Gå til innhold

Jeg vil date gøy og useksuelt men ikke la han føle seg friendzonet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Treffer en mann vi gjør hyggelige dating ting sammen. I romjulen gikk vi på ski med thermos og niste, vi har spist ute sammen tre ganger, vært på explore room aktivitet en gang, og neste gang har vi snakket om kino. 

Ingen hjemmebesøk eller sex og jeg vil holde det sånn! Han har hintet litt og nevner hvor kult og sentralt han bor, at jeg må se det en dag, men jeg er ikke klar for hjemmedating. Får angst av tanken, selvom jeg vet at det går an å dra hjem etter noen timer blir det så anspent å være sammen i en sånn setting. Tenkte å gi han et kyss neste date kanskje, bare fordi det er forventet men hvordan kan jeg unngå press og forventninger om noe mere? Vil bare fortsette å gjøre gøye ting sammen og bli godt kjent som venner uten å gi han følelsen av å være i vennesonen! :))) 

Vi er 29 og i forholdsklar alder og avklart at vi begge ser etter forhold ikke noe useriøst. Jeg vil ta god tid nettopp for å bli trygg på at jeg velger riktig partner og vil ikke ha sex før jeg vet det. Bare strekker jeg tiden ut eller forklarer han det her? Jeg har såklart vært åpen med at jeg er interessert i han som mer enn venn, men ser for meg at om senest 2-3 treff til vil han forvente next step. Kan man gå til next step kun intellektuelt og ikke seksuelt? Altså snakke dypere om kjærlighet,  forventninger til forhold,  eventuelt seksuelle preferanser,  refleksjoner, visjoner for livet osv og få en dypere kontakt på den måten, og ikke gjennom sex eller må sex til for å få fremgang og mannen ikke skal gå lei eller begynne å se det som vennedates og finne ei anna dame?

Anonymkode: 2f9d0...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bør spille med åpne kort om at du trenger å ta ting veldig sakte i starten. Ellers er nok risikoen der for at han blir frustrert eller putter deg i "vennesonen" og slutter å tenke på deg som en mulig romantisk relasjon.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tor P skrev:

Tror du bør spille med åpne kort om at du trenger å ta ting veldig sakte i starten. Ellers er nok risikoen der for at han blir frustrert eller putter deg i "vennesonen" og slutter å tenke på deg som en mulig romantisk relasjon.

Ja du har sikkert rett i at det er best. Burde jeg utdype det på noe vis og fortelle om alle mine rare tanker, bekymringer, erfaringer og selvtillits- problemer,  eller holder det å bare si at jeg liker han og liker at vi blir bedre og bedre kjent men at jeg vil bruke god tid på det? 

Jeg tenker han vil tenke at man kan bruke god tid men allikevel ha hjemmmedate og sex i den prosessen, men er redd for å spesifisere at jeg vil vente med sex også. For jeg vil ikke at det skal bli en stor greie når vi først eventuelt har det. 

Jeg er ikke kjent med å date på denne måten her. Har bare møtt menn på fylla flere ganger på rad, kanskje tatt en kaffedate, drukket igjen og havnet til sengs og blitt kjærester etter det. Da har jeg erfart at man egentlig bare bygger det på sex og ikke blir godt nok kjent for et bra og givende forhold. Så nå vil jeg bruke tid på å finne ut alle hans sider, verdier og så videre før jeg går til next step men skjønner at menn i dag forventer og håper på noe fysisk og intimt raskt. 

Anonymkode: 2f9d0...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minesveiper skrev:

Du kan bare si til han at du vil ta det litt sakte i starten. 

Ja jeg har egentlig sagt det før, at vi liker hverandre (kjente hverandre fra før av) men vil date uten press. Det sa jeg allerede på slutten av første date og vi har fått en veldig god kjemi nå hvor jeg kjenner at det snart er naturlig med hjemmedate og intimitet. Det vil jeg unngå men vet ikke helt hvordan uten at han skal ta det som avvisning.

Burde jeg utdype noe mer(se innlegget mitt over) , si noe mer? 

Anonymkode: 2f9d0...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

............ og mannen ikke skal gå lei eller begynne å se det som vennedates og finne ei anna dame?

Anonymkode: 2f9d0...6b8

Kino, escape room og skiturer greier han å gjøre med kompiser.  Hvis du tror at du skal kunne dra igang en "intelektuell date" og snakke om seksuelle preferanser og deretter gå hver til sitt, så tror jeg at det kommer til å bli utrolig kleint.  Det tror jeg du ska la vente til et godt stykke uti.  Hvis ikke vil det kunne skapes et forventningspress som ikke kan tilfredsstilles.  Da blir det enda verre.

