Gå til innhold

Klær mellom bil - bhg og bil - butikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kler dere på barnet på korte turer mellom bil- og barnehage eller butikk? Vi bor ikke på en kjempestor plass, så parkeringsplassene til alle stedene vi besøker er relativt rett ved døra. Kanskje maks 50 meters gange. 

Snakk om en 1åring. Har brukt ulltøy over hverdagsklærne til nå, men det har ikke vært skikkelig kaldt eller skikkelig gufser så langt i barnehagetiden vår, så er usikker på om vi bør kjøpe en vinterjakke å ha over ullklærne igjen til de verste dagene? Evt en tynn vannavvisende/vindavvisende.. 

Anonymkode: 7176d...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår har sensitiv hud, så vi har vanlige bomullsklær, leggings eller joggebukser på inne.. Når vi skal til butikken, tar jeg på en strikket ullbukse og ullgenser over og vinterjakke. . Har hendt at vi dropper ullen og brukt fleece hvis det ikke er alt for kaldt. 

Kan være greit med det mellomlaget, så kan man evt kle av hvis barnet blir varm. 

 

 

Anonymkode: 71bc9...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sann forholdsvis tynn dunjakke kan vere greitt, brukt å ha det på Cubus til ein ok pris. Som hovudregel bruker eg berre ullfleece, og er det vind så brukar eg kroppen min til å skjerme han til vi er komne inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 meter fra der du parkerer til døra er ikke spesielt kort da. Jeg bor på et ganske stort sted, men har aldri måttet gå 50 meter for å gå inn noe sted fra bilen. Vi bruker stort sett bare innetøy og en lue ut og inn av bil osv.

Anonymkode: d681c...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

50 meter fra der du parkerer til døra er ikke spesielt kort da. Jeg bor på et ganske stort sted, men har aldri måttet gå 50 meter for å gå inn noe sted fra bilen. Vi bruker stort sett bare innetøy og en lue ut og inn av bil osv.

Anonymkode: d681c...287

Jeg vil ikke kalle 50 meter langt, i allefall! 

Kun lue om vinteren også?... 

Anonymkode: 7176d...112

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker jakke og ulltøy på vinteren når det er kaldt, ellers bare ulltøy/vanlige klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ulldress/fleece over de vanlige klærne. Lur og ullsokker også.

Bruker ikke tykke jakker etc i bilstol, men dersom det blåser mye hender det jeg tar på en tynn ytterjakke over.

Anonymkode: 13a49...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar på en jakke og lue. Eller en tynn ulldress. Kommer an på hva vi skal før/etter og om bilen er varm/kald. 

Anonymkode: 0ec5e...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på snart 2 år bruker for det meste ullgenser og vanlig bukse eller ullbukse. Da hjemmestrikka gode tykke. Prøver å unngå for tykke klær i bilstolen,og det å ta på og av jakke når vi skal gå 20 meter gidder jeg ikke helt ærlig. Men så klart om vi skal være lengre ute er det på med mer klær. 

Anonymkode: 7ceb3...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på ulldress over inneklær da han ikke skal ha tykke klær i bilstolen, har et teppe over han om det er kaldt eller jeg ikke har varma bilen på forhånd. Har en bilstolpose men syntes ikke den passer godt nok i stolen. Er det kaldt ute pakker jeg han inn i et stort skjerf før vi går inn i butikken, det kan jeg bare surre rundt halsen når vi er i butikken. Barnet er også varm av seg så det passer bra. Har selvfølgelig også på seg lue. I vogna har han på seg ei jakke, votter og lue da han er glad i å sitte oppe og veive med arma, har voksipose i vogna. I bæresele har han på seg utedress, sko, lue og votter 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...