Gå til innhold

Noen som er fra, bor i eller er kjent i Tyskland?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer trenger å leie en leilighet i Bonn-, Køln- eller til nød Dusseldorfområdet i 4 måneder neste år. Vi har sett på Airbnb og diverse utleiesider vi har googlet oss fram til, men med begrenset budsjett og litt store krav (jeg skal gjennom intensiv medisinsk behandling hele den tiden vi bor der, så trenger en litt praktisk leilighet) hadde det vært fint å finne utleiesider beregnet på tyskere også, og ikke bare på utenlandske businessfolk. Ingen av oss kan tysk skikkelig, men vi greier da å forstå det meste vi leser ved hjelp av rustne skolekunnskaper og litt hjelp av google translate. Så eksklusivt tyskspråklige sider er altså også av interesse. Er det noen som har noen tips? 🏠🏢🏘️🏬🏙️

Anonymkode: 500ce...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta kontakt med behandlingsstedet og rådføre deg med dem. De har kanskje oversikt over steder i nærheten, på lik linje med at for eksempel sykehusene her til lands har en viss oversikt over steder pårørende kan bo.

Anonymkode: d9934...5e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta kontakt med behandlingsstedet og rådføre deg med dem. De har kanskje oversikt over steder i nærheten, på lik linje med at for eksempel sykehusene her til lands har en viss oversikt over steder pårørende kan bo.

Anonymkode: d9934...5e6

Sykehuset anbefaler hotell, noe som ikke er aktuelt for oss. Sannsynligvis gjør de det fordi de gir tillatelse til å reise hjem til Norge mellom slaga, men det blir både MYE dyrere for oss (rundt 10.000 kr t/r hver gang jeg reiser mellom Norge og Tyskland), dyrere overnatting per natt fordi vi ikke får fordelen med langtidsleie og det vil dessuten slite meg fullstendig ut. Både fordi jeg vil være konstant nyoperert, men også fordi jeg er syk på flere måter og har begrenset mobilitet også til vanlig. Så da må det bli leilighet for hele perioden 🏘️

Anonymkode: 500ce...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kunne kanskje vært en løsning å bo på hotell helt i starten, og så sjekket området når dere først var der. Kanskje dere kunne fått hjelp til å sette inn en annonse der dere søker etter en liten leilighet den aktuelle perioden. Det er enklere når dere er der og kan gå en tur og titte på de forskjellige tilbudene.

Anonymkode: d9934...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Immobilien kalles husformidling på tysk så søk på det+byen du vil bo i.  Tyskere er ikke spesielt gode til å markedsføre eiendommene sine, om man bruker norsk standard som mal, og ofte er det bilder fra en tom garasje, et bilde fra utsiden, adresse er ikke oppgitt (kanskje postnummer) og hus til utleie er ofte uten kjøkken.  Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.1.2020 den 7.37, AnonymBruker skrev:

Men det kunne kanskje vært en løsning å bo på hotell helt i starten, og så sjekket området når dere først var der. Kanskje dere kunne fått hjelp til å sette inn en annonse der dere søker etter en liten leilighet den aktuelle perioden. Det er enklere når dere er der og kan gå en tur og titte på de forskjellige tilbudene.

Anonymkode: d9934...5e6

Masse koselige familiedrevne småhotell/pensjonat som ikke koster allverden.

Anonymkode: 2ff03...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...