Skravla Skrevet 8. november 2008 #5041 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg kjøpte en liten flamingoblomst og en liten asalea. De ga litt farve i alt det grønne. Kjøper helst avskårne blomster til helgen jeg også. Men fant ut at jeg skulle forsøke noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5042 Del Skrevet 8. november 2008 Kjempefine Jeg lurer på når plantemennesker skal finne ut at de må lage små potteplantevarianter av peoner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 8. november 2008 #5043 Del Skrevet 8. november 2008 Kjempefine Jeg lurer på når plantemennesker skal finne ut at de må lage små potteplantevarianter av peoner... Håper de kommer med det snart. Peoner er så vakre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5044 Del Skrevet 8. november 2008 Er alene hjemme i kveld, så på menyen står det kyllingpai og Beaujolais. Har også leid ordentlig jentefilm, Juno, trenger en humørdose etter Rovdyr i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2008 #5045 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Juno er bra Jeg er generelt litt svak for filmer om sære tenåringsjenter -gjenkjennelsesfaktoren er så stor... Endret 8. november 2008 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5046 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg blir faktisk ganske flau når jeg tenker på hvordan jeg var som tenåring. Jeg var så utrolig sjenert, arrogant, klønete, overdramatisk og unnselig på en og samme tid. Men det var vi vel alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2008 #5047 Del Skrevet 8. november 2008 De som påstår at ungdomstiden er den beste tiden i livet har enten dårlig hukommelse eller et begredelig liv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5048 Del Skrevet 8. november 2008 Så sant som det er sagt! Ville virkelig aldri vært 14 igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2008 #5049 Del Skrevet 8. november 2008 Nei, ellers takk. Riktignok har man mindre forpliktelser, men også mye mindre frihet på alle måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. november 2008 #5050 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg hadde gjort alt i fredagsstand og ryddet etter middagen i går, jeg hadde til og med skjenket meg et glass vin. Så kom jeg på at vi ikke hadde hatt blomster på lenge, og gikk på nærmeste kjøpesenter for å kjøpe. Det er en utrolig koselig fredagstradisjon å kjøpe friske blomster. Siden samtlige av de fire, vanligvis blomstervillige, orkideene mine var uten blomster, ble det to nye av de også. Jeg leste forresten I fjor sommer av Niels Fredrik Dahl nettopp. En nydelig liten bok, med en fascinerende, intens og nesten thrilleraktig historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5051 Del Skrevet 8. november 2008 Jepp. Nå står biscotti i ovnen her. Det har jeg aldri laget før, er spent. Må si jeg er veldig glad for slike alene hjemme-helger. Det er hyggelig når mannen er hjemme, for all del, men nå kan jeg gjøre akkurat som jeg vil uten forstyrrelser... (ikke at han forstyrrer mye, men dere skjønner hva jeg mener ) Det betyr: -et ryddig og rent hus -jeg hører på jentemusikk som Martha Wainwright og Susanne Sundfør -jeg baker biscotti -jeg skal se jentefilm Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5052 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg hadde gjort alt i fredagsstand og ryddet etter middagen i går, jeg hadde til og med skjenket meg et glass vin. Så kom jeg på at vi ikke hadde hatt blomster på lenge, og gikk på nærmeste kjøpesenter for å kjøpe. Det er en utrolig koselig fredagstradisjon å kjøpe friske blomster. Siden samtlige av de fire, vanligvis blomstervillige, orkideene mine var uten blomster, ble det to nye av de også. Jeg leste forresten I fjor sommer av Niels Fredrik Dahl nettopp. En nydelig liten bok, med en fascinerende, intens og nesten thrilleraktig historie. Håper ikke kjøpesenteret var langt unna da Jeg elsker blomster. Særlig hvite og lilla tulipaner som jeg har nå. Og jeg elsker blomstersesongene. Kjøper peoner når det er sesong, så tulipaner når det er sesong. Og liljer jevnlig gjennom året. Nå er jeg i tillegg forelsket i svibler. Vi har fast tradisjon med å rydde og vaske torsdag eller fredag for å slippe å bruke helgen på slikt. Og når jeg da sitter med blomstene, stearinlysene og musserende vin - vel, da føler jeg meg temmelig lykkelig. Jeg har ikke lest I fjor sommer. Jeg prøvde meg på På vei til en venn av samme forfatter, og likte den ikke (syntes den var kjedelig). Men da skal jeg teste denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. november 2008 #5053 Del Skrevet 8. november 2008 Håper ikke kjøpesenteret var langt unna da Jeg elsker blomster. Særlig hvite og lilla tulipaner som jeg har nå. Og jeg elsker blomstersesongene. Kjøper peoner når det er sesong, så tulipaner når det er sesong. Og liljer jevnlig gjennom året. Nå er jeg i