Gå til innhold

Kva skal du eta denne helga. Middag, godteri osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Taco i morgen, med bønnestuing, guacamole og hele pakka. 😍 Med Fanta Zero Raspberry til drikke, nachos med rester av guacamolen utover kvelden. På lørdag blir det nok bønnedillas av tacorestene, mulig jeg åpner en pakke kjeks eller sjokolade. Søndag er jeg ikke sikker enda, men jeg heller mot noe pasta. Enten med paprikasaus eller ostesaus 🤤 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur det blir nachos i morgen, m guaccis og div trimmings, hjemmelaget lapskaus på søndag og lørdag rester av quiche jeg lagde idag og fredagsmaten. Tenkte å bake kanelsnurrer - fyser på fersk gjærbakst...

Anonymkode: 307fe...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Take away sashimi på fredag, med hvitvin. 

Lørdagsbrunch i byen. 

Hjortefilet med rotgrønnsaksgrateng, asparges og viltsaus, med rødvin, lørdag. 

Torsk med gulrotpure og bacon søndag. 

Vi spiser ikke godteri og chips. Men god mat og god vin betyr mye for oss, og det er det vi koser oss med. 

 

Anonymkode: 0a1b6...922

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor

Taco i morgen,med mangosalsa og guacamole. Litt laks og litt karbonadedeig. Blandet krydder selv, er så mye bedre enn ferdig!

Lørdag pasta carbonara eller pasta med sitron. Grøt til lunsj. 

Søndag er vi bedt i barnebursdag,tenker vi får pølser. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist aaaaaaalt for mye siste to ukene .... 🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 8855e...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag: Pasta med ferske reker, fennikel, frisk artisjokk og tomater
Lørdag: Fersk fisk (enten skrei, som er i sesong nå, eller flatfisk som feks smørflyndre eller slettvar), og tilbehør av persillerot og små rødløk. Sitter og planlegger en passende saus til akkurat nå.
Søndag: Lasagne, salat og kanskje en focaccia.

Gode viner til alt sammen, og så har jeg flere dessertplaner enn det er kvelder i en helg, så ikke sikker der (to sjokoladedesserter/brownie med hhv bringebær og misokaramell, en pærekake med olivenolje og yoghurt, eller vi tar pepperkaker, stilton og portvin... får se hva det blir).

Snop eller brus spiser vi aldri her i huset, vi har ikke barn. Men har en liten pose salt and vinegar chips liggende fra juleferien, så kanskje vi tar den til et glass vin før maten på fredag eller lørdag.

Anonymkode: bc443...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg innser av å lese denne tråden at ukemeny og planlegging frem i tid kan være en god idé og lette livet. 

Jeg vet ikke hva jeg skal ha og blir sliten av å tenke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke for resten av helgen. Men det ble hjemmelaget vegetar pizza på meg til middag. VaniljeIs med hjemmelaget krokan og lakris. Pluss at jeg nå spiser blåmuggost på ritz, med fiken syltetøy🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag ble det chili con carne 

Lørdag jobber jeg, og spiser det som blir servert der. 

Søndag blir det en god middagssalat med hvitløksbaguetter til. 

Ellers har jeg bakt boller. 

Anonymkode: b0cc5...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj på thai restaurant, vegan taco i kveld, indisk hjemmelaget i morgen. Spiste litt is i går, et par clausthaler i dag.

Anonymkode: d93fe...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag: Pitabrød m/krydret kjøtt, diverse salat og grønnsaker, aioli og couscous.

Lørdag: Indrefilet (storfe). Har ikke helt landet tilbehør enda, men tenker at det blir kremet mais og pommes noisette (etter barnets ønske), stekt sopp (muligens soppstuing), smørdampet asparges og brokkoli. Og stekt hvitløk! Og en type saus, muligens bearnaise.

I dag skal vi også ha dessert. Bruker egentlig ikke å ha det. Men skal lage sjokoladefondant og servere med is og bringebærpure.

søndag: Helstekt indrefilet av svin. Tilbehør blir dampet grønnsaker, søtpotetpure og fløtesaus.

Av godteri er det kjøpt inn potetgull og dipp, sånne vill bringebærkuler og melkesjokolade med kvikk lunsj i, en troika og kinderegg. Usikker på hva vi velger å spise av dette, noe blir nok gjemt til neste helg.

Anonymkode: 454ca...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...