Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Hvor mye oppmøte er obligatorisk på sykepleien?

Recommended Posts

AnonymBruker

Noen har som har gått sykepleien som kan svare på ca hvor mye oppmøte det er i uka som regnes som obligatorisk? Undersøker mulighetene mine for å studere videre, men må kunne kombinere det med en del jobbing ettersom stipend ikke vil dekke opp nok. Vurderer å gå deltid. Blir veldig glad for svar ☺️

Anonymkode: 9c2df...64d

Fortsetter under...

Mhmjadda

Varierer nok fra sted til sted og med tidspunkt på året/studiet, så dette må du sjekke i studiehåndbøkene. 

AnonymBruker

Gikk på Nord Universitet i Bodø. Der var kun praksisstudier og praksissal obligatorisk. 

Anonymkode: 5c12b...f95

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen har som har gått sykepleien som kan svare på ca hvor mye oppmøte det er i uka som regnes som obligatorisk? Undersøker mulighetene mine for å studere videre, men må kunne kombinere det med en del jobbing ettersom stipend ikke vil dekke opp nok. Vurderer å gå deltid. Blir veldig glad for svar ☺️

Anonymkode: 9c2df...64d

ikke undervurder menden pensum som skal fordøyes i kombinasjon med praksis + deltidsjobb. 

Anonymkode: 25cf5...efa

AnonymBruker

Jeg jobbet ca 80% gjennom første semester, var på skolen hver dag i ukene og jobbet hver helg, samt noen netter i ukene. Jeg tok anatomipensum veldig lett og syntes arbeidsmengden var helt overkommerlig, men dette er svært individuelt. 
Men fra andre semester og utover jobber jeg kun 20% ved siden av, pga praksisen som utgjør 80%, pluss at det er en del arbeidskrav i tillegg til praksis. 

Når man først kommer til praksis så er for så vidt arbeidsmengden likt for heltid og deltid. 

Anonymkode: c7e5d...474

AnonymBruker

Da jeg gikk på sykepleien i Bergen var det mye obligatorisk. Tror vi hadde et par timer med obligatorisk undervisning hver dag. Anatomien var frivillig, men lab var obligatorisk. Ca 4 timer obligatorisk hver dag og rundt 3 timer hver dag som ikke var det. 

Anonymkode: 1158a...ca4

Annonse