tillegg forelsket i svibler. Vi har fast tradisjon med å rydde og vaske torsdag eller fredag for å slippe å bruke helgen på slikt. Og når jeg da sitter med blomstene, stearinlysene og musserende vin - vel, da føler jeg meg temmelig lykkelig. Ja, ikke sant! Det gir meg en helt merkelig indre ro å ha det sånn. Altså, det som er merkelig er at jeg faktisk finner roen så til de grader når det er ryddig rundt meg. Det er derfor jeg rydder hele tiden. Svibler er en av mine favoritter også. Jeg pleier alltid å ha det i julen. Kjøpesenteret ligger så nærme at jeg kan tusle over i pysjen. (Hvilket jeg engang gjorde. Og det angrer jeg bittert på siden jeg ble ydmyket på det groveste da jeg traff en kollega. Han har hatt anstendighet til å aldri nevne det. Men hallo! Hvem går i butikken en lørdag morgen klokken kvart over ni? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5054 Del Skrevet 8. november 2008 Ja, ikke sant! Det gir meg en helt merkelig indre ro å ha det sånn. Altså, det som er merkelig er at jeg faktisk finner roen så til de grader når det er ryddig rundt meg. Det er derfor jeg rydder hele tiden. Svibler er en av mine favoritter også. Jeg pleier alltid å ha det i julen. Kjøpesenteret ligger så nærme at jeg kan tusle over i pysjen. (Hvilket jeg engang gjorde. Og det angrer jeg bittert på siden jeg ble ydmyket på det groveste da jeg traff en kollega. Han har hatt anstendighet til å aldri nevne det. Men hallo! Hvem går i butikken en lørdag morgen klokken kvart over ni? ) Jeg vet! Det ser jo unektelig noe selvmotsigende ut å rydde hele tiden for å ha indre ro, men jeg er helt enig. Når nå kuskinn og pelspledd er på plass blir jeg enda mer fornøyd! Enig med svibler i julen. Nå har jeg kjøpt rosa, men de er fortsatt ferske. Gleder meg alltid sånn til å se hvordan de utvikler seg. Jeg synes det hørtes riktig fornuftig ut å gå i pysjen, jeg da. Men klart, det avhenger av hvordan pysjen så ut. Jeg tasset på 7-11 en gang i joggebukse, flatt hår og null sminke, og da møtte jeg en kollega som sa: "Du ser litt blek og syk ut, er du ikke frisk?" Takk skal du faen meg ha, liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. november 2008 #5055 Del Skrevet 8. november 2008 Når det gjelder svibler har jeg et fantastisk kjøpetips. Like etter jul virker det som torgselgeren her i byen helst vil bli kvitt de små pottene, som på det tidspunktet er fulle av blomster. Han selger ut til kr. ti pr. potte, og jeg klipper bare av stilken og danderer nydelige buketter med lubne, billige blomster. Jeg er klar over at man får kjøpt slike buketter i Oslo, men det er dessverre totalt fraværende her. Vakkert er det uansett i all januartristheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5056 Del Skrevet 8. november 2008 Ja, fantastisk fine Jeg har sett noen andre små buketter hos blomsterhandlere i det siste. Det ser om som små buketter med en svibel-beslektet blomst, korte og lubne. Har sett dem i blått og hvitt, mulig de finnes i flere farger. Noen anelse om hvilke jeg mener? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2008 #5057 Del Skrevet 8. november 2008 Svibler må jeg også ha til jul Minner fra barnehagen, hvor vi hver høst satte hver vår løk i potte, laget papihatt med nafn på til potten og satte dem i den mørke kjelleren. I desember kom pottene opp igjen med grønn spire under hatten og ble med hjem til jul. *noterer tips om etterjulsbuketter* Her blir det forøvrig retro-pizza i kveld -komplett med hel hermetisk champignon til ære for Nigo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2008 #5058 Del Skrevet 8. november 2008 Perleblomst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5059 Del Skrevet 8. november 2008 Svibler må jeg også ha til jul Minner fra barnehagen, hvor vi hver høst satte hver vår løk i potte, laget papihatt med nafn på til potten og satte dem i den mørke kjelleren. I desember kom pottene opp igjen med grønn spire under hatten og ble med hjem til jul. *noterer tips om etterjulsbuketter* Her blir det forøvrig retro-pizza i kveld -komplett med hel hermetisk champignon til ære for Nigo Nigos Finnmarkspizza! Perleblomst? Ja, de ligner i hvert fall veldig! Pussig, perleblomst, har ikke hørt navnet før engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2008 #5060 Del Skrevet 8. november 2008 Det er forresten lenge siden jeg har kommet med bokanbefalinger her inne. Stikk i strid med mine vanlige preferanser skal jeg faktisk anbefale en som skriver om egen sykdom: John Galt -Døden med min side, av og om en mann som har aids. I motsetning til mange andre i genren kan han faktisk skrive (han er visst forfatter/journalist) og forteller reflektert og interessant både om egen sykdom, andre med samme skjebne og hiv-arbeidet i Norge før og nå. Han klarer å gjøre en historie som fort kunne blitt veldig navlebeskuende almenngyldig og informativ -og ike minst tankevekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå