Gå til innhold

Jeg blir så fryktelig mobbet på skolen både fysisk og psykisk, orker ikke mer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir hele tiden mobbet både psykisk og fysisk noen ganger grovt og andre ganger mindre grovt. Jeg har kommet til det punktetat jeg nå ikke orker mer og kommer ikke til å dra på skolen noe mer før jeg da heller kan bytte skole, jeg kan absolutt ikke møte opp på skolen mer, da er jeg redd jeg ikke kommer hjem igjen noe mer. 

Dette har vart helt siden jeg begynte på ungdomsskolen og går nå i 9 klasse, lærerne og rektor har jobbet hardt for å stoppe mobbingen men de lykkes ikke, det lar seg bare ikke gjøre. 

Jeg blir slått, spyttet på, blir kastet steiner og andre gjenstander på, kaldt stygge ting, smadrer bananer og annen mat og gnir inn i sekken og på mine klær, blir også grovt truet om forskjellige ting. Så nå orker jeg det rett og slett ikke mer, i dag var min siste skoledag, ble jaget hjem i friminuttet av de verste mobberne og ble fortalt at kommer jeg tilbake blir det værst for meg. 

Jeg orker ikke mer er livredd for at de også skal komme hjem til meg og fortsette her når jeg ikke møter opp på skolen og redd for hvilke konsekvenser dette vil få for meg i fremtidig yrkesliv og jobb. 

 

 

 

 

 

Unnskyld for at jeg sikkert høres sutrete ut men jeg hverken orker eller tør bare ikke å dra tilbake på skolen noe mer 

Anonymkode: 779f4...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke sutrete. Det er ikke alt en skal tåle her i verden og jeg fikk helt vondt av å lese om hva du blir utsatt for. Har du en helsesøster du kan snakke med?

Det er urettferdig, men løsningen er kanskje at du og foreldrene dine ser etter en annen skole.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortalt noen voksne om saken? Vær 100% åpen om det til noen du stoler på, om det er foreldre, en lærer eller andre. Om du virkelig er redd at de vil skade deg, kan du politianmelde de det gjelder. Men først ta det opp med noen voksne hvis du kan og la de støtte deg gjennom det.

Det kommer til å bli bedre, du er supersterk❤️ Jeg gikk gjennom grov fysisk og psykisk mobbing i mange år (endte opp med å anmelde etter at jeg fikk trusler), men er nå en voksen i 30-åra med jobb og familie. Jeg elsker livet mitt nå og er sikker på at jeg ble sterkere av den faenskapen jeg gikk gjennom. Mine mobbere gikk det til helvete med i livet, og jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: f29f7...2fb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir hele tiden mobbet både psykisk og fysisk noen ganger grovt og andre ganger mindre grovt. Jeg har kommet til det punktetat jeg nå ikke orker mer og kommer ikke til å dra på skolen noe mer før jeg da heller kan bytte skole, jeg kan absolutt ikke møte opp på skolen mer, da er jeg redd jeg ikke kommer hjem igjen noe mer. 

Dette har vart helt siden jeg begynte på ungdomsskolen og går nå i 9 klasse, lærerne og rektor har jobbet hardt for å stoppe mobbingen men de lykkes ikke, det lar seg bare ikke gjøre. 

Jeg blir slått, spyttet på, blir kastet steiner og andre gjenstander på, kaldt stygge ting, smadrer bananer og annen mat og gnir inn i sekken og på mine klær, blir også grovt truet om forskjellige ting. Så nå orker jeg det rett og slett ikke mer, i dag var min siste skoledag, ble jaget hjem i friminuttet av de verste mobberne og ble fortalt at kommer jeg tilbake blir det værst for meg. 

Jeg orker ikke mer er livredd for at de også skal komme hjem til meg og fortsette her når jeg ikke møter opp på skolen og redd for hvilke konsekvenser dette vil få for meg i fremtidig yrkesliv og jobb. 

 

 

 

 

 

Unnskyld for at jeg sikkert høres sutrete ut men jeg hverken orker eller tør bare ikke å dra tilbake på skolen noe mer 

Anonymkode: 779f4...fdd

Har du noen du kan betro deg til? Send meg gjerne pm om du føler du behøver å lufte ut. Slik du blir behandlet skal ingen måtte finne seg i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er absolutt ikke greit! 😡

Dessverre er det nok vanskelig å få mobberne til å bytte skole, og selv om den fysiske mobbingen tar slutt så vil nok fortsatt noe mer «usynlig» mobbing som utfrysning osv. kunne forekomme. Alle har rett på et trygt skolemiljø! Jeg tror den beste løsningen her er at du snakker med foreldrene dine og ser på muligheten for at du kan begynne på en annen skole. Foreldrene dine bør også kreve et møte med rektor, samt at de som utøver fysisk mobbing bør politianmeldes! Foreldrene dine bør faktisk klage til fylkesmannen pga. mangel på tiltak fra skolens side for å få en slutt på mobbingen. 

Samtidig bør du begynne på en annen skole. Ikke la mobberne ta fra deg muligheten til å få deg en utdannelse og en trygg jobb som sikrer din økonomiske fremtid. 

PS: Mobbingen er ikke din skyld! Mobbere er usikre drittunger som tror de kan hevde seg selv ved å trykke andre ned. Det er DE som er taperne!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor klem til deg❤️ Får helt vondt av deg,ingen skal ha det sånn på skolen.

Har du en voksen du kan snakke med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for hyggelige og støttende kommentarer ❤️❤️

Lærerne og rektor har jobbet masse for å prøve å løse dette men de får det ikke til, men de har gjort hva de kan gjøre men det lar seg ikke ordne. Mamma og pappa har også vært på møter med meg og lærerne og noen ganger trodde jeg det skulle bli bra men så går det bare noen dager så blir de bare være enn de var igjen. 

Jeg har hvertfall bestemt meg for at ingen skal få meg på skolen mer, det orker jeg bare ikke

Anonymkode: 779f4...fdd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir hele tiden mobbet både psykisk og fysisk noen ganger grovt og andre ganger mindre grovt. Jeg har kommet til det punktetat jeg nå ikke orker mer og kommer ikke til å dra på skolen noe mer før jeg da heller kan bytte skole, jeg kan absolutt ikke møte opp på skolen mer, da er jeg redd jeg ikke kommer hjem igjen noe mer. 

Dette har vart helt siden jeg begynte på ungdomsskolen og går nå i 9 klasse, lærerne og rektor har jobbet hardt for å stoppe mobbingen men de lykkes ikke, det lar seg bare ikke gjøre. 

Jeg blir slått, spyttet på, blir kastet steiner og andre gjenstander på, kaldt stygge ting, smadrer bananer og annen mat og gnir inn i sekken og på mine klær, blir også grovt truet om forskjellige ting. Så nå orker jeg det rett og slett ikke mer, i dag var min siste skoledag, ble jaget hjem i friminuttet av de verste mobberne og ble fortalt at kommer jeg tilbake blir det værst for meg. 

Jeg orker ikke mer er livredd for at de også skal komme hjem til meg og fortsette her når jeg ikke møter opp på skolen og redd for hvilke konsekvenser dette vil få for meg i fremtidig yrkesliv og jobb. 

 

 

 

 

 

Unnskyld for at jeg sikkert høres sutrete ut men jeg hverken orker eller tør bare ikke å dra tilbake på skolen noe mer 

Anonymkode: 779f4...fdd

Altså haloo?! Hva er galt med dem. Dette må du politi annmelde. Dette er ikke greit. Hva sier foreldrene dine om dette?

Anonymkode: a351c...2a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen tusen takk for hyggelige og støttende kommentarer ❤️❤️

Lærerne og rektor har jobbet masse for å prøve å løse dette men de får det ikke til, men de har gjort hva de kan gjøre men det lar seg ikke ordne. Mamma og pappa har også vært på møter med meg og lærerne og noen ganger trodde jeg det skulle bli bra men så går det bare noen dager så blir de bare være enn de var igjen. 

Jeg har hvertfall bestemt meg for at ingen skal få meg på skolen mer, det orker jeg bare ikke

Anonymkode: 779f4...fdd

Jeg blir så jævlig forbanna av å lese det du beskriver, og hva du blir utsatt for. Har noen hatt kontakt med foreldrene til mobberne? Hva sier de, og hvilke tiltak har de igangsatt? Om ikke rektor og lærerene når gjennom foreslår jeg at du kontakter fylkesmannen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg snakket mye med mamma og pappa og skal politianmelde de verste mobberne som er fysiske mot meg. 

Anonymkode: 779f4...fdd

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får utrolig vondt av å lese det du skriver, ts. Ingen skulle behøve å oppleve dette :( Håper virkelig foreldrene dine og skolen klarer å finne en løsning. Stor klem til deg! ❤

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

I dag har jeg snakket mye med mamma og pappa og skal politianmelde de verste mobberne som er fysiske mot meg. 

