Gå til innhold

En svensk prest spør: – Hvor skal vi svensker søke asyl?


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

Just now, Paradiso said:

Fullt er det ikke.

Tja, alt er jo relativt. Ganske mange iallfall 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, absinthia skrev:

Han trenger bare å flytte på bygda i sitt eget land om han virkelig synes det er så ille. 
Det rare er at jeg har  bekjente som bor og har bodd i både Stockholm og andre større byer i nabolandet, nylig og ikke har denne opplevelsen av « svenske tilstander» som vi hører så mye om. 
 

Kanskje han blir mer fornøyd om han tar seg  et år i Bogota eller velger en av disse https://www.independent.co.uk/news/world/worlds-50-most-dangerous-cities-revealed-a6836416.html https://www.nrk.no/urix/dette-er-dei-farlegaste-byane-i-europa-1.12823735 og så flytter han hjem igjen til Sverige? 

Man kan fint bo i Sverige uten å oppleve disse såkalte svenske tilstandene hvis man bosetter seg i områder med flest etniske svensker. Jeg har bodd store deler av livet i Sverige og har sluppet slike problemer, men jeg har alltid bodd i trygge bydeler. Det finnes områder i Göteborg, Stockholm og Malmö der jeg aldri hadde turt å bo, enda mindre å oppfostre barn. Noen steder tør jeg ikke å dra innom midt på lyse dagen engang, og jeg egentlig ikke noe persilleblad. 

Norge er heldigvis ikke der enda, men det jeg ser nå med nesten rene innvandrerområder, skolebråk, hærverk, knivbruk og voldelige ungdomsgjenger minner stygt om da det begynte å skli ut i Sverige på 90-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, absinthia said:

Han trenger bare å flytte på bygda i sitt eget land om han virkelig synes det er så ille. 

"Hun". Kvinner kan også være prester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ikanonym skrev:

Flytte tIl Canada. Der det er for kaldt for de fra varme og krigsødelagte og besatte folk. (Tenker kun på dem, ikke farge, religion osv)

Nå tar vel Canada imot langt, langt flere enn hva Norge gjør, også de som flykter fra krig og elendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk et direkte resultat av en naiv innvandringspolitikk.  For Sverige er det dessverre for sent.  Håper bare at de politiske partiene i Norge som konkurrerer om å være dumsnille i å få innvandring til Norge snart våkner opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/16/2020 at 11:51 AM, absinthia said:

Han trenger bare å flytte på bygda i sitt eget land om han virkelig synes det er så ille. 

Skal det være slik i Sverige i 2020?

Quote


Det rare er at jeg har  bekjente som bor og har bodd i både Stockholm og andre større byer i nabolandet, nylig og ikke har denne opplevelsen av « svenske tilstander» som vi hører så mye om. 

De bor nok i Blenda-hvite strøk sammen med moral-fiffen.

Endret av BrukerErHeltAnonym
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...