Jump to content
AnonymBruker

kan jeg på noen måte jobbe som "psykolog"?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg har for lave karakterer til å komme inn på psykolog profesjonsstudiet. Jeg ønsker ikke å reise til utlandet. Har 5.6 i snitt i 2.kvote. Kan jeg på noen måte arbeide i et yrke som terapeut eller lignende hvor jeg kan hjelpe andre i vansklige situasjoner gjennom samtale. (ikke barnevernspedag). Noe som innebærer psykologi? :)

Anonymkode: f6282...9a2

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klinisk sosionom er det nærmeste du kommer vil jeg tro 

Anonymkode: 815cd...bab

AnonymBruker

Du kan arbeide som behandler på DPS hvor du har egen pasientliste og tar i bruk f.eks. DBT dersom du er psykiatrisk sykepleier og muligens sosionom, som også kan være et fint valg. Som psykiatrisk sykepleier vet jeg du også kan arbeide privat som behandler, hvor du har samtaler med pasienter. Men da må du gjennom sykepleierutdannelse først, så mest sannsynlig vil det lønne seg å ta sosionomutdannelse. 

Anonymkode: 1182e...64b

AnonymBruker

de fleste videreutdannelsene til sykepleierne krever at man er yrkesaktiv som sykepleier i to år før man kan ta de. Noe som gjør at det kan bli tidkrevende. Ville undersøkt mer rundt det. Kontakt et universitet som tilbyr sosionom- og sykepleierutdanning og forhør deg.

Anonymkode: 1aee0...517

AnonymBruker

Klinisk sosionom, Psykiatrisk sykepleier.

Anonymkode: d9630...9b0

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har for lave karakterer til å komme inn på psykolog profesjonsstudiet. Jeg ønsker ikke å reise til utlandet. Har 5.6 i snitt i 2.kvote. Kan jeg på noen måte arbeide i et yrke som terapeut eller lignende hvor jeg kan hjelpe andre i vansklige situasjoner gjennom samtale. (ikke barnevernspedag). Noe som innebærer psykologi? :)

Anonymkode: f6282...9a2

Gjennom samtale? Stort sett alle helsefaglige utdanninger. Alt fra sykepleier til vernepleier, sosialarbeider/sosionom, master i barnevern, 

Anonymkode: d95fd...b7e

Annonse

AnonymBruker

Jeg er spesialist i klinisk pedagogikk og jobber i BUP. Gjør akkurat det samme som psykologene. Det samme gjelder for klinisk sosionom. 

Anonymkode: 463de...e2c

Pipaluk

Hva med ta opp fag på Bjørknes? 
eller annen privat høgskole?

Edited by Pipaluk