Anonymkode: 779f4...fdd

Hold oss oppdatert om hva som skjer videre 

Anonymkode: a351c...2a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du overlever faenskapen. Skal love deg det. Det blir bedre. Bytt skole og ja godt foreldrene dine politianmelder de verste mobberne. Skriv her hvis det blir tungt så svarer jeg med de støtteordene jeg kan ❤️

Anonymkode: 828e6...6a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få foreldrene dine til å sende inn klage til fylkesmannen og. For dette er overhodet ikke greit, skolen skulle virkelig tatt tak i dette. Og det er veldig viktig med klagen til fylkesmannen. Hvis dette skulle føre til at du ikke får utdannelse, osv, så kan dere gå til sak mot skolen, da de ikke har klart å gjøre det trygt for deg på skolen.

Har dere noen privatskoler der dere bor. Jeg har selv en datter som ble mobbet, og vi byttet til privatskole, og der fikk hun det veldig bra. Eller om dere kan flytte, så du kan få en ny start et annet sted. Om det så bare er nabobyen.

Anonymkode: 38e1f...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er så alvorlig og kan gi så store livsvarige skader at det må handles deretter. Det vil si at dine foreldre må flytte, helst langt unna slik at du får begynne på en helt ny skole langt unna det gamle stedet.

hadde mitt barn blitt mobbet så grovt som det du blir hadde jeg flyttet. Koste hva det koste vil. Barnets liv og helse er langt viktigere enn penger og prinsipper. 

De som sier at de ikke har råd til å flytte, sier i praksis at de ikke har råd til redde livet til sitt barn. Jeg vet hva jeg snakker om. Min bror ble mobbet grovt stort hele sin skolegang. Mine foreldre hadde ikke råd til å flytte. Broren min tok sitt liv 16 år gammel fordi foreldrene mine «ikke hadde råd til å flytte». 
Jeg ville heller bodd på gata enn å miste en sønn. Men folk er forskjellige. Jeg krysser fingrene for at dine foreldre vil gjøre alt i sin makt for å beskytte deg.
 

Anonymkode: b9054...c5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære deg ❤️
Trist å lese og jeg vet hvordan du har det fordi jeg har opplevd slik ondskap selv.
Det er IKKE deg det er noe galt med.  Bra at dere skal politianmelde.
Anbefaler deg å bytte skole. Ikke gi opp skolegangen. Det kommer du til å takke deg selv for når du blir eldre.
Jeg brukte alt for lang tid, og er nå i gang med utdannelse som snart 30-åring. (ikke at det er noe galt med det, bare ønsker jeg hadde gjort meg ferdig for lenge siden). Det blir bedre, jeg lover deg.

Ta vare på deg selv, ikke la de ødelegg fremtiden din. Fremtiden bestemmer du over, ikke la de knekke deg. Du lurer kanskje på hvorfor de har valgt å mobbe deg. Jeg har selv lurt på hvorfor jeg ble mobbet. Men jeg har også tenkt at det er mennesker som blir torturert, drept, kidnappet, mishandlet og så videre. Hvor er rettferdigheten i det? Det samme gjelder mobbing. Du har bare vært uheldig, så ikke tro at du er mindre verdt, eller at du fortjener å bli mobbet. Ingen fortjener det. Håper virkelig at det ordner seg for deg, og at du klarer å stå i stormen nå, og deretter legge fortiden bak deg. Stor klem til deg ❤️

Anonymkode: d4b6a...85e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vondt å lese! Du gjør helt rett i å nekte å dra.  Hvilken voksen person hadde dratt på en jobb der man ble behandlet sånn?! Den eneste løsningen er at du bytter skole.  Håper så inderlig at ting blir bedre for deg raskt.  Du fortjener ikke dette!!

Anonymkode: 6027c...a6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vondt å lese. Fikk flashback til da jeg gikk på ungdomskolen. Følte ikke at lærerne klarte å hjelpe meg heller.   

Har foreldrene dine snakket med foreldrene til de som mobber? For det angrer jeg på at ikke mine gjorde. 

Ps; Det blir bedre ts, selv om det er vanskelig å se nå.

Anonymkode: e0738...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si en ting, husk at dette er forbigående. Dette vil gå over, snart er skolen over, så det er lys i enden av tuneller. 

Ville bare si det. Jeg har vært der og jeg har ett fantastisk liv nå. 

Sånn rent bortsett fra det, så gå til media. Da skal du se skolen får fingeren ut av stumpen. Be foreldrene dine melde foreldrene til mobberne til barnevernet. Folk som har det bra hjemme oppfører seg ikke sånn. Kontakt fylkesmannen. Lag ett skikkelig kaos så de får stopp på det. 

Anonymkode: aa957...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...