Gå til innhold

spiser verken frokost eller mat på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han svarer bare "er ikke sulten på skolen".

Anonymkode: 68370...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han svarer bare "er ikke sulten på skolen".

Anonymkode: 68370...dbc

Men kan det ikke være det da? Er dette egentlig et problem? 

Skolen styrer jo ikke matlysten om han trives der. Jeg har aldri spist på skolen. Liker best varm mat. Var jeg ikke sulten så ok. Ser her at de ofte har uregelmessige lunchtider. Feks onsdager er lunch kl 10, siden skolen slutter 12. Da spiser ofte ikke mine barn noe. Mens de gangene de har lunch 1145 spiser de. 

Anonymkode: 9f8b3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan det ikke være det da? Er dette egentlig et problem? 

 

Anonymkode: 9f8b3...233

Ja, det er et problem at et barn ikke spiser før eller i løpet av en hel skoledag. Kroppen trenger næring for å holde ut en hel dag med konsentrasjon og fysisk aktivitet. Jeg merker det i hvert fall veldig godt på konsentrasjon til de barna som ikke spiser eller spiser for lite i løpet av dagen. Hilsen lærer.

Til TS: jeg ville prøvd å variere matpakken mer. Ser du prøver grove vafler i morgen, håper det fungerer. Jeg blir fort brødlei og ble det som barn også, så forklaringen kan være så enkel som at han er lei den "samme gamle" matpakka. Jeg ville også prøvd å ta barnet med på å smøre matpakke. Sett av litt tid på kvelden, bli enig om hva han vil ha i matboksen dagen etter og lag maten sammen. 

Anonymkode: 0dd59...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han svarer bare "er ikke sulten på skolen".

Anonymkode: 68370...dbc

Kan du ikke spørre han om han ikke kan spise en banan, rosiner, nøtter, et knekkebrød, ostesticks.. et eller annet? Bare si til han at han må spise noe? Må ikke være svær brødskive eller noe, men litt kalorier.

Anonymkode: a3993...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er et problem at et barn ikke spiser før eller i løpet av en hel skoledag. Kroppen trenger næring for å holde ut en hel dag med konsentrasjon og fysisk aktivitet. Jeg merker det i hvert fall veldig godt på konsentrasjon til de barna som ikke spiser eller spiser for lite i løpet av dagen. Hilsen lærer.

Til TS: jeg ville prøvd å variere matpakken mer. Ser du prøver grove vafler i morgen, håper det fungerer. Jeg blir fort brødlei og ble det som barn også, så forklaringen kan være så enkel som at han er lei den "samme gamle" matpakka. Jeg ville også prøvd å ta barnet med på å smøre matpakke. Sett av litt tid på kvelden, bli enig om hva han vil ha i matboksen dagen etter og lag maten sammen. 

Anonymkode: 0dd59...000

Jeg tenker også at det er ett problem når han hoppe over to måltid å går så lenge uten mat. Ikke rart han er sint og sur når jeg henter han på skolen når han hopper over to måltid! 

Grove vafler fungerte da spiste han hvertfall vaflene på skolen så han fikk litt mat i seg.

Takk for gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...