Gå til innhold

Eksen er vanskelig å samarbeide med, går utover jenta vår, hva bør jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er første gang jeg har hørt at jeg ikke har kommet over eksen. Noe så tullete  

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt sikker på at om jeg ikke hadde tatt opp disse tingene med han noen gang eller satt krav, så tatt det opp her så hadde jeg bedrevet omsorgssvikt i følge dere. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg virkelig late som ingenting med disse problemene? Alt foregår skriftlig, vi møtes veldig sjelden, bytter i barnehagen og snakker sjeldent på tlf. Jeg håper på et bedre samarbeid før jenta blir større. 

Jeg syns det høres ut som omsorgssvikt å ikke holde på slike ting som går utover barnet negativt. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Men hvis dere bytter i barnehagen, hvordan vet du tilstanden til barnet etter samvær og hvordan vet du at du må være hjemme fra jobb etter samvær? Ringer barnehagen deg? 

Nei, det er faktisk ingenting almerende med det du sier. Eneste er det med barnet når det er sykt, men her var det alt for lite detaljer til å ta noen som helst stilling til hva det gjaldt. Så ja, du bør legge det til side og heller gjøre det beste du kan for barnet før og etter samvær. 

Hva eksakt mener du er omsorgssvikt? Jeg synes det du gjør mot far og barnet er mye mer almerende. 

Anonymkode: 73914...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvis dere bytter i barnehagen, hvordan vet du tilstanden til barnet etter samvær og hvordan vet du at du må være hjemme fra jobb etter samvær? Ringer barnehagen deg? 

Nei, det er faktisk ingenting almerende med det du sier. Eneste er det med barnet når det er sykt, men her var det alt for lite detaljer til å ta noen som helst stilling til hva det gjaldt. Så ja, du bør legge det til side og heller gjøre det beste du kan for barnet før og etter samvær. 

Hva eksakt mener du er omsorgssvikt? Jeg synes det du gjør mot far og barnet er mye mer almerende. 

Anonymkode: 73914...584

Det er de gangene jeg må hente utenom pga planleggingsdag eller ferie. Det har også vært reaksjoner fra barnehagen på om jeg kan komme med klær som er hele og klær i riktig strl. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis dere bytter i barnehagen, hvordan vet du tilstanden til barnet etter samvær og hvordan vet du at du må være hjemme fra jobb etter samvær? Ringer barnehagen deg? 

Nei, det er faktisk ingenting almerende med det du sier. Eneste er det med barnet når det er sykt, men her var det alt for lite detaljer til å ta noen som helst stilling til hva det gjaldt. Så ja, du bør legge det til side og heller gjøre det beste du kan for barnet før og etter samvær. 

Hva eksakt mener du er omsorgssvikt? Jeg synes det du gjør mot far og barnet er mye mer almerende. 

Anonymkode: 73914...584

Jeg får igjen barnet gang på gang, overtrøtt eller så trøtt at hun ikke kan holde seg våken for å spise. Barnet må legges. Når det har gått noen dager så roer det seg og soving på dagtid minskes med en time. Det slår aldri feil at jenta sover mindre på dagtid mine dager enn hans. Samme med bruk av smokk og kos, maser mye mer etter det i barnehagen på hans dager enn mine. Jeg får veldig mye informasjon av barnehagen. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis dere bytter i barnehagen, hvordan vet du tilstanden til barnet etter samvær og hvordan vet du at du må være hjemme fra jobb etter samvær? Ringer barnehagen deg? 

Nei, det er faktisk ingenting almerende med det du sier. Eneste er det med barnet når det er sykt, men her var det alt for lite detaljer til å ta noen som helst stilling til hva det gjaldt. Så ja, du bør legge det til side og heller gjøre det beste du kan for barnet før og etter samvær. 

Hva eksakt mener du er omsorgssvikt? Jeg synes det du gjør mot far og barnet er mye mer almerende. 

