot stor stas at noen av mine nærmeste ringte for å høre hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden greide kvinner å føde uten menn til stede. 

Anonymkode: 62bcc...993

En grunn til at man lurer på hvorfor en skal slaktes om en ikke er der nå.

Anonymkode: a3e1a...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er et evig sår for meg å bli etterlatt sånn. 

Anonymkode: 750e9...6e8

Skjønner deg godt. Du ble sviktet når du trengte det mest. Hvor gammelt er barnet? Man anbefaler ikke 50/50 ordning før barnet e r minst 3 år og da hvor tilknytningen er god til begge. 

Anonymkode: 00d6b...8b8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte deg. Nei. Ikke god nok grunn. Det finnes alltid en løsning. Men svaret hans var at han ikke visste at det skulle gå så fort. Han prioriterte seg selv  mens jeg fødte vårt barn. 

Anonymkode: 750e9...6e8

Ok, jeg gir deg ennå en mulighet: Han gikk på trynet og slo seg bevisstløs mens han skulle avgårde.

Like fraværende, men gyldig grunn. Var dette vanskelig å svare på? Det finnes ikke "alltid" en mulighet.

Det er relevansen av fravær jeg vil frem til.

Anonymkode: a3e1a...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert vært utro mens du fødte og ignorert meldinger/anrop

Anonymkode: 88f8d...381

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Bør det ikke være like stort for begge som får barn, synes du? Det vanlige er faktisk at vordende fedre gleder seg nok til at barnet skal komme til at de ikke vil gå glipp av det.

Det er også noen vordende fedre som ikke har lyst å være på fødestuen under fødselen. Voksne mennesker sier fra om dette slik at den som føder kan ta med sin mor eller søster eller en venninne slik at de kan få den støtten de trenger fra en de kjenner gjennom fødselen. Jeg har aldri født, men jeg har vært på sykehus langt vekke fra alle mine nærmeste uten mulighet for besøk. Det var ikke noe stas - det var derimot stor stas at noen av mine nærmeste ringte for å høre hvordan det gikk.

Det kommer vel i høyeste grad an på hvor stort det oppfattes hos den enkelte...?

Anonymkode: a3e1a...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg godt. Du ble sviktet når du trengte det mest. Hvor gammelt er barnet? Man anbefaler ikke 50/50 ordning før barnet e r minst 3 år og da hvor tilknytningen er god til begge. 

Anonymkode: 00d6b...8b8

Under 3 år. Kan jo si at vi ikke har noe godt samarbeid. Jeg tror at han nå har samvær fordi han bryr seg veldig mye om hva andre syns om han. Hvis han ikke hadde hatt noe samvær ville han fått kommentarer av venner og familie som han ikke tåler. Dette med å ønske minst 50, helst 60, handler om penger, tror jeg. 

Anonymkode: 750e9...6e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det hadde vært det samme reaksjonene fra deg om han faktisk VAR forhindret? Like fraværende, men med "gyldig" grunn?

Anonymkode: a3e1a...edc

Jeg tipper at dersom trafikken brøt sammen slik at det ikke var mulig for noen å komme frem i tide til fødselen så ville far selvsagt vært unnskyldt. Det er jo ikke det som er poenget. Poenget er at den vordende far ikke var tilstede for å støtte mor - som har båret dette barnet i ni måneder på vegne av dem begge - på tross av at det var svært tydelig at hans tilstedeværelse var ønsket. Altså: din samboer er i ferd med å føde ditt barn - da skal man ikke bare ditten og datten - da drar man på føden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker han satt å kikka på den positive testen i sikkert 2 timer i strekk. Så måtte jeg tisse på 5 til og ukesindikator som var alle like positive. Han var ikke veldig tilstedet under graviditeten heller. Og den første tiden med baby ble han bare veldig mye verre. Jeg har vært alene om alt. 

Anonymkode: 750e9...6e8

Så han ville ikke ha barn med deg.

Skjønner fødselen var skuffende.

Men kanskje ikke overraskende?

 

Anonymkode: 4ddff...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoler ikke på han i det hele tatt. Det er et vanvittig stort problem. Barnet holder på å vokse opp, jeg må ut i sak mot han da, for at far ikke skal få. Og det er så mange farsvennlige sakkyndige. Ikke bare det men om jeg er i mot ser det ut som om jeg ikke er åpen for samarbeid og samvær, da mister jeg barnet  

Anonymkode: 750e9...6e8

Ikke du som trenger å ta ut sak for å stoppe. Han kan ta ut sak for å øke. La han stå for det! 

Anonymkode: 758e8...b36

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...