Gå til innhold

Hvor tidlig kan man få planlagt keisersnitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heei! 
 

Gravid med tvillinger. Uke 35 + 5. To eggede. 
Jeg skal få planlagt KS siden begge babyene ligger i tverrleie. Har fått påvist ekstrem symfyseløsning og den værste graden av hevelse i beina og føttene. Siden tvillingene mine ligger så ugunstig til har jeg fått tidenes ligamentstrekk på begge sider og sover Max 30-45 min om gangen før jeg må opp og tøye ut. 
 

Går på krykker eller sitter nå i rullestol pga symfyseløsning og må si jeg hater livet litt. Veldig glad og heldig for at jeg skal få to flotte friske babyer, men nå klarer ikke kroppen mer. Skal til legen på sykehuset i morgen og få dato. Han er veldig forståelsesfull, og enig at nå er det snart nok. Jeg lurte på om noen vet om hvor tidlig jeg kan få KS? Dem er estimert til å veie over 2500gram nå. Regner med at dem ikke vil ta dem ut før uke 37 så dem ikke blir prematur men kjenner at nå går det snart på helsaløs her !

Noen erfaringer ? Jeg vet dem har det best så lenge dem er inni i magen min, men prøv å være sengeliggende i 3 mnd med ekstrem symfyseløsning så kanskje du også ville fått dem ut litt før tiden 😂  Ønsker ikke kommentarer på at det er egoistisk å ønske dem ut, for akkurat nå klarer ikke hodet eller kroppen min mer! 

Anonymkode: dad9f...8b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men har du ikke fått dato enda?  Ville ringt og purret! 

Anonymkode: b4deb...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg! Vil jo tro du kan bli forløst snart. Uke 36 (snart) må da være bra nok. Ikke minst siden de er såpass store. Lykke til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du ikke fått dato enda?  Ville ringt og purret! 

Anonymkode: b4deb...840

Skal få i morgen, vært veldig dårlig oppfølging !

Anonymkode: dad9f...8b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Stakkars deg! Vil jo tro du kan bli forløst snart. Uke 36 (snart) må da være bra nok. Ikke minst siden de er såpass store. Lykke til. 

Jaa, jeg har et lite håp om at dem kan ta dem snart😅 Men vet ikke om dem nekter før jeg er i uke 37, siden dem da vil bli regnet som prematur ? Får jo svar i morgen, men hadde håpet på og overbevist dem om så tidlig som mulig !

Anonymkode: dad9f...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaa, jeg har et lite håp om at dem kan ta dem snart😅 Men vet ikke om dem nekter før jeg er i uke 37, siden dem da vil bli regnet som prematur ? Får jo svar i morgen, men hadde håpet på og overbevist dem om så tidlig som mulig !

Anonymkode: dad9f...8b7

Jeg tenker jo at nok er nok, men har ikke egenerfaring, dessverre. Du skal jo ha litt overskudd til å ta deg av to små også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg tenker jo at nok er nok, men har ikke egenerfaring, dessverre. Du skal jo ha litt overskudd til å ta deg av to små også. 

Ja det er det også.. Fått tilbud om å bli lagt inn og få sovetabletter liksom.. Skulle ønske det gikk ann og forfalske at fødselen var i gang så dem bare måtte ta dem ut 😅 

 

gleder meg jo veldig til å bli mamma, men dette har tært såpass på at smertene overskygger gleden. Gleder meg mest til å få dem ut og det er jo helt forferdelig å tenke, men man blir så psykisk utmattet av det hele også!

Får lage litt drama og fortelle hvordan det er i morgen så kanskje han har sympati 🙏🏽

Anonymkode: dad9f...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de blir født prematurt risikerer du å ikke få barneforsikring på dem. Kanskje ikke det du tenker på mest på nå, men tenkte bare å nevne det .

Anonymkode: 0067c...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal få i morgen, vært veldig dårlig oppfølging !

Anonymkode: dad9f...8b7

Hvilket sykehus er dette?

Anonymkode: 69629...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de blir født prematurt risikerer du å ikke få barneforsikring på dem. Kanskje ikke det du tenker på mest på nå, men tenkte bare å nevne det .

Anonymkode: 0067c...e88

Fått ordnet en forsikring tilfelle dem blir premature. Det gjorde mannen min da vi fant ut at set var tvillinger og alle sa dem kom til å komme føre. Lite visste vi at dem trives så alt for godt 😂

Anonymkode: dad9f...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket sykehus er dette?

Anonymkode: 69629...404

Porsgrunn sykehus som følger opp, men skal ha Ks på Skien sykehus. (Nabo kommunen) 

Den dårlige oppfølgingen nå i det siste mistenker jeg Er pga jula og ferier.. Men heldigvis så får jeg jo vite det i morgen. Syntes bare det har tatt for lang tid !

Anonymkode: dad9f...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Du har sikkert rett mht ferie. Jeg hadde komplisert svangerskap/keisersnittvurderinger mm midt i sommerferien, og det var IKKE gøy. Det var veldig tydelig at avdelingen gikk på halv maskin). 

Så er det jo litt fint at de trives og vokser i deg også da. De (og du) er tydeligvis sunne typer! Det er jo bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første er født med planlagt keisersnitt tidlig i uke 36, da ble datoen bestemt en uke før, fordi jeg var veldig dårlig (blant annet invlidiserende bekkenløsning, men også andre ting). En forutsetning var at de med vekstestimering antok at han var 3000 gram eller mer, hadde det vært mindre hadde de ventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sariou skrev:

Min første er født med planlagt keisersnitt tidlig i uke 36, da ble datoen bestemt en uke før, fordi jeg var veldig dårlig (blant annet invlidiserende bekkenløsning, men også andre ting). En forutsetning var at de med vekstestimering antok at han var 3000 gram eller mer, hadde det vært mindre hadde de ventet.

Kanskje håp meg meg også da ! Dem veier 2560 og 2540 når dem ble målt forrige uke (ca da) men når det er tvillinger så legger dem ikke på seg så mye på slutten pga plass og at jeg ikke produserer nok. Får bare håpe jeg får litt medlidenhet og får ks ikke senere enn uke 37 !

Anonymkode: dad9f...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...