Gå til innhold

Eksen er vanskelig å samarbeide med, går utover jenta vår, hva bør jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor kan du ikke bare legge ekstra klær der? Det er jo helt normalt å ha ekstra skift i barnehagen. 

Da krever du bidrag, så enkelt er det. 

Nei, dette er info du kommer med nå. Tviler på at det er så mye mer, da hadde det vært et tema og ikke flisete negler og klær! Og du hadde ikke hengt deg opp i bagateller som dette. 

 

Man får ikke flisete negler og negler som gror i en ekstremfart pga D vitamin mangel! 

 

Er barna trøtt i barnehagen og de ikke klarer å dekje det behovet så bytter du barnehage med engang. 

Får inntrykk av at det ikke er far det er noe galt med her! 

Anonymkode: 73914...584

Skjønner at dere gjør det. Men nå er jeg i kontakt med nye instanser som mener at jeg bør ringe barnevernet. Så mye mer er det faktisk til saken. Her lurte jeg på et bedre samarbeid og blant de som vet alt så blir jeg anbefalt barnevern. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner at dere gjør det. Men nå er jeg i kontakt med nye instanser som mener at jeg bør ringe barnevernet. Så mye mer er det faktisk til saken. Her lurte jeg på et bedre samarbeid og blant de som vet alt så blir jeg anbefalt barnevern. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Du ber om råd, og avviser konsekvent alle råd som gir på å roe kontrollbehovet og konfliktnivået. Og du er nok neppe den første som opplever et samlivsbrudd med et såpass lite barn. At du reagerer på at han gjør ting annerledes enn deg er normalt, at du driver og tar fri fra jobb pga at barnet er trøtt og grinete (ikke sykt) er provoserende. Du sier du kjøper alt av klær og sko - i neste øyeblikk leverer han feil klær og sko. OSV Han er muligens en drittsekk, men du jobber jammen hardt for å opprettholde konfliktnivået ogå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å endre samværsprosent hvis han ikke klarer ta godt vare på jenta? 

Anonymkode: 8813b...aad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan være fordi du detaljstyrer han såpass at han går litt imot deg. Høres jo ufattelig slitsomt ut å ha en hengende over seg konstant. Hvis hun er 2 år så sover hun jo i barnehagen. Eventuelt kan du hente barnet litt tidligere så hun får en god natt søvn før barnehagen. Ingenting av det du sier er almerende. Negler kan du klippe før samvær, får du bidrag er du jo pliktig til å sende med klær, og nei ikke alle menn er flinke med hår. Dusj og gre henne når hun kommer hjem. 

Jeg blander meg aldri inn i samværet når far har sønnen vår med mindre det hadde vært snakk om omsorgssvikt. Jeg vet at han er ulik meg og det viktigste for meg er at de to har det bra sammen. Vi samarbeider supert og han er takknemlig for at jeg ikke styrer han på noen måte da mange av kompisene hans blir styrt av eksen. Det er en uting. Samarbeid og en god tone mellom meg og far er viktigere enn om håret ikke er stelt og ting henger litt på halv 12.

Anonymkode: 73914...584

Men det Ts snakker om er søren ikke langt fra omsorgssvikt. Seriøst. Fyren gir jo bæng uten tanke for at datteren betaler prisen med vonde fingertupper og mangel på søvn og hygiene. Og du synes det er greit? Noen ganger må man faktisk stå på for ungen sin selv om det koster.

Anonymkode: 0597a...224

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts, jeg forstår at du er frustrert. 
Jeg er uenig med barnefar i en del ting også, men har valgt å fokusere på de få tingene som virkelig betyr noe for barnet vårt.  
Han var feks ikke flink til å skifte bleie ofte nok, så barnet kom hjem veldig sår etter helgesamvær. Det terpet jeg på til han skjerpet seg. 
 

Han skifter ikke klær når barnet griser på seg, det irriterer meg, men jeg lar det ligge. Fordi det betyr ikke så mye i det store. 
Han gir mer godteri enn jeg liker, det lar jeg også ligge. Det får far bestemme selv. 
Han glemmer å ta med skiftetøy til barnehagen, det har jeg løst ved å la det ligge ekstra mye tøy der, barnet har til enhver tid 4-5 fulle skift. 

Man kan rett og slett ikke henge seg opp i alle ting som irriterer en. Det kan godt hende du og jeg også gjør ting som irriterer barnefedrene? 
 

Snakk med han om de tingene som betyr noe og la alt annet ligge! Det er ikke gøy å bli pirket på konstant, det skaper bare konflikter og går utover barnet deres! 
 

Klipp neglene både rett før og rett etter samvær, så er ikke det et problem heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan faktisk ikke forvente at far har like rutiner som du har og du kan ikke styre samværet han har. Dette må du bare akseptere. Du kan komme med forslag på en forsiktig måte, men du kan ikke kreve noe som helst. 

