Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Gjest Audrey Horne
Formen er fin :)

Filmen er basert på boken, som er en skikkelig klassiker. Flere jeg kjenner sier det er den beste boka de har lest. Har ikke kommet så langt, men det er absolutt lovende.

Darlah er kjempebra. "I verdensrommet kan ingen høre deg skrike!" :fnise:

Stas å se deg igjen :)

Godt å høre at du er bedre, helg og allting :).

Akkurat, ingen kan høre deg skrike i verdensrommet! Nifst! Jeg ble ferdig med den i dag, og er småkvalm enda. Tør nesten ikke se meg i speilet :overrasket:.

Du får ha en riktig fin helg, Ciara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harstad er en av mine dårlig samvittighet-forfattere -jeg burde ha lest mer av ham, Hässelby var noe av det beste jeg leste i fjor. Men leselisten er så lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audrey Horne
:ler:

Parfyme-assistanse søkes, forresten. Sjekk velvære :)

Jeg vet ikke om jeg har så mange anbefalinger når det kommer til lette, friske dufter. Som samtidig er sofistikerte. Jeg har flest litt tyngre dufter, de friskeste jeg har er vel Marc Jacobs - Basil (veldig ren duft, litt myggmiddel med det samme, men litt våt jord etterhvert. Veldig sommerduft og diiiiiger, kul flakong!) og Prada Infusion de Iris (superfeminin, og ikke særlig tung). Denne siste kan kanskje være noe for deg? Men mulig den er litt for pudrete?

@Daria. Nesten Darlah :haar:! Jepp, du må lese Harstad. Og selv om denne skrekkelige romanen vi nevner er en ungdomsbok så er den absolutt leseverdig. For den som tør ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daria. Nesten Darlah :haar:!

:fnise:

Jepp, du må lese Harstad. Og selv om denne skrekkelige romanen vi nevner er en ungdomsbok så er den absolutt leseverdig. For den som tør ;).

Jeg har hvertfall sørget for at vi har den på biblioteket, så det burde jo la seg gjøre. Og så vil jeg lese Bsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips! Gleder meg til å sniffe på nærmeste parfymeri :) Jeg liker forresten også Daisy av Marc Jacobs litt, men mest for flakongen ;)

Jeg har hvertfall sørget for at vi har den på biblioteket, så det burde jo la seg gjøre. Og så vil jeg lese Bsider.

Jeg også, har den på vent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg må finne frem Hasselby igjen? Fikk aldri lest den ferdig visst. :fnise:

Men det er en bunke biblioteksbøker som må leses også. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 000 for en lampe?!? :dåne:

Ja? :sjenert:

Og for å si det sånn, man bruker ikke hele formuen sin på en lampe. Which means at formuen er vesentlig mye større når man har råd til den. Og når har man egentlig en kjempeformue eller millioninntekt?

Synd ingen har oppdaget mine enorme litterære ferdigheter ennå. Jeg satser på at det er spørsmål om tid :fnise:

Kanskje jeg må finne frem Hasselby igjen? Fikk aldri lest den ferdig visst. :fnise:

Men det er en bunke biblioteksbøker som må leses også. :Nikke:

Ja, den må du lese! :) Jeg syntes i hvert fall den var genial.

Hvilke bøker har du på vent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere har friske blomster hjemme oftere.

I går kjøpte jeg en rosebukett til 99,- hos min lokale blomsterbutikk. Den bestod av ti rosestilker, og hver stilk har flere forgreninger og 3-8 lyserosa knopper. En formidabel bukett! Som i tillegg lukter aldeles fantastisk.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av at mannen legger fra seg nøkler, tyggispakker og mynter på alle ledige flater i leiligheten. Nå har jeg fått ham til å love at hvis jeg får tak i en egnet oppbevaringssak til disse tingene, ja da skal han også bruke den.

Egnet oppbevaringssak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og for å si det sånn, man bruker ikke hele formuen sin på en lampe. Which means at formuen er vesentlig mye større når man har råd til den. Og når har man egentlig en kjempeformue eller millioninntekt?

Det er noe der -kjøper man en sånn lampe, har man ikke 50 000 -man har 50 000 til overs... Jeg definerer "dagen jeg ble voksen" som den dagen jeg betalte 1000+ for en taklampe, på en relativt beskjeden månedslønn. Det triste er jo at nå bor jeg i en leilighet med senket tak og downlights i alle rom, så min kjære shabby chic lysekrone ligger på en hylle i kjelleren...

*krysser fingrene for Ciaras litterære gjennombrudd -eller lotto-gevinst* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper lampen din kommer til sin rett etterhvert! Du må jo bo i Oslo sentrum i en av de fine 1890-bygårdene med minimum tre meter under taket? ;)

"Ciaras litterære gjennombrudd", jeg må si jeg ble fristet til å endre dagbokstittel nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? :sjenert:

Synd ingen har oppdaget mine enorme litterære ferdigheter ennå. Jeg satser på at det er spørsmål om tid :fnise:

Ja, den må du lese! :) Jeg syntes i hvert fall den var genial.

Hvilke bøker har du på vent?

Erling Pedersen - Kongens kvinner og Kongens merke, Heidi Marie Kriznik - Borte en vinter, Jostein Gaarder - Slottet i Pyreneene og Tore Renberg - Kompani Orheim. De to siste er jeg godt i gang med.

Men Hasselby finnes i bokhyllen, så jeg finner nok en mulighet til å lese den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friske blomster ja. Det pleide jeg å kjøpe nesten hver fredag i høst, men har ikke kommet i gang etter sykemelding og juleferie. Men det skal på listen over fredagssysler igjen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling Pedersen - Kongens kvinner og Kongens merke, Heidi Marie Kriznik - Borte en vinter, Jostein Gaarder - Slottet i Pyreneene og Tore Renberg - Kompani Orheim. De to siste er jeg godt i gang med.

Men Hasselby finnes i bokhyllen, så jeg finner nok en mulighet til å lese den.

Jeg :hjerte: Kompani Orheim.

Friske blomster ja. Det pleide jeg å kjøpe nesten hver fredag i høst, men har ikke kommet i gang etter sykemelding og juleferie. Men det skal på listen over fredagssysler igjen ja.

Ja, det er en så trivelig start på helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så nydelig i dag. Det snør og snør ute, og er så hvitt og rent. Det lyser hvitt inn i leiligheten, og all lyd ute er liksom dempet og stille. Kattene mine setter pris på å være inne, og ligger i stedet på et pledd i sofaen og kroer seg med kosesmale øyne.

Nå skal jeg ut i snøværet en liten tur og kjøpe flere kakeingredienser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper lampen din kommer til sin rett etterhvert! Du må jo bo i Oslo sentrum i en av de fine 1890-bygårdene med minimum tre meter under taket? ;)

Jatakk! :jepp:

"Ciaras litterære gjennombrudd", jeg må si jeg ble fristet til å endre dagbokstittel nå.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...