Hvis du venter for lenge med å snøre inn kroken, spiser han av fiskesenen og drar videre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
On 1/14/2020 at 2:55 PM, AnonymBruker said:

Ja jeg har egentlig sagt det før, at vi liker hverandre (kjente hverandre fra før av) men vil date uten press. Det sa jeg allerede på slutten av første date og vi har fått en veldig god kjemi nå hvor jeg kjenner at det snart er naturlig med hjemmedate og intimitet. Det vil jeg unngå men vet ikke helt hvordan uten at han skal ta det som avvisning.

Burde jeg utdype noe mer(se innlegget mitt over) , si noe mer? 

Anonymkode: 2f9d0...6b8

Jeg tenker at hvis han liker deg, så er det viktigste for å vite at relasjonen deres beveger seg i riktig retning selv om det går sakte. Folk er forskjellige, og jeg vet ikke hvordan han er og hva han trenger å høre, men jeg hadde satt pris på om du var tydelig på at du er interessert selv om du vil at det skal gå sakte. Det handler ikke bare om å si at du er interessert, men også å vise det gjennom å ta initiativ til å finne på ting o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 For meg hadde det vært mer frustrerende at du absolutt vil ut hele tiden, heller enn det med sex. Å besøke hverandre er for meg en helt naturlig del av dette, og jeg tror ikke jeg hadde orket en date som over tid fortsatt nektet tilbringe en kveld hjemme.

Anonymkode: e8b26...d39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har egentlig sagt det før, at vi liker hverandre (kjente hverandre fra før av) men vil date uten press. Det sa jeg allerede på slutten av første date og vi har fått en veldig god kjemi nå hvor jeg kjenner at det snart er naturlig med hjemmedate og intimitet. Det vil jeg unngå men vet ikke helt hvordan uten at han skal ta det som avvisning.

Burde jeg utdype noe mer(se innlegget mitt over) , si noe mer? 

Anonymkode: 2f9d0...6b8

Du sier det føles naturlig med intimitet og hjemmedate, men ønsker likevel å inngå det. Jeg tror jeg hadde blitt veldig forvirret av en slik situasjon, så du bør være tydelig på hvor du står.

Jeg tenker sex er en naturlig del av det å bli kjent. Kjenner meg igjen i erfaringene dine fra tidligere, altså å treffes ute, med alkohol i bilde, som raskt leder til sex. Men det går jo an å gjøre en mellomting også. Du blir jo kjent med ham, og finner ut om dere passer sammen selv om du har sex med ham. 

 

Anonymkode: c2742...adf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har egentlig sagt det før, at vi liker hverandre (kjente hverandre fra før av) men vil date uten press. Det sa jeg allerede på slutten av første date og vi har fått en veldig god kjemi nå hvor jeg kjenner at det snart er naturlig med hjemmedate og intimitet. Det vil jeg unngå men vet ikke helt hvordan uten at han skal ta det som avvisning.

Burde jeg utdype noe mer(se innlegget mitt over) , si noe mer? 

Anonymkode: 2f9d0...6b8

Hvem av dere er det du tror vil rive av den andre klærne og tvinge seg på den andre ved "hjemmedate"? :klo: 

Du er, som du påpeker, 29. Du er voksen nok til å bli invitert eller invitere deg selv på date hjemme og sette grenser helt greit og udramatisk på forhånd. Med mindre, altså, du sånn på ordentlig er usikker på om han er en voldtektsmann. Det er den eneste reelle grunnen jeg kan se til å unngå å være hjemme hos noen av dere.

Anonymkode: 937c2...8ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 For meg hadde det vært mer frustrerende at du absolutt vil ut hele tiden, heller enn det med sex. Å besøke hverandre er for meg en helt naturlig del av dette, og jeg tror ikke jeg hadde orket en date som over tid fortsatt nektet tilbringe en kveld hjemme.

Anonymkode: e8b26...d39

Ja jeg skjønner  det , men skjønner bare ikke hvordan jeg skal komme meg ut av overnattings/sexdilemmaet om vi først har hjemmedate uten at det skal bli så kleint som når man var 16 hos sin første forelskelse og merket forventningene lå i lufta! 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem av dere er det du tror vil rive av den andre klærne og tvinge seg på den andre ved "hjemmedate"? :klo: 

Du er, som du påpeker, 29. Du er voksen nok til å bli invitert eller invitere deg selv på date hjemme og sette grenser helt greit og udramatisk på forhånd. Med mindre, altså, du sånn på ordentlig er usikker på om han er en voldtektsmann. Det er den eneste reelle grunnen jeg kan se til å unngå å være hjemme hos noen av dere.