Anonymkode: 73914...584

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vet du at høyt konfliktnivået er veldig skadelig for et barn? Er det ikke viktigere at dere har en god tone dere imellom enn om dere har helt like rutiner? 

Det er også helt normalt at barn utragerer etter samvær. Det virker som du hauser oppunder dette også og bidrar til negativitet ved samværet. 

Du spør om råd hvordan samarbeide bedre, men råd hvor du må gi opp kontroll liker du ikke. For det er nettopp det du må gjøre, gi slipp på eksen din. 

Anonymkode: 73914...584

Blir helt matt sv responsen Ts får i tråden.
Når ble det greit å ikke ha rutiner, ikke sørge for å dekke basale behov for barnet sitt? Dere skriver jo som om far skal behandles med silkehansker og ikke skal ha noen krav på seg.

Håper ikke dere er mødre til gutter, som tydeligvis synes det er helt greit å ikke ta ansvar. For å drite i barnets søvn og hygiene, drite i samarbeid og kommunikasjon rundt et barn som er to år og med 16 års samarbeid foran dere. Hadde en kvinne oppført seg sånn hadde fordømmelsen vært øredøvende. Dere bør seriøst oppdatere dere, vi lever i 2020 og en far som skal ha samvær alene med et barn må kunne bedre enn dette.

Endret av Limbo 2014
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun sliter med neglene sine, de knekker veldig langt inn ofte. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Okei. Hvis det er er problem for barnet så ville jeg nok konsentrert meg om å klage på det, pluss søvnrutiner. 
Prøv så godt du kan å la alle småting ligge selv om det irriterer deg. 
Spør deg selv for hver ting som irriterer deg om det er noe som går utover barnet eller om det bare plager deg. 
 

Bedtill time på familievernkontoret? De kan hjelpe dere med å få alle avtaler og viktige ting ned på papir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Taffel skrev:

Du ber om råd, og avviser konsekvent alle råd som gir på å roe kontrollbehovet og konfliktnivået. Og du er nok neppe den første som opplever et samlivsbrudd med et såpass lite barn. At du reagerer på at han gjør ting annerledes enn deg er normalt, at du driver og tar fri fra jobb pga at barnet er trøtt og grinete (ikke sykt) er provoserende. Du sier du kjøper alt av klær og sko - i neste øyeblikk leverer han feil klær og sko. OSV Han er muligens en drittsekk, men du jobber jammen hardt for å opprettholde konfliktnivået ogå. 

Som skrevet som du ikke vil ta med så har vi nå fått ny avtale der jeg skriver at jeg kjøper inn alt for å sørge for at barnet nå får det hun trenger. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å endre samværsprosent hvis han ikke klarer ta godt vare på jenta? 

Anonymkode: 8813b...aad

Jeg håpet at han skulle få det til da. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chroma skrev:

Okei. Hvis det er er problem for barnet så ville jeg nok konsentrert meg om å klage på det, pluss søvnrutiner. 
Prøv så godt du kan å la alle småting ligge selv om det irriterer deg. 
Spør deg selv for hver ting som irriterer deg om det er noe som går utover barnet eller om det bare plager deg. 
 

Bedtill time på familievernkontoret? De kan hjelpe dere med å få alle avtaler og viktige ting ned på papir. 

Vi har alt på papir. Det hjelper ikke når avtaler glemmes bort. Når han har glemt hva han har skrevet i en avtale så blir han vanvittig sint på meg. Han mener da at jeg tar fra han noe, men så er det egentlig slik at jeg følger avtalen. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har alt på papir. Det hjelper ikke når avtaler glemmes bort. Når han har glemt hva han har skrevet i en avtale så blir han vanvittig sint på meg. Han mener da at jeg tar fra han noe, men så er det egentlig slik at jeg følger avtalen. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Okei. Vanskelig. Kanskje på tide med en ny time på familievernkontoret? Kan hjelpe å få en tredjepart til å uttale seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chroma skrev:

Okei. Vanskelig. Kanskje på tide med en ny time på familievernkontoret? Kan hjelpe å få en tredjepart til å uttale seg. 

