Gå til innhold

Rask vektnedgang, hvor dumt er det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

23 timer siden, Hundemamma97 skrev:

Frokost: Havregrøt. Havregryn og vann i mikroen med sukrin og kanel oppå. (Sunne karbohydrater som metter lenge og bra for magen).

Lunsj: Skyr yoghurt (mye protein) og en neve med mandler (sunt fett).

Middag: Kyllingfilet i speltlomper, med spinatblader og cottage cheese (Velsmakende, lite kalorier og fin balanse mellom næringsstoffene).

Kveldsmat: Hmm.. er man av den fråtsende typen kan man kjøpe inn en haug med sukkerfri pastiller og tyggis og bare kjøre på med det når det verste søtsuget melder seg i natten. Eventuelt mørk sjokolade. Kakao i seg selv er i det minste sunt.

Mat er ikke bare kalorier, det er også syre og base, riktige bakterier for frisk tarm osv. Et mest mulig vegetarisk kosthold med masse rød frukt og bær har vist seg å være gunstig. Mange tror at man ikke kan spise potet, men potet inneholder veldig lite kalorier og mye næring, så det er faktisk genialt å spise potet om man vil ned i vekt.

Det hadde jeg ikke klart meg med i alle fall. Skyr med mandler til lunsj, som skal holde meg mett fra 12-17.30 er ikke aktuelt. Men om det funker for deg er det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vektnedgang er det vanvittig mange veier til mål. Bare finn din og slutt å klikke deg inn på vg.no som domineres av sensasjonsnytt og "ny" forskning.

Dette med moderat og treg vektnedgang kommer nok fra mange legers erfaring med overvektige som gir opp. F.eks. ved at de prøver en helomvending av kostholdet som de ikke klarer å opprettholde (hvem orker knekkebrød hver dag i tre måneder?), sprekker og spiser tilbake det de gikk ned. Eller ved at de går ned mye i starten, og blir demotivert av å "bare" gå ned en halvkilo.

Jeg tror like ofte at mange trenger boosten av å se vekten bevege seg raskt i starten. Da får du en følelse av at det nytter. Så lenge du har i bakhodet at det ikke kommer til å gå to kilo hver uke hele veien, så er det greit. At dette er midlertidig og at vekten domineres av mye rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...