Gå til innhold

En svensk prest spør: – Hvor skal vi svensker søke asyl?


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

Sterk historie dette her. Jeg tenker Norge bør ta imot etnisk svenske flyktninger.

https://www.rights.no/2020/01/hvor-skal-vi-svensker-soke-asyl-sporsmalet-stilles-til-statsminister-lofven-av-en-prest/

Presten og forfatteren Helena Edlund skriver «et brev» til regjeringen Löfven. Hun lurer på hvor hun og andre svensker skal søke asyl.

«Det verste var når mine barn ble så store at de begynte å spørre om kulehullene i veggene, eller når de ble vekket av bomber midt på nettene og jeg skulle forsøke å roe dem. Alt kom så nært. Mennesker ble skutt til døde forav porten vår, flere og flere av mine venner ble rammet. De fikk sine hus ødelagt av eksplosjoner, sine biler brent opp. De og deres barn ble angrepet, voldtatte og ranet. Min eldre sønn startet hver dag med å sjekke hvor det hadde skjedd mord og bombing for å forsikre seg at ingen han kjente hadde blitt rammet. Hverdagen ble påvirket. Vi turte ikke gå ut på kveldene lenger, eller slippe barna våre ut for å leke. Etter hvert handlet alle diskusjoner om sikkerhet, i det minste å prøve å beskytte barna. Våre religiøse bygninger ble vandalisert. Da vi samlet oss for religiøse høytider, prøvde vi å tøyse bort bort faren, eller sa åpent til hverandre at ‘smeller det nå så dør vi i alle fall nær Gud’. Da jeg åpent protesterte mot den førte politikken, mistet jeg jobben og hjemmet mitt, fordi kritikk av regimet ikke var tillatt. De som kunne begynte å flytte til utlandet. Til land der de ikke lenger trengte å være redd, der barna deres kunne vokse opp i sikkerhet. Vi som ikke hadde den muligheten ble igjen.»

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig sterkt og utrolig trist.

Men dessverre er ikke Norge til å anbefale. Norge går med store skritt mot svenske tilstander og stedvis i Oslo er de svenske tilstandene allerede på plass. 

Spørsmålet til Støre og Erna er - hvor skal vi søke asyl når konsekvensene av politikken dere fører slår for fult? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Proximus
13 minutter siden, Drizzt skrev:

Spørsmålet til Støre og Erna er - hvor skal vi søke asyl når konsekvensene av politikken dere fører slår for fult? 

Hvis det går så langt kan jeg flytte til statene :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært i Sverige?  Hvis de bor en plass med mye kriminalitet kan de... hmm... 🤔jeg vet ikke jeg... flykte til andre områder områder i Sverige?🙄

 Helt på hodet å skulle sammenligne Sverige med land i krig, eller land hvor menneskerettigheter brytes på det groveste. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må se til land som ikke attraktive for innvandring fra afrika/mist-østen.

Portugal, polen, ungarn osv.

Nå er det ikke lenge før mange fra IS kommer hjem til norge pga de bruker barna som pressmiddel mot en regjering som er totalt inkompetent.

Endret av Paradiso
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte tIl Canada. Der det er for kaldt for de fra varme og krigsødelagte og besatte folk. (Tenker kun på dem, ikke farge, religion osv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Chiyo skrev:

Har du vært i Sverige?  Hvis de bor en plass med mye kriminalitet kan de... hmm... 🤔jeg vet ikke jeg... flykte til andre områder områder i Sverige?🙄

 Helt på hodet å skulle sammenligne Sverige med land i krig, eller land hvor menneskerettigheter brytes på det groveste. 

Det kan nok bli borgerkrig i Sverige på sikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Paradiso skrev:

Det kan nok bli borgerkrig i Sverige på sikt.

Vi må bygge en mur på svenskegrensa, og Sverige skal betale for den!!

:ironi:

Endret av Commander
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, BrukerErHeltAnonym said:

Sterk historie dette her. Jeg tenker Norge bør ta imot etnisk svenske flyktninger.

https://www.rights.no/2020/01/hvor-skal-vi-svensker-soke-asyl-sporsmalet-stilles-til-statsminister-lofven-av-en-prest/

Presten og forfatteren Helena Edlund skriver «et brev» til regjeringen Löfven. Hun lurer på hvor hun og andre svensker skal søke asyl.

«Det verste var når mine barn ble så store at de begynte å spørre om kulehullene i veggene, eller når de ble vekket av bomber midt på nettene og jeg skulle forsøke å roe dem. Alt kom så nært. Mennesker ble skutt til døde forav porten vår, flere og flere av mine venner ble rammet. De fikk sine hus ødelagt av eksplosjoner, sine biler brent opp. De og deres barn ble angrepet, voldtatte og ranet. Min eldre sønn startet hver dag med å sjekke hvor det hadde skjedd mord og bombing for å forsikre seg at ingen han kjente hadde blitt rammet. Hverdagen ble påvirket. Vi turte ikke gå ut på kveldene lenger, eller slippe barna våre ut for å leke. Etter hvert handlet alle diskusjoner om sikkerhet, i det minste å prøve å beskytte barna. Våre religiøse bygninger ble vandalisert. Da vi samlet oss for religiøse høytider, prøvde vi å tøyse bort bort faren, eller sa åpent til hverandre at ‘smeller det nå så dør vi i alle fall nær Gud’. Da jeg åpent protesterte mot den førte politikken, mistet jeg jobben og hjemmet mitt, fordi kritikk av regimet ikke var tillatt. De som kunne begynte å flytte til utlandet. Til land der de ikke lenger trengte å være redd, der barna deres kunne vokse opp i sikkerhet. Vi som ikke hadde den muligheten ble igjen.»