Anonymkode: 73914...584

Jeg skal la det gå mange måneder nå før jeg gir han råd igjen, råd for jenta vår, ingenting annet. Men jeg skal la det gå, så får vi se hvor ille dette blir. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lønner seg å ikke henge seg opp i småting, som feks negleklipp. Det skaper bare mer konflikter. 
Snakk om det som virkelig er verdt å snakke om og la resten ligge. Man kan ikke være enige i alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chroma skrev:

Det lønner seg å ikke henge seg opp i småting, som feks negleklipp. Det skaper bare mer konflikter. 
Snakk om det som virkelig er verdt å snakke om og la resten ligge. Man kan ikke være enige i alt. 

Hun sliter med neglene sine, de knekker veldig langt inn ofte. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er de gangene jeg må hente utenom pga planleggingsdag eller ferie. Det har også vært reaksjoner fra barnehagen på om jeg kan komme med klær som er hele og klær i riktig strl. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Men det er jo litt motsigende fra det du har sagt tidligere. I ferier og planleggingsdager er du jo hjemme uansett, så hvor får du det fra at du må ta fri etter hvert samvær? 

Dere har vel skift i barnehagen? Eller så legger du ved ekstra skifte etter samvær. Uansett, betar ham bidrag så er du jo pliktig til å sende med klær til samvær. 

Virker som du lager problemer ut av ingenting. 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får igjen barnet gang på gang, overtrøtt eller så trøtt at hun ikke kan holde seg våken for å spise. Barnet må legges. Når det har gått noen dager så roer det seg og soving på dagtid minskes med en time. Det slår aldri feil at jenta sover mindre på dagtid mine dager enn hans. Samme med bruk av smokk og kos, maser mye mer etter det i barnehagen på hans dager enn mine. Jeg får veldig mye informasjon av barnehagen. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Det er helt naturlig at barn oppfører seg og er ulik ved samvær. Kanskje hun savner deg og trenger litt ekstra kos i barnehagen? Hvem vet. 

 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal la det gå mange måneder nå før jeg gir han råd igjen, råd for jenta vår, ingenting annet. Men jeg skal la det gå, så får vi se hvor ille dette blir. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Du har enda ikke svart på hva eksakt du mener er omsorgssvikt.

Du må slutte å lage problemer ut av ingenting og slutte å være en hønemor. 

Anonymkode: 73914...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver opp alt som skjer i negativ forstand, ting som går utover jenta. Det begynner å bli en ganske tykk bok. 

Men likevel går jeg å håper på et bedre samarbeid. 

Akkurat nå ser det jo ut som at jeg må la far behandle jenta som han vil, som det blir forklart her. Skal jeg la han slippe å klippe neglene hennes slik at de knekker opp og hun får vondt? Skal jeg la henne trenge flere dager med søvn hos meg, fordi hun ikke får hvile der? Må jeg hele tiden satse på at hun ikke blir syk hos far fordi han ikke ser eller ikke bryr seg? 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Trenger han klippe negler hos far med så lite samvær? 

Anonymkode: ca6d8...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sliter med neglene sine, de knekker veldig langt inn ofte. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Hvis barnet har såpass problemer med neglene sine at det må klippes flere ganger i uken så vitner det til enten sykdom eller vitamin mangel. Du må ta henne med til legen å få sjekket dette for det er ikke normalt i det heletatt. 

 

 

Anonymkode: 73914...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo litt motsigende fra det du har sagt tidligere. I ferier og planleggingsdager er du jo hjemme uansett, så hvor får du det fra at du må ta fri etter hvert samvær? 

Dere har vel skift i barnehagen? Eller så legger du ved ekstra skifte etter samvær. Uansett, betar ham bidrag så er du jo pliktig til å sende med klær til samvær. 

Virker som du lager problemer ut av ingenting. 

Det er helt naturlig at barn oppfører seg og er ulik ved samvær. Kanskje hun savner deg og trenger litt ekstra kos i barnehagen? Hvem vet. 

 

Du har enda ikke svart på hva eksakt du mener er omsorgssvikt.

Du må slutte å lage problemer ut av ingenting og slutte å være en hønemor. 

Anonymkode: 73914...584

Jeg var planleggingsdager likt som denne barnehagen. Jeg ser at det siste halve året tar jeg fri pga jenta er trøtt veldig ofte, omtrent etter hvert samvær. 

Far sa at han hadde lagt igjen skiftetøy i barnehagen, men de fant kun en pysj og to bukser. 

Han betaler ikke bidrag. Nå har vi avtalt at jeg betaler alt av tøy og tar alt av henting og levering. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnet har såpass problemer med neglene sine at det må klippes flere ganger i uken så vitner det til enten sykdom eller vitamin mangel. Du må ta henne med til legen å få sjekket dette for det er ikke normalt i det heletatt. 

 

 

Anonymkode: 73914...584

Manglet bare D vitamin. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger han klippe negler hos far med så lite samvær? 

Anonymkode: ca6d8...148

Ja, hun trenger det. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo litt motsigende fra det du har sagt tidligere. I ferier og planleggingsdager er du jo hjemme uansett, så hvor får du det fra at du må ta fri etter hvert samvær? 

Dere har vel skift i barnehagen? Eller så legger du ved ekstra skifte etter samvær. Uansett, betar ham bidrag så er du jo pliktig til å sende med klær til samvær. 

Virker som du lager problemer ut av ingenting. 

Det er helt naturlig at barn oppfører seg og er ulik ved samvær. Kanskje hun savner deg og trenger litt ekstra kos i barnehagen? Hvem vet. 

 

Du har enda ikke svart på hva eksakt du mener er omsorgssvikt.

Du må slutte å lage problemer ut av ingenting og slutte å være en hønemor. 

Anonymkode: 73914...584

Det er nok mer til saken enn hva jeg vil utbrodere her. Det forstår du vel. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var planleggingsdager likt som denne barnehagen. Jeg ser at det siste halve året tar jeg fri pga jenta er trøtt veldig ofte, omtrent etter hvert samvær. 

Far sa at han hadde lagt igjen skiftetøy i barnehagen, men de fant kun en pysj og to bukser. 

Han betaler ikke bidrag. Nå har vi avtalt at jeg betaler alt av tøy og tar alt av henting og levering. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Men det er jo bare tull at du tar deg fri for å holde barnet hjemme! Vi som jobber ibhg ser jo fort om barnet er trøtt og trenger en ekstra hvil den dagen. Vi tilrettelegger jo selvsagt når vi ser ett barn som trenger mer søvn.

Anonymkode: 36466...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun trenger det. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Negler vokser ikke så fort.

Anonymkode: 7712e...8a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo bare tull at du tar deg fri for å holde barnet hjemme! Vi som jobber ibhg ser jo fort om barnet er trøtt og trenger en ekstra hvil den dagen. Vi tilrettelegger jo selvsagt når vi ser ett barn som trenger mer søvn.

Anonymkode: 36466...226

De mener de ikke får gitt mer søvn, fungerer hun ikke som en vanlig dag så bør hun ikke være der. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Negler vokser ikke så fort.

Anonymkode: 7712e...8a4

Rart. For jeg klipper negler før hun drar og mår hun kommer hjem har to negler knekt. Så går hun å sier at hun har au der, etterpå. De er porøse og fliser seg etter en viss lengde. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var planleggingsdager likt som denne barnehagen. Jeg ser at det siste halve året tar jeg fri pga jenta er trøtt veldig ofte, omtrent etter hvert samvær. 

Far sa at han hadde lagt igjen skiftetøy i barnehagen, men de fant kun en pysj og to bukser. 

Han betaler ikke bidrag. Nå har vi avtalt at jeg betaler alt av tøy og tar alt av henting og levering. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Men hvorfor kan du ikke bare legge ekstra klær der? Det er jo helt normalt å ha ekstra skift i barnehagen. 

Da krever du bidrag, så enkelt er det. 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok mer til saken enn hva jeg vil utbrodere her. Det forstår du vel. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Nei, dette er info du kommer med nå. Tviler på at det er så mye mer, da hadde det vært et tema og ikke flisete negler og klær! Og du hadde ikke hengt deg opp i bagateller som dette. 

 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Manglet bare D vitamin. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Man får ikke flisete negler og negler som gror i en ekstremfart pga D vitamin mangel! 

 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mener de ikke får gitt mer søvn, fungerer hun ikke som en vanlig dag så bør hun ikke være der. 

Anonymkode: 72bd4...4fb

Er barna trøtt i barnehagen og de ikke klarer å dekje det behovet så bytter du barnehage med engang. 

Får inntrykk av at det ikke er far det er noe galt med her! 

Anonymkode: 73914...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...