Gå til innhold

Datteren min er slem på bussen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ofte tilbakemelding fra andre foreldre om at datteren min er stygg i munnen og slem mot de andre barna på bussen hjem fra skolen. 
 Hun sier selv at hun ikke vet helt hvorfor hun er slik, men at krangler barna imellom eskalerer i stygge kommentarer og drittslenging. 
 

Vi snakker om det og hun får streng beskjed om å slutte med dette. Så går det bra i en periode før jeg får ny melding. 

hva gjør vi for å få slutt på dette?

Anonymkode: ed07b...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får holde temaet varmt, spør hver dag om hvordan har gått på bussen i dag? Vis at du er intr. Og ikke minst at du følger med!

Anonymkode: 7d6bd...645

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan snakker dere om og til andre i hjemmet?

Anonymkode: b6720...830

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må hun gå hjem eller noen kommer og henter henne. Hadde ikke latt dattera mi ta buss om hun oppførte seg slik. 

Anonymkode: c9270...a55

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CabinCruiser skrev:

Du tar jenta med deg til barna hun har slengt med leppa til og ber henne be om unskyldning face to face. Det er for flaut til at hun gjør det så mange ganger.

Beste ❤️

Anonymkode: c9270...a55

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten må hun gå hjem eller noen kommer og henter henne. Hadde ikke latt dattera mi ta buss om hun oppførte seg slik. 

Anonymkode: c9270...a55

Ved å hente henne belønner man jo egentlig bare henne. Mye bedre å la henne gå hjem, så får hun seg en lekse. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Summerbreeze skrev:

Ved å hente henne belønner man jo egentlig bare henne. Mye bedre å la henne gå hjem, så får hun seg en lekse. 

Hvis det er trygg vei, ja. Synes ikke det er belønning å hente barnet når hun vet hvorfor. 

Anonymkode: c9270...a55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Du tar jenta med deg til barna hun har slengt med leppa til og ber henne be om unskyldning face to face. Det er for flaut til at hun gjør det så mange ganger til på bussen.

Støtter denne! Da lærer hun at slik ikke er greit!

Anonymkode: 2ac06...9d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett fra et annet synspunkt, problemet er ikke hun, men bussen! 

det er jo ikke hennes skyld at hun må ta kollektivtrafikken hver gang, i stedet av bil... 

rike foreldre kan unngå slike situasjoner med egen chauffeur som henter henne fra skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hun bør be om unnskylding. og så må dere snakke mye hjemme om empati og hvordan det vil føles for henne om noen sa slikt til henne, og at hun kan gjøre andre såret og lei seg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hun vente til neste bus? om den kommer kanskje innen 10-20 min? 

det kan være lurt å unngå konfrontasjoner med barna hun er uvenner med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, CabinCruiser skrev:

Du tar jenta med deg til barna hun har slengt med leppa til og ber henne be om unskyldning face to face. Det er for flaut til at hun gjør det så mange ganger til på bussen.

Dette👌. En gutt plaget meg i månedsvis på barneskolen. Da foreldrene endelig fikk beskjed om det dro de han med hjem til oss, og han måtte pent be om unnskyldning for å plage meg. Det hendte aldri igjen.

Anonymkode: 09dac...c4f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun den eneste? Kanskje hun tar igjen fordi mange rotter seg mot henne?

Anonymkode: d2d53...e6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke helt skjønner hvordan det skjer, men at ting "eskalerer", kan det være en idé å prøve å gå gjennom de kranglene hun har hatt og se på hvordan hun kunne ha håndtert dem annerledes fra starten. Hjelp henne med å finne metoder for å unngå eller gå fra situasjoner som har skapt disse problemene.

Anonymkode: a5bae...081

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Summerbreeze skrev:

Ved å hente henne belønner man jo egentlig bare henne. Mye bedre å la henne gå hjem, så får hun seg en lekse. 

For et godt forslag! Min datter på 7 år tar bussen to mil hver vei på smal 80 sone vei uten fortau. Neste gang hun gjør noe ufint skal jeg si at hun må gå hjem. Hvis hun dør, oh well, man må jo regne med litt svinn 🤷🏼‍♀️

 

Ærlig talt.

Anonymkode: 8d654...5fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lære å gi henne konsekvenser. Oppfører hun seg dårlig, mister hun privilegier.

Så enkelt er det.

Anonymkode: 0ca5b...d3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For et godt forslag! Min datter på 7 år tar bussen to mil hver vei på smal 80 sone vei uten fortau. Neste gang hun gjør noe ufint skal jeg si at hun må gå hjem. Hvis hun dør, oh well, man må jo regne med litt svinn 🤷🏼‍♀️

 

Ærlig talt.

Anonymkode: 8d654...5fd

Der ingen skulle tru at nokon ville bu 

Anonymkode: 0bb0e...03e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der ingen skulle tru at nokon ville bu 

Anonymkode: 0bb0e...03e

Eller bare litt utenfor Oslogryta

Anonymkode: d274c...8a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...