Hadde time nå rett etter jul. Så hadde vi to timer i høst, far som ville det. Så hadde vi en time i sommer og en våren som var. Hele tiden far som drar meg med dit fordi han mener at han ikke klarer å prate vanlig med meg. Med en tredjepart blir det vanskeligere for han å slenge drit. Hver gang avtaler vi nye ting som far ber om. Etter jul samlet jeg alle hans ønsker og skrev ned på papir. Det ble 5 sider og han skrev under. Likevel er det krise etter en uke. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På familievernkontoret sier de at de ikke kan hjelpe oss noe mer og at det ikke hjelper når alle skriftlige avtaler likevel blir brutt av far. Far endrer alle avtaler som det passer han selv. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, dette hørtes ikke bra ut, hva med å bringe BV inn i saken for å få hjelp fra dem, de er jo der tross alt for å hjelpe til, og se at barnet får den omsorgen som kreves. Barnehagen har jo også mange opplysninger som ikke akkurat taler for at far gjør jobben sin ordentlig. Tenk på datteren din, hvordan dette må føles for henne, som må forholde seg til to totalt ulike oppvekstvilkår som skifter så ofte. 

Anonymkode: 43052...11b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Off, dette hørtes ikke bra ut, hva med å bringe BV inn i saken for å få hjelp fra dem, de er jo der tross alt for å hjelpe til, og se at barnet får den omsorgen som kreves. Barnehagen har jo også mange opplysninger som ikke akkurat taler for at far gjør jobben sin ordentlig. Tenk på datteren din, hvordan dette må føles for henne, som må forholde seg til to totalt ulike oppvekstvilkår som skifter så ofte. 

Anonymkode: 43052...11b

Jeg tenker mye på det, det gnager konstant. Jeg prøver å legge det fra meg og se alt som er fint. Jeg er redd for å gå til bv og eventuelt til sak fordi jeg er ganske redd far når vi er ansikt til ansikt. Han er truende mot meg og jeg har opplevd å ha han på døra. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off, dette hørtes ikke bra ut, hva med å bringe BV inn i saken for å få hjelp fra dem, de er jo der tross alt for å hjelpe til, og se at barnet får den omsorgen som kreves. Barnehagen har jo også mange opplysninger som ikke akkurat taler for at far gjør jobben sin ordentlig. Tenk på datteren din, hvordan dette må føles for henne, som må forholde seg til to totalt ulike oppvekstvilkår som skifter så ofte. 

Anonymkode: 43052...11b

Så er det at når jeg tar opp med han så slutter han å svare et par døgn. Når han svarer igjen så mener han gjør som han vil. Så er det stille et par dager uten å få svar på noe, gjerne midt i en samtale på en måte. Når jeg da får svar så endrer han svarene sine til å skrive at han gjør det samme som meg. Når jeg påpeker og spør hvorfor han skrev noe annet tidligere så blir det stille fra han igjen. Så jeg får absolutt ingen tilbakemeldinger på at han er uenig med meg, jeg får ingen samtale for å finne løsninger som passer for begge. Jeg blir bare stengt ute. 

Hele veien er far opptatt av hva som passer for han, han vil ha barnet like mye eller mest, noe jeg er i mot. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

 

Blir helt matt sv responsen Ts får i tråden.
Når ble det greit å ikke ha rutiner, ikke sørge for å dekke basale behov for barnet sitt? Dere skriver jo 

Håper ikke dere er mødre til gutter, som tydeligvis synes det er helt greit å ikke ta ansvar. For å drite i barnets søvn og hygiene, drite i samarbeid og kommunikasjon rundt et barn som er to år og med 16 års samarbeid foran dere. Hadde en kvinne oppført seg sånn hadde fordømmelsen vært øredøvende. Dere bør seriøst oppdatere dere, vi lever i 2020 og en far som skal ha samvær alene med et barn må kunne bedre enn dette.

Tror du misser poenget her. 

For det første, så sier ikke Ts at far ikke har rutiner, men har ulike rutiner.

Årsaken til at barnet er trøtt etter samvær kan være så mye. Barnet er 2 år, og mor har begrenset kommunikasjon via meldinger. Dvs mor vet nok ikke hvor mye barnet sover i løpet av dagen. Kanskje er det for lenge å være vekk fra mor, kanskje skjer det så mye spennende med far at barnet har vansker med å sovne etc. 

En annen ting er at ts ikke fremmer en god kommunikasjon med far, men detaljstyrer han. Igjennom hele diskusjonen kommer det frem nye ting og at det er mye verre enn selv innlegget. Hun evner ikke å finne løsninger på problemene, som er veldig enkelt å fikse, hun legger all skyld på far å lager problemer ut av ingenting. Enkelte ting skal man faktisk ikke henge seg oppi. I tillegg har hun motsatt seg flere ganger her, noe som tyder på at ting er overdrevet så til de grader. Når vi kommenterer så kommer det nye ting bare for å bygge under påstanden. Slik som at neglene til datteren vokser mer på en uke enn det gjør på en måned for et normalt menneske og derfor hjelper det ikke å klippe de før samvær. Ts har ikke troverdighet lengre og ettersom diskusjonen pågår så eskalerer alt. Kjenner slike mennesketyper og de er ikke lett å forholde seg til. 

