Gå til innhold

Hvor mye oppmøte er obligatorisk på sykepleien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen har som har gått sykepleien som kan svare på ca hvor mye oppmøte det er i uka som regnes som obligatorisk? Undersøker mulighetene mine for å studere videre, men må kunne kombinere det med en del jobbing ettersom stipend ikke vil dekke opp nok. Vurderer å gå deltid. Blir veldig glad for svar ☺️

Anonymkode: 9c2df...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer nok fra sted til sted og med tidspunkt på året/studiet, så dette må du sjekke i studiehåndbøkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Nord Universitet i Bodø. Der var kun praksisstudier og praksissal obligatorisk. 

Anonymkode: 5c12b...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen har som har gått sykepleien som kan svare på ca hvor mye oppmøte det er i uka som regnes som obligatorisk? Undersøker mulighetene mine for å studere videre, men må kunne kombinere det med en del jobbing ettersom stipend ikke vil dekke opp nok. Vurderer å gå deltid. Blir veldig glad for svar ☺️

Anonymkode: 9c2df...64d

ikke undervurder menden pensum som skal fordøyes i kombinasjon med praksis + deltidsjobb. 

Anonymkode: 25cf5...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet ca 80% gjennom første semester, var på skolen hver dag i ukene og jobbet hver helg, samt noen netter i ukene. Jeg tok anatomipensum veldig lett og syntes arbeidsmengden var helt overkommerlig, men dette er svært individuelt. 
Men fra andre semester og utover jobber jeg kun 20% ved siden av, pga praksisen som utgjør 80%, pluss at det er en del arbeidskrav i tillegg til praksis. 
 

Når man først kommer til praksis så er for så vidt arbeidsmengden likt for heltid og deltid. 

Anonymkode: c7e5d...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på sykepleien i Bergen var det mye obligatorisk. Tror vi hadde et par timer med obligatorisk undervisning hver dag. Anatomien var frivillig, men lab var obligatorisk. Ca 4 timer obligatorisk hver dag og rundt 3 timer hver dag som ikke var det. 

Anonymkode: 1158a...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...