Jump to content
AnonymBruker

Hva gjorde din tatoveringsopplevelse bra?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg skal få min første tatovering på underarmen om to uker og lurte på om noen hadde tips til å gjøre opplevelsen så bra som mulig. Jeg vet at jeg må få i meg mat rett før timen og ha med noe sukkerholdig i tilfelle. 

Hva hjalp deg på din tatoveringsopplevelse og har du noen andre tips? Ikke ta tatovering tells ikke som et tips, så det hadde vært greit å unngå de kommentarene. 

Takk! 

Anonymkode: 32e18...339

Fortsetter under...

Missbehave

Ta med deg musikk om du liker det, kanskje lesestoff, men det kan være vanskelig når du tatoverer underarmen. Ta med deg godteri og/eller brus. Jeg tok med med lunsj da jeg hadde 6-timers session. Nok drikke er lurt. Ha på deg komfortable og passende klær, vær ren (tatovørene jobber tett på kroppen din, så det kan være ubehagelig for dem om du lukter). 

AnonymBruker
46 minutter siden, Missbehave skrev:

Ta med deg musikk om du liker det, kanskje lesestoff, men det kan være vanskelig når du tatoverer underarmen. Ta med deg godteri og/eller brus. Jeg tok med med lunsj da jeg hadde 6-timers session. Nok drikke er lurt. Ha på deg komfortable og passende klær, vær ren (tatovørene jobber tett på kroppen din, så det kan være ubehagelig for dem om du lukter). 

Jeg kommer til å ha en venn som støtte, så det blir forhåpentligvis nok distraksjon å snakke med h*n. I verste fall kan jeg lese på mobilen. Drikke hadde jeg ikke tenkt på.

Det å være ren og lukte godt gjør jeg hver dag, men det er definitivt noen som trenger den påminnelsen 😖

Takk for gode tips! 😀

Tok du en stor tatovering eller en med mange farger, siden det tok 6 timer? 

Missbehave
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å ha en venn som støtte, så det blir forhåpentligvis nok distraksjon å snakke med h*n. I verste fall kan jeg lese på mobilen. Drikke hadde jeg ikke tenkt på.

Det å være ren og lukte godt gjør jeg hver dag, men det er definitivt noen som trenger den påminnelsen 😖

Takk for gode tips! 😀

Tok du en stor tatovering eller en med mange farger, siden det tok 6 timer? 

Det var en stor med mange farger 😊 den er ikke helt ferdig ennå heller, men vi måtte stoppe der. Fint å ha med en venn å snakke med. Ellers må du huske på å kjøpe en god fet krem å smøre på etter du har tatt tatoveringen. Noen studioer har kremer til salg, ellers kan jeg anbefale Tattoo aftercare (den brukte jeg selv), Bepanthen (finnes ved småbarnsavdelingen på apotek) eller Helosan. Tatovøren vil nok anbefale deg kremer som er passende 😊

AnonymBruker

Kan man bruke emla-krem (bedøvende virkning), Paracet eller Ibux før man tar tattovering så det ikke gjør så vondt?

Anonymkode: 05d2f...592

AnonymBruker
3 timer siden, Missbehave skrev:

Det var en stor med mange farger 😊 den er ikke helt ferdig ennå heller, men vi måtte stoppe der. Fint å ha med en venn å snakke med. Ellers må du huske på å kjøpe en god fet krem å smøre på etter du har tatt tatoveringen. Noen studioer har kremer til salg, ellers kan jeg anbefale Tattoo aftercare (den brukte jeg selv), Bepanthen (finnes ved småbarnsavdelingen på apotek) eller Helosan. Tatovøren vil nok anbefale deg kremer som er passende 😊

Takk igjen for gode tips! De neste to ukene kommer til å gå så sakte...

Annonse

Brimi
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bruke emla-krem (bedøvende virkning), Paracet eller Ibux før man tar tattovering så det ikke gjør så vondt?

Anonymkode: 05d2f...592

Du kan bruke krem ja, men hør med tatovøren hvor lenge før timen du skal ta det på :)