Si meg en ting, hvordan hadde du følt det hvis din eks konstant hang over deg å påpekte alt du gjør, når du i utgangspunktet ikke nødvendigvis gjør noe galt? Er det å oppmuntre til et godt samarbeid frem i tid? Ingen er perfekte og man velger sine kamper med omhu. 

Anonymkode: 73914...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du misser poenget her. 

For det første, så sier ikke Ts at far ikke har rutiner, men har ulike rutiner.

Årsaken til at barnet er trøtt etter samvær kan være så mye. Barnet er 2 år, og mor har begrenset kommunikasjon via meldinger. Dvs mor vet nok ikke hvor mye barnet sover i løpet av dagen. Kanskje er det for lenge å være vekk fra mor, kanskje skjer det så mye spennende med far at barnet har vansker med å sovne etc. 

En annen ting er at ts ikke fremmer en god kommunikasjon med far, men detaljstyrer han. Igjennom hele diskusjonen kommer det frem nye ting og at det er mye verre enn selv innlegget. Hun evner ikke å finne løsninger på problemene, som er veldig enkelt å fikse, hun legger all skyld på far å lager problemer ut av ingenting. Enkelte ting skal man faktisk ikke henge seg oppi. I tillegg har hun motsatt seg flere ganger her, noe som tyder på at ting er overdrevet så til de grader. Når vi kommenterer så kommer det nye ting bare for å bygge under påstanden. Slik som at neglene til datteren vokser mer på en uke enn det gjør på en måned for et normalt menneske og derfor hjelper det ikke å klippe de før samvær. Ts har ikke troverdighet lengre og ettersom diskusjonen pågår så eskalerer alt. Kjenner slike mennesketyper og de er ikke lett å forholde seg til. 

Si meg en ting, hvordan hadde du følt det hvis din eks konstant hang over deg å påpekte alt du gjør, når du i utgangspunktet ikke nødvendigvis gjør noe galt? Er det å oppmuntre til et godt samarbeid frem i tid? Ingen er perfekte og man velger sine kamper med omhu. 

Anonymkode: 73914...584

Okei, da forstår jeg at du misforstår meg. Far har ikke rutiner. Han reiser hit og dit når det passer han, slik at leggetider blir strekt og dagsoving glemt. Han har absolutt ingen rutiner på stell og hygiene. Dette kommer frem via far. På meldinger. Før han brått snur og sier at han har det likt som meg og at jeg bare misforstår. Alt er skriftlig, flere meldinger etter hverandre hvor han motsier seg selv hele veien. Både jeg og bhg har reagert på klær som kommer derfra, derfor endret jeg rutiner på det. 

Den klipper jeg mine negler 3x uken fordi jeg har samme problem. Flere i min familie sliter med dette. 

 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at dere gjør det. Men nå er jeg i kontakt med nye instanser som mener at jeg bør ringe barnevernet. Så mye mer er det faktisk til saken. Her lurte jeg på et bedre samarbeid og blant de som vet alt så blir jeg anbefalt barnevern. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Hvorfor ikke skrive dette i hovedinnlegget? Hvorfor henge deg opp i ting som man fint kan fikse opp i på egenhånd hvis ting er så mye verre enn du først sa? Hvorfor komme med det nå, på 4. Side av tråden? Er så mye med hele denne tråden som skurrer og jeg tror du har et ufattelig stort kontrollbehov og at du ikke evner å slippe far til, så når du nå har fått litt motstand må du legge til mer. Alle forslag som ikke er enig at eksen din er en dust går du imot. 

Skjønner veldig godt far ønsker minst mulig kontakt med deg. Jeg hadde blitt gal hvis eksen min var slik. Man kan fint samarbeide om eks det å sove en lur på dagen osv. Men når man føler seg overkjørt og overvåke av den andre vil man automatisk trekke seg unna. 

Anonymkode: 73914...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, da forstår jeg at du misforstår meg. Far har ikke rutiner. Han reiser hit og dit når det passer han, slik at leggetider blir strekt og dagsoving glemt. Han har absolutt ingen rutiner på stell og hygiene. Dette kommer frem via far. På meldinger. Før han brått snur og sier at han har det likt som meg og at jeg bare misforstår. Alt er skriftlig, flere meldinger etter hverandre hvor han motsier seg selv hele veien. Både jeg og bhg har reagert på klær som kommer derfra, derfor endret jeg rutiner på det. 

Den klipper jeg mine negler 3x uken fordi jeg har samme problem. Flere i min familie sliter med dette. 

 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Nok engang, ny info. Umulig å forholde seg til deg. Akkurat slik som du beskriver din eks nå, med at han snur, har du gjort igjennom hele tråden. 

Anonymkode: 73914...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...