Gå til innhold

Bytte ut rødvin i mat, men med hva?


Belima

Anbefalte innlegg

Lagde en gryterett med rødvin, men siden jeg IKKE liker rødvin, ikke barnebarna heller, så lurer jeg på om jeg kan bytte ut vinen med noe annet. Hjelper ikke hvor lenge jeg reduserer/koker det, rødvinssmaken "sitter" igjen. Liker ikke hvitvin heller da, bare så det er sagt, men der har jeg byttet ut den med eplejuice/epledrikk. Det har fungert fint.

Noen tips til annet enn rødvin?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erstatt med feks kjøttkraft (regner med det er kjøtt i gryten?) og litt balsamico eller sherryeddik. Det kommer jo også an på de øvrige ingrediensene.

Anonymkode: 1c651...a10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye rødvin skal det være i gryteretten? Er det snakk om en desiliter eller så hadde jeg bare droppet det, mens en coq au vin nok blir kjedelig uten rødvin. 

Anonymkode: d32e9...176

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på resten av ingrediensene, men kanskje ripsgele kunne passet?

Anonymkode: 15a79...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at funksjonen til vinen er å tilsette litt syre, litt sødme, og generell fyldighet. Så jeg bruker å ha opp i litt eddik (rødvins- eller balsamicoeddik), litt ripsgele eller solbærsaft, og kanskje litt ekstra kraft/fond.

Anonymkode: e0246...9c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at funksjonen til vinen er å tilsette litt syre, litt sødme, og generell fyldighet. Så jeg bruker å ha opp i litt eddik (rødvins- eller balsamicoeddik), litt ripsgele eller solbærsaft, og kanskje litt ekstra kraft/fond.

Anonymkode: e0246...9c5

Støtter denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. :smilyblomst: Har også tenkt på solbærsaft pluss eddik, men var i tvil. Ofte er det snakk om 1 dl i oksegryter, så jeg kommer til å prøve solbærsaft neste gang. Vanligvis runder jeg ofte av brune sauser med noen dråper eddik. Smaker meg selvfølgelig frem, men noen dråper eddik gjør ofte sausen "perfekt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...