Gå til innhold

«Alle» på høyskolen utestenger meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å få ut tankene og blir takknemlig om jeg kan få noen innspill på dette.

Jeg går på høyskolen og hadde en bestevenninne. Vi skapte felles venner og hadde bra vennegjeng. Men en dag svek bestevenninna meg etter å ha løyet over en ting over lengre tid. Jeg satt ned foten, konfronterte henne og ville avslutte vennskapet. Jeg forventet at hun skulle komme til meg igjen og si unnskyld, men det har hun altså aldri gjort hittil (dette er 3 år siden nå). En av de andre på skolen vet om dette sviket, men valgte henne ovenfor meg å bli bestevenner med. Jeg tok litt avstand fra hele vennegjengen, men etter en tid så begynte vi å snakke igjen på skolen og alt var veldig casual og vennlig igjen. Jeg blir aldri inkludert i planer i fritiden eller bursdager, men det er greit ettersom jeg tok avstand fra dem alle. Men nå som vi på en måte er tilbake til en gjeng, er jeg fremdeles ekskludert på flere måter. De drar til kantina alene, leser sammen og spiser sammen uten å spørre meg. Det er egentlig ok for meg, for de får lov til å være med hverandre uten meg. Men jeg er bekymret over egentlig hva de nye bestevennene har snakket om meg om med de andre i gjengen og hva slags ryktet jeg hat på meg.

Jeg kan garantere at jeg ikke har gjort noe slemt/sveket noen, men at jeg føler jeg er syndebukken her og blir ekskludert fra alt. Det er vanskelig å skaffe seg ny gjeng nå på dette stadiet, og jeg har egentlig bestemt meg for å holde ut til skolen er ferdig og bare tenke at det er de andre som er sykt barnslige. Men jeg kan ikke la være å være lei meg og tenke mye på det, og føle meg lite verdig. Jeg kan ikke spørre dem om hva som har blitt sagt om meg, men jeg vet at denne eksbestevenninna mi har hatt mye innflytelse på dem. Hva bør jeg gjøre nå?

Anonymkode: 999b0...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at du bruker tiden på å få helt fantastiske karakterer og forberede deg på å söke drømmejobben. Søk når de andre tar ferie frodi de er slitne etter festingen. På jobb møter du nye venner. Jeg var venneløs men gjorde det sånn. Ca.

Anonymkode: 15792...4fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du bruker tiden på å få helt fantastiske karakterer og forberede deg på å söke drømmejobben. Søk når de andre tar ferie frodi de er slitne etter festingen. På jobb møter du nye venner. Jeg var venneløs men gjorde det sånn. Ca.

Anonymkode: 15792...4fa

Takk for svar. Mange har sagt dette til meg, det er kanskje på tide å la det gamle vennskapet gå og bare konsentrere meg om skolen.

Anonymkode: 999b0...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen andre på studiet du kan bli kjent med? Og når man er i 20-åra er det kanskje på tide å slutte å være så opphengt i at man må ha "bestevenninner" og heller tenke at man skal ha venner. 

Anonymkode: 998dd...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en dramagjeng det ikke er verdt å bruke krefter på. Meld deg på en aktivitet/klubb gjennom studentsamskipnaden i stedet.

Anonymkode: 47ec5...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Ikke ta det personlig. Finn andre å henge med.

Anonymkode: 73221...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er 3 år siden, så er det vel ikke så veldig lenge igjen av skoletiden. Så da hadde nok jeg bare konsentrert meg om skolearbeidet og funnet meg nye venner etter at jeg var ferdig.

Har du tenkt på at det egentlig ikke er de som utestenger deg, men du som "meldte deg ut"?
Kanskje følte de at du stengte dem ute, og er redd for at hvis de slipper deg innpå seg igjen, så kan det skje igjen?

Anonymkode: 1b38e...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Alle» på høyskolen utestenger meg

Siden du sier "Alle på høyskolen", så sier det meg at det ikke er tilfelle. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Men en dag svek bestevenninna meg etter å ha løyet over en ting over lengre tid.

Er du sikker på hun løy, eller er det det du tror? Mener hun selv at hun har løyet?

Kanskje hun har unngått å fortrekke deg ting som hun trodde du ville være negativ til. Det er ikke å lyge.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 Jeg satt ned foten, konfronterte henne og ville avslutte vennskapet. Jeg forventet at hun skulle komme til meg igjen og si unnskyld, men det har hun altså aldri gjort hittil (dette er 3 år siden nå).

Kanskje hun mener hun ikke har noe å si unnskyld for. Kan det være hun er lei på deg for noe? Det er ofte flere sider av en sak. Kanskje du skal være litt ydmyk når du snakker med henne.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

En av de andre på skolen vet om dette sviket, men valgte henne ovenfor meg å bli bestevenner med.

Det høres kanskje ut som de ikke ser på det som svik fra denne venninnens side. Byr du på eg selv, er imøtekommende og hyggelig, tar initiativ til aktiviteter, sammenkomster mm?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg tok litt avstand fra hele vennegjengen,

Hvorfor tok du avstand? Da ville jeg følt at du ikke hadde interesse av å være med oss.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

men etter en tid så begynte vi å snakke igjen på skolen og alt var veldig casual og vennlig igjen.

Så fint. Kanskje dere er hyggelige å være med, dersom alle er hyggelige og ikke bebreider noen for noe.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg blir aldri inkludert i planer i fritiden eller bursdager, men det er greit ettersom jeg tok avstand fra dem alle.

Naturlig. De tror nok at du ikke har interesse av det, siden du tok avstand, som du selv sier.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Men nå som vi på en måte er tilbake til en gjeng, er jeg fremdeles ekskludert på flere måter.

Hae du selv tatt initiativ til å høre om dere skal møtes i kantina, invitere hjem til deg, osv?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 Men jeg er bekymret over egentlig hva de nye bestevennene har snakket om meg om med de andre i gjengen og hva slags ryktet jeg hat på meg.

Sikkert ikke noe spesielt. Kanskje bare at mon tro om du liker dem, vil være med dem ??

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hva bør jeg gjøre nå?

Anonymkode: 999b0...447

Ingenting, annet enn å være imøtekommende og hyggelig. 

Hvis de er hyggelige og du vil bli inkludert, så vær opptatt av at du selv virker inkluderende, at du selv vil inkludere de andre, at du vil de andres beste. 

Inviter dem, ta initiativ. Unn de det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo minst to oppfatninger av hva som har skjedd her, og de andre velger å tro på en annen versjon enn din. Det er ikke hele høyskolen men en gjeng, og det viser hvor mye du overdramatiserer. 

Anonymkode: f3926...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for innspill. Det er virkelig viktig å se på saken fra to sider, litt vanskelig å få det her ettersom jeg ikke kan få henne til å skrive her.

Skrev «alle» på tittelen fordi de jeg pleier å henge på skolen er de som ekskluderer meg, feil av meg å skrive slik men det var slik jeg følte det. 
 

Som svar på om jeg er sikker på at hun løy - JA. Det er 100% sikkert, hun innrømmet det da jeg konfronterte og hun andre er den som gjorde slik at jeg fant ut av løgnen. For de som lurer, så var det slik at hun løy opp i ansiktet mitt i 3 måneder, nesten hver dag om en fremtidig hendelse som skulle skje. Da jeg tok avstand, gjorde hun ingenting enn å ta avstand selv. Til slutt var det jeg som smått startet å snakke med henne, da ble hun kjempegira og glad, men vi har aldri kommet tilbake der vi var. Grunnen tror jeg er fordi hun aldri sa unnskyld for de tingene hun hadde gjort og at det bare er liggende i luften. Nå er det jeg som prøver å være inkluderende, men de har altså etablert seg en «sirkel» som jeg ikke klarer å komme inn i.

Har bare bestemt meg for å konsentrere meg om skolen og være med de som ikke gir meg dårlig følelse.

Anonymkode: 999b0...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...