Anonymkode: 937c2...8ed

Nei det er ikke så lett... Psykisk press kan lede til voldtekt uten at noen egentlig tenker over at det er det. Det er ikke så vanskelig å rope nei eller unngå å gå inn på soverommet, men det er veldig ubehagelig å finne opp alle mulig distraksjoner for å unngå å havne i en situasjon der han ikke kaster armen rundt meg og overrumpler meg med klining på sofaen som han prøver å få mer ut av.. Je har desverre erfaring med kun menn som syntes jeg ødelegger stemninga og som blir grumpy om jeg sier ordrett at jeg ikke er klar for sex. Da blir de sure og lurer på hvorfor jeg i det hele tatt er der, eller får meg til å føle meg dum og sier at jeg er innbilsk for nei nei det ville ikke de heller 🙄 

 

Anonymkode: 2f9d0...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Treffer en mann vi gjør hyggelige dating ting sammen. I romjulen gikk vi på ski med thermos og niste, vi har spist ute sammen tre ganger, vært på explore room aktivitet en gang, og neste gang har vi snakket om kino. 

Ingen hjemmebesøk eller sex og jeg vil holde det sånn! Han har hintet litt og nevner hvor kult og sentralt han bor, at jeg må se det en dag, men jeg er ikke klar for hjemmedating. Får angst av tanken, selvom jeg vet at det går an å dra hjem etter noen timer blir det så anspent å være sammen i en sånn setting. Tenkte å gi han et kyss neste date kanskje, bare fordi det er forventet men hvordan kan jeg unngå press og forventninger om noe mere? Vil bare fortsette å gjøre gøye ting sammen og bli godt kjent som venner uten å gi han følelsen av å være i vennesonen! :))) 

Vi er 29 og i forholdsklar alder og avklart at vi begge ser etter forhold ikke noe useriøst. Jeg vil ta god tid nettopp for å bli trygg på at jeg velger riktig partner og vil ikke ha sex før jeg vet det. Bare strekker jeg tiden ut eller forklarer han det her? Jeg har såklart vært åpen med at jeg er interessert i han som mer enn venn, men ser for meg at om senest 2-3 treff til vil han forvente next step. Kan man gå til next step kun intellektuelt og ikke seksuelt? Altså snakke dypere om kjærlighet,  forventninger til forhold,  eventuelt seksuelle preferanser,  refleksjoner, visjoner for livet osv og få en dypere kontakt på den måten, og ikke gjennom sex eller må sex til for å få fremgang og mannen ikke skal gå lei eller begynne å se det som vennedates og finne ei anna dame?

Anonymkode: 2f9d0...6b8

En slik kvinne er det nok ikke mange som gidder å bruke tid på.

Jo lenger man drar det ut, jo mindre av interesse blir det. Å skape noe hellig rundt det å ha sex passer dårlig i dag, husk at de fleste forhold også blir slutt. Du må slutte med ideen om at man skal være sammen resten livet, slik funker det ikke.

Tenk om dere ikke passer sammen seksuellt når den dagen kommer? Da har man jo kastet bort flere mndr med tull.

Anonymkode: c66d4...058

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 14.51, AnonymBruker skrev:

Ja du har sikkert rett i at det er best. Burde jeg utdype det på noe vis og fortelle om alle mine rare tanker, bekymringer, erfaringer og selvtillits- problemer,  eller holder det å bare si at jeg liker han og liker at vi blir bedre og bedre kjent men at jeg vil bruke god tid på det? 

Jeg tenker han vil tenke at man kan bruke god tid men allikevel ha hjemmmedate og sex i den prosessen, men er redd for å spesifisere at jeg vil vente med sex også. For jeg vil ikke at det skal bli en stor greie når vi først eventuelt har det. 

Jeg er ikke kjent med å date på denne måten her. Har bare møtt menn på fylla flere ganger på rad, kanskje tatt en kaffedate, drukket igjen og havnet til sengs og blitt kjærester etter det. Da har jeg erfart at man egentlig bare bygger det på sex og ikke blir godt nok kjent for et bra og givende forhold. Så nå vil jeg bruke tid på å finne ut alle hans sider, verdier og så videre før jeg går til next step men skjønner at menn i dag forventer og håper på noe fysisk og intimt raskt. 

Anonymkode: 2f9d0...6b8

"Passe mye", hvis jeg kan være så vag som det :P

Greit å ikke si for mye i detalj, vi menn er litt enklere skrudd sammen og kan jo fort få litt bakoversveis hvis vi får "for stor dose" på en gang. Kanskje si noe om/fokusere på at grunnen til at du vil ta det sakte nettopp er den at du vil at dette skulle kunne bli noe langvarig, dypt og fantastisk, og at du tenker at det å gå for fort frem kan risikere å klusse det til.

Lykke til!

Endret av Tor P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.1.2020 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Treffer en mann vi gjør hyggelige dating ting sammen. I romjulen gikk vi på ski med thermos og niste, vi har spist ute sammen tre ganger, vært på explore room aktivitet en gang, og neste gang har vi snakket om kino. 

Ingen hjemmebesøk eller sex og jeg vil holde det sånn! Han har hintet litt og nevner hvor kult og sentralt han bor, at jeg må se det en dag, men jeg er ikke klar for hjemmedating. Får angst av tanken, selvom jeg vet at det går an å dra hjem etter noen timer blir det så anspent å være sammen i en sånn setting. Tenkte å gi han et kyss neste date kanskje, bare fordi det er forventet men hvordan kan jeg unngå press og forventninger om noe mere? Vil bare fortsette å gjøre gøye ting sammen og bli godt kjent som venner uten å gi han følelsen av å være i vennesonen! :))) 

Vi er 29 og i forholdsklar alder og avklart at vi begge ser etter forhold ikke noe useriøst. Jeg vil ta god tid nettopp for å bli trygg på at jeg velger riktig partner og vil ikke ha sex før jeg vet det. Bare strekker jeg tiden ut eller forklarer han det her? Jeg har såklart vært åpen med at jeg er interessert i han som mer enn venn, men ser for meg at om senest 2-3 treff til vil han forvente next step. Kan man gå til next step kun intellektuelt og ikke seksuelt? Altså snakke dypere om kjærlighet,  forventninger til forhold,  eventuelt seksuelle preferanser,  refleksjoner, visjoner for livet osv og få en dypere kontakt på den måten, og ikke gjennom sex eller må sex til for å få fremgang og mannen ikke skal gå lei eller begynne å se det som vennedates og finne ei anna dame?

Anonymkode: 2f9d0...6b8

Har du lyst til å pule ham da?

Hvis ikke så er dette å kaste bort begges tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær ærlig om at du trenger litt tid i begynnelsen, om dere begynte datingen i romjulen er det jo virkelig ikke noe å stresse med ennå. Det er jo bare tre uker siden. Når det er sagt, så kan jo det være viktig for han at det ikke går altfor tregt også. Om dere skulle date i et halvt år eller noe sånt, og det ikke har utviklet seg, så vil det jo være forståelig hvis han føler det ikke går noen vei. 

Anonymkode: cb14d...7c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, O.G. skrev:

Har du lyst til å pule ham da?

Hvis ikke så er dette å kaste bort begges tid.

 

Han er kjekk, men jeg vet ikke om jeg vil trives med å ha pult han før jeg er mer kjent med verdiene og holdningene hans, hele personligheten. 

I fylla driter jeg i det, men det er så kjipt å tenke faen hva loka jeg med! etterpå... Jeg vil bli godt kjent først. 

Anonymkode: 2f9d0...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Han er kjekk, men jeg vet ikke om jeg vil trives med å ha pult han før jeg er mer kjent med verdiene og holdningene hans, hele personligheten. 

I fylla driter jeg i det, men det er så kjipt å tenke faen hva loka jeg med! etterpå... Jeg vil bli godt kjent først. 

Anonymkode: 2f9d0...6b8

Du må gjøre det du er komfortabel med, men går det månedsvis og du er fortsatt ikke interessert i intimitet, kan det godt være han gir opp og går. Du må gi og ta, og slik du beskriver det virker det bare som du tar.

Anonymkode: e8b26...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Treffer en mann vi gjør hyggelige dating ting sammen. I romjulen gikk vi på ski med thermos og niste, vi har spist ute sammen tre ganger, vært på explore room aktivitet en gang, og neste gang har vi snakket om kino. 

Ingen hjemmebesøk eller sex og jeg vil holde det sånn! Han har hintet litt og nevner hvor kult og sentralt han bor, at jeg må se det en dag, men jeg er ikke klar for hjemmedating. Får angst av tanken, selvom jeg vet at det går an å dra hjem etter noen timer blir det så anspent å være sammen i en sånn setting. Tenkte å gi han et kyss neste date kanskje, bare fordi det er forventet men hvordan kan jeg unngå press og forventninger om noe mere? Vil bare fortsette å gjøre gøye ting sammen og bli godt kjent som venