Gå til innhold

Er det greit at jeg hilser på og klapper katten din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på dette etter å ha møtt en kattepus da jeg var på vei hjem fra butikken. Jeg satte posene fra meg og klappet og snakket med katten i sikkert ti minuter, men er det ok for katteeiere? :vetikke:

Jeg setter meg alltid ned på huk og lar kattene komme til meg, løper altså ikke bort til dem som en gærning :P Jeg løfter heller aldri en fremmed katt, det er katten som bestemmer hvor lenge den vil 'snakke' med meg. Jeg har visst ganske bra kattetekke, så jeg er ofte så heldig at kattene smyger seg rundt meg der jeg sitter og dytter hodet mot jakke og hender mens de maler høyt :hjerte:

Er dette greit, eller tråkker jeg over en grense? Jeg elsker katter og blir skikkelig glad av å tilbringe litt tid med dem. Jeg skulle gjerne hatt katt selv, men hunden min er ikke helt enig i at de er kule dyr.

Må kanskje nevne at  jeg selvfølgelig aldri gir dem mat eller prøver å stjele dem på noen annen måte. Ville naturligvis heller aldri tatt dem inn i huset mitt eller noe.

Anonymkode: 0a679...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe om katten min vil ha kos av deg så for all del. Hun hverken bjeffer eller biter ;)

Anonymkode: fe58d...761

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært helt i orden for meg,  så lenge du ikke løfter på/bærer katten eller gir den mat som du sier. Å klappe en katt og å være en katt som blir klappet er en god opplevelse hos dere begge da den type berøring utløser gode hormoner hos dere begge.  

Anonymkode: 0b848...72e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at katter, i motsetning til hunder, bestemmer helt selv om de har lyst til å hilse eller ikke. :) Her er det jo ingen oppdragelse eller trening å ødelegge heller, bare kos. :) 

Anonymkode: 21694...126

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit :) Som du sier leser du kattens kroppspråk og lar den bestemme, da er det bare koselig at du koser med de. Men det er selvsagt ikke greit om noen slipper katten inn i hjemmet sitt eller gir den mat. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da bare positivt, blir glad om jeg ser noen koser med kattene mine . Håper virkelig ingen lager et problem av sånt 😄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se at det er greit for dere!

Da ser det ut som jeg kan fortsette å utvide bekjentskapskretsen med firbente :fnise: :strix:

Anonymkode: 0a679...cf0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare hyggelig å se folk som koser med kattene mine.

Anonymkode: 0c532...45d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stopper også å lar katten komme til meg sånn nå og da om jeg møter pus, de elsker jo kos, maler å smyger seg inntil og det blir et lite øyeblikk i hverdagen min som jeg setter pris på :catmilk: 

Anonymkode: d2311...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjefen som bestemmer. Så vil hun selv ha kos er det slik det blir. Og vil hun ikke ha kos merker du det 😉

Anonymkode: 799cb...d53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg liker hvis noen er god med katten min, og katten min liker det.

Men noen katter dilter veldig etter noen som klapper. Hvis min katt hadde vært en som diltet etter deg ut i hovedveien, hadde jeg ikke likt at du klappet den.Jeg elsker å klappe katter jeg treffer, men når jeg er i en bilvei gjør jeg det ikke.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lurt å begynne å kose med katter du møter når du er ute og går. De kan fort følge etter deg hjem og komme på villstrå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er bare koselig :) Jeg har en flott Maine Coon som får masse oppmerksomhet i nabolaget her, hun kommer gjerne bort og koser med folk. Katter bestemmer jo selv om de vil kose eller ikke, så hvis de kommer bort til deg er det en tillitserklæring tenker jeg. 

Anonymkode: 606ff...679

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er enkle sånn, de bestemmer det meste selv. Har katten lyst, har du lov.

Anonymkode: 88406...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å hilse på katter når jeg går tur. Har mange gode minner om katter som gnir seg mot skoen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min er helt utrolig kosete og kontaktsøkende; er helt sikker på at hun hadde likt om du hadde kost med henne :strix:

Bare ikke gi henne mat, for det får hun hjemme :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...