Jump to content
AnonymBruker

Korleis kjennast det å vera gammal? Dvs 30+.

Recommended Posts

Dævendøtte
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nesten 40. Blir overrasket hver gang jeg må si/skrive alderen min, føles fortsatt som jeg er 20-og-noe.

Jeg er mye sikrere og mer selvsikker, tar ofte ordet i forsamlinger, og står på meningene mine. I 20 årene satt dette lengre inne. 

Økonomien er veldig god, så trenger aldri tenke penger og budsjett slik jeg måtte for 20 år siden. 

Er leder med stor frihet, kan ta hjemmekontor, flekse, og styre dagene selv. I motsetning til for 10 år siden da jeg jobbet for andre. 

Formen er omtrent den samme som for 20 år siden, har alltid trent en del, så gruer meg til alderen begynner å kjennes her, men satser på 10+ gode år til. 

Jeg er mer selvsikker i bikini og trange klær enn før. Før fokuserte jeg på enhver lille (innbilte) skavank. Nå er jeg bare jevnt over fornøyd, og har ikke samme detaljfokus på eget utseende. 

Anonymkode: 527e9...d60

Som jeg skulle skrevet det selv :) 

Fortsetter under...

Roci
På 15.1.2020 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Kva gjer du for å ovlerleva?

Anonymkode: 58d89...edb

Nyter livet, så klart 😄

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det er så selvsentrert og idiotisk å klage over at man blir eldre.

Det finnes så mange mennesker som ville gjort ALT for å kunne feire sin neste bursdag eller bli en koselig gammel bestemor men som ikke får muligheten. Finnes så mange som forsvinner vekk fra livet uten å egentlig ha levd det osv.

Også sitter folk og klager på at de får muligheten til å leve et langt liv? Bli besteforeldre og se verden forandre seg? Klager over at de får den muligheten?

Buhuhu jeg blir gammel. Ja, ønsker du heller å dø ung?

Anonymkode: e92d6...55c

Forstår ikke hva det du skriver har med denne tråden å gjøre.

Anonymkode: 4bf12...9f2

AnonymBruker

Jeg er 32, og kan godt fortelle om en dag i mitt liv. 

Hverdagene består som regel av skole. Jeg studerer, da jeg ikke er fornøyd med den jobben jeg hadde fra før av. 

Dagen begynner alltid med en kopp kaffe som jeg tar med meg på tur med hunden, samt sende "streak" til alle de jeg ikke vil miste streaken til (akkurat den er litt teit, men det har blitt en vane :ler:)

Så kjører jeg til skolen, og er der noen timer. 

Reiser hjem, går en tur med hunden, lager middag til meg og samboer (som er 27, så han er jo ikke gammel da), Også tar vi oppvasken sammen, som regel.

Deretter gjør jeg lekser. 

Så ser vi som regel et par episoder av noe drit på Netflix/hbo, eller spiller ps4 eller switch, akkurat nå er det vikings det går i, zelda, og Luigis mansion 3. 

Så er det en liten tur med hunden igjen, før det er natta. 

Jeg jobber noen fredags formiddag og lørdags ettermiddager, og noen helger har jeg fri. Så noen helger består av å jobbe, mens andre består av å ta igjen "alt det tapte" fra uka som har vært. Nå som jeg er i forhold, går helgene som regel i å lage noe god middag, gå en ekstra lang tur sammen med hunden osv. På kvelden på fredager er det som regel en film eller to, snacks, og noe godt i glasset. På lørdager finner vi som regel en fest, å drar på byen, for å se litt folk. 

Da jeg var singel (30 år), gikk helgene som regel i å feste på fredag, byen, nach, rinse and repeat på lørdag. Skrive masse på tinder i fylla, anre dagen derpå. Fyllesyk på søndag. 

Mao: ikke så sinnsykt forskjell fra da jeg var 29, eneste endringen som har skjedd i mitt liv, er samboer, ikke at jeg ble "gammel" :ler:

Men, jeg mistenker også at denne tråden ikke er reell, med mindre du er 16 år eller så. (Da syns man selvsagt at 30 er gammelt). 

Anonymkode: 35ad6...771

Teatrica

Sorry, jeg har ikke klart å svare tidligere for jeg lo så fælt 😂

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hva det du skriver har med denne tråden å gjøre.

Anonymkode: 4bf12...9f2

Nei, det var synd. 

Anonymkode: e92d6...55c

Annonse

AnonymBruker

Feirer at det er bare 20 år til med mensen

Anonymkode: cfdd6...287

AnonymBruker

Nærmer meg 40 og irriterer meg over at jeg gjorde så mange dårlige valg og spolerte sjansen til et virkelig bra liv. Det ble kjip jobb, gjennomsnittlig lønn og liten leilighet på meg. Ikke direktør, villa og feriehus i Italia. 

Det er ikke "bare" å gå løs på utdanning i denne fasen av livet heller, med jobb, lån, barn og forpliktelser. Jeg får det ikke til. Og ingen hadde vel ansatt en nyutdannet midt i førtiåra heller, så hva er vitsen. 

Dere som er noen og tjue, tenk over hva dere velger. Det får konsekvenser. Hver gang du velger noe så velger du samtidig bort noe annet. 

Anonymkode: 9b034...61e

AnonymBruker

Jeg er såvidt over 30 år , menhar fått høre at jeg ser ut som jeg er 24 år

Anonymkode: d41b1...024

AnonymBruker

Livet blir bare bedre etter 30. Bedre jobb, bedre lønn, egen leilighet, mye tid til hobbier og reising. Man slutter å bry seg om hva andre tenker og gjør det man selv vil. Ikke så avhengig av å ha andre rundt meg, vet mer hva jeg vil og gjør det også.

Anonymkode: f9191...7ee