Er denne presten en muslim som har tatt svensk navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger bare å flytte på bygda i sitt eget land om han virkelig synes det er så ille. 
Det rare er at jeg har  bekjente som bor og har bodd i både Stockholm og andre større byer i nabolandet, nylig og ikke har denne opplevelsen av « svenske tilstander» som vi hører så mye om. 
 

Kanskje han blir mer fornøyd om han tar seg  et år i Bogota eller velger en av disse https://www.independent.co.uk/news/world/worlds-50-most-dangerous-cities-revealed-a6836416.html https://www.nrk.no/urix/dette-er-dei-farlegaste-byane-i-europa-1.12823735 og så flytter han hjem igjen til Sverige? 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Finland

Der støtter jeg deg fullt og helt, i Finland er drapsraten bare dobbelt så høy som i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, absinthia said:

Han trenger bare å flytte på bygda i sitt eget land om han virkelig synes det er så ille. 
Det rare er at jeg har  bekjente som bor og har bodd i både Stockholm og andre større byer i nabolandet, nylig og ikke har denne opplevelsen av « svenske tilstander» som vi hører så mye om. 
 

Kanskje han blir mer fornøyd om han tar seg  et år i Bogota eller velger en av disse https://www.nrk.no/urix/dette-er-dei-farlegaste-byane-i-europa-1.12823735 og så flytter han hjem igjen til Sverige? 


Et par eksempler på forhold i Sverige:

 

Intervju av Joakim L
https://www.bitchute.com/video/F80GIHAaETjb/

Mikael Wilgert om sprengninger i Sverige.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprengninger er visst dagligdags i Sverige nå.
Man må stille spørsmål med hva som skjer.

Boende på Östermalm i Stockholm kommenterar den sk Östermalmsbomben som exploderade den 13 januari natten till måndagen i ett flerfamiljshus på Gyllenstiernsgatan. De som intervjuats är allt från förstummade till förbannade över utvecklingen i landet.

https://newsvoice.se/2020/01/ostermalmsbomben/

 

Endret av slask
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Commander skrev:

Vi må bygge en mur på svenskegrensa, og Sverige skal betale for den!!

:ironi:

Det holder å stenge grensene inn til norge for å gjøre landet vår tryggere. Alle land bør ha grensekontroll, vite hvem som kommer inn og ut av et land. Tenk på alle kriminelle som vandrer rundt i norge pga dette, uten ID. Bare krysser grensene til norge for å gjøre innbrudd og faenskap. Så ut igjen med en velfyllt varebil, så sitter det igjen utrygge mennesker her i norge som nesten ikke får sove pga de er redd for nye innbrudd.

Alt dette er staten sin feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Paradiso skrev:

Det holder å stenge grensene inn til norge for å gjøre landet vår tryggere. Alle land bør ha grensekontroll, vite hvem som kommer inn og ut av et land. Tenk på alle kriminelle som vandrer rundt i norge pga dette, uten ID. Bare krysser grensene til norge for å gjøre innbrudd og faenskap. Så ut igjen med en velfyllt varebil, så sitter det igjen utrygge mennesker her i norge som nesten ikke får sove pga de er redd for nye innbrudd.

Alt dette er staten sin feil.

Helt enig. Alle land bør ha fungerende grensekontroll og til enhver tid må landets myndigheter vite hvem som befinner seg i landet. Dagens situasjon er uutholdelig og uforsvarlig. Alle kan bare spasere inn og etter noen forbrytelser ut igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Helt enig. Alle land bør ha fungerende grensekontroll og til enhver tid må landets myndigheter vite hvem som befinner seg i landet. Dagens situasjon er uutholdelig og uforsvarlig. Alle kan bare spasere inn og etter noen forbrytelser ut igjen.

Dessverre er norge et av de beste landene i verden å være kriminell i. En dumpingplass for de som trenger å leve på systemet.

Se på den organiserte tiggingen, at folk gir penger er en gåte. Men vi naive dumme nordmenn skal alltid hjelpe andre, aldri oss selv.

Å sitte i fengsel er som en ferie for mange fra øst-europa. God mat, tak over hodet. Hva mer trenger mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Paradiso said:

Du må se til land som ikke attraktive for innvandring fra afrika/mist-østen.

Portugal, polen, ungarn osv.

Nå er det ikke lenge før mange fra IS kommer hjem til norge pga de bruker barna som pressmiddel mot en regjering som er totalt inkompetent.

Portugal er allerede fullt av afrikanske innvandrere. Særlig fra landene som var tidligere kolonier, Angola, Kapp Verde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Muskath skrev:

Portugal er allerede fullt av afrikanske innvandrere. Særlig fra landene som var tidligere kolonier, Angola, Kapp Verde.

Fullt er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...