Gå til innhold

Noen fler som blir med på godtestopp i 100 dager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt om meg selv:

Kvinne

165 høy

78 kg ca. nå i dag.  Vil helst ned 15 kg. Slitt med overvekt hele livet, vil ta grep og gjøre noe med helsa mi nå. :)

Jeg har spist en del usunt i det siste og gått opp 5 kilo over noen måneder. Den siste uka har jeg rett og slett følt meg helt forferdelig på grunn av alt det usunne jeg har klart å stappe i meg. Har vært en del selskaper og bursdager i familien nå og det frister jo å ta et stykke fra den deilige fyldige sjokoladekaka på kjøkkenbenken som bare roper på deg.😂 Enig?

 

Hvertfall.

Jeg er en sånn person som spontant må kutte ut ting for å slutte med dårlige vaner og for å "bryte lenken". Sånn nedtrapping fungerer ikke for meg noe særlig, det gjør situasjonen min ofte verre. Det er bedre og enklere for meg å ikke ta noe kakestykke i det hele tatt enn å ta et magert lite stykke. Om det gir mening? Derfor laget jeg denne tråden.

Kanskje noen også kan få litt motivasjon til å bli med meg? Det er ofte enklere å gå gjennom en endring sammen, enn alene. 😄

 

Jeg har laget noen regler for meg selv som jeg hvertfall skal følge (du kan bestemme hvilke du vil ha, og lage nye som passer deg og din livsstil bedre😊) :

-- Alt som går under navnet "godteri" er off limits. (Sjokolade, løsvekt godteri, karameller f.eks Twist etc...)

-- I ukedagene er det ikke lov å spise potetgull eller annen mat som er egnet for lørdager. De skal spises på lørdager, men i moderate mengder.

-- Salte kjeks som Ritz og saltstenger burde kuttes ned på. De skal ikke spises i stedet for godteri eller som en erstatning fordi du er fysen på noe.

-- Kaker og annen dessert er heller ikke lov på grunn av mengden sukker og fett. Det er mye mer næringsstoffer i et variert måltid med frukt og bær + en proteinkilde, enn et lite kakestykke som har like mange kalorier.

-- Hvis du bryter noen av reglene så må du begynne på nytt, uansett hvor langt du har kommet.

 

Dere er åpne til å lage deres egne regler og selvfølgelig å velge hvor lenge dere har lyst til å følge dem.👌🏻 

 

jeg starter 16. januar 2020.

Håper noen vil bli med.😊

 

 

Lykke til!!

Anonymkode: df624...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med! Jeg har allerede starta, så vil telle fra 27.desember. Målet er faktisk et helt år, men har gjerne et delmål på 100 dager.

Min regel er enkel: Null godteri, is, kake, bakst og søtmat dette. Unntaket er når jeg er på besøk og får ting servert, for da vet jeg at jeg klarer å begrense meg (og unngår og virke uhøflig).

Min største utfordring er at jeg har hatt null selvkontroll på butikken, når jeg er i byen, på reise og andre steder hvor jeg ofte har kjøpt noe godt. Det har overraskende nok vært greit å slutte, men jeg vet det snart vil komme noen utfordringer når jeg skal på reisefot noen dager i neste uke. Skal klare å holde ut!

Det som har funka fint for å unngå å kjøpe godt, er å ha tyggis i lommeboka. Er jeg på butikken og suget kommer, klarer jeg å lure meg selv med en tyggis. Håpet er at jeg snart kan slutte med dette også, men frem til nå har denne lille saken reddet meg et par ganger!

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...