Gå til innhold

Møkkete porer på jobb, hvordan forebygge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Der jeg jobber får jeg en del støv og møkk i ansiktet i løpet av dagen, og jeg er redd dette også går utover porene i ansiktet. Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge dette? 

Anonymkode: fd918...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne:

https://www.lyko.no/the-ordinary/the-ordinary-glycolic-acid-7-toning-sol?gclid=Cj0KCQiAjfvwBRCkARIsAIqSWlM7Kic7Jyn9vIcyn3fCqL4yblAsyDCiZp-xQTn5Htic-AKi0WlJTigaAnt6EALw_wcB

Fjerner alt av smuss i porer og kjemisk skrubber bort døde hudceller. Ikke bruk den på huden under øyene og bruk en fuktighetskrem etterpå. Hvis den føles utttørkende kan man skylle ansiktet noen minutter etter man har brukt den.  Kan også brukes f.eks annenhver dag hvis den føles for sterk hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes enkelte beskyttelseskremer og serumer som både reparerer fra forurensing og beskytter mot det ved å legge en tynn slags film på huden som hindrer sånne partikler og støv i porene. Jeg kommer ikke på noen navn nå, men prøv å google litt på oxidative stress skin protection layer eller lignende søkeord varianter. Har ikke sett det i butikk men jeg hadde en god en fra amazon for et års tid siden, grønn og hvit krukke. Eventuelt kan kanskje en silikon primer eller primer  også beskytte litt på samme måten.  Disse får du kjøpt overalt men ville gått for en fra parfymeri/makeup butikk som er bedre kvalitet enn billigmerkene. 

Anonymkode: c87d1...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...