Gå til innhold

2 år snart og våknet plutselig opp ofte om natten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er vanlig at søvnproblemer hos barn plutselig  oppstår rundt 2 års alderen, føles som jeg har en nyfødt igjen. Våkner og er flyforbanna midt på natten og vil stå opp osv. Leste litt om sleep regression, anyone?

Anonymkode: c8fbe...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig at de drømmer svært mye i perioder. Og da våkner de ofte lett. 

Alle våre har gått igjennom slike faser med ujevne mellomrom. 

 

(Vi voksne gjør jo også det i perioder det skjer mye). 

Anonymkode: 726fe...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som vet om det er vanlig at søvnproblemer hos barn plutselig  oppstår rundt 2 års alderen, føles som jeg har en nyfødt igjen. Våkner og er flyforbanna midt på natten og vil stå opp osv. Leste litt om sleep regression, anyone?

Anonymkode: c8fbe...c5e

Vi har satt på lydbok i sånne perioder, mot at mini ligger med hode på puta. Han samsover med enten mor eller far. Da har vi kunnet sove videre, og han har hvertfall roet seg raskt.

Anonymkode: ffc38...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde hos oss. Kunne før sove fra 18-08/09 uavbrutt for så å plutselig våkne mange ganger om nettene. Barnet er 3,5 og våkner somregel enda om natta, men det er blitt litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en som ved 1,5-års alder plutselig begynte å våkne ved midnatt og hyle, for så å være våken i 1-4 timer... :forvirret:

Det gikk over etter noen måneder. Men vi var ganske rådløse når det foregikk.

Det ble til at vi sov på skift, og at den ene bysset og forsøkte å få ungen til å sovne, mens den andre sov.

Tror ikke at det er så veldig vanlig, men jeg har hørt om flere som har hatt problemene.

For vår del endte vi vel med å begrense dagsoving i barnehagen. Men vi var egentlig i tvil om hva som var årsaken.

Anonymkode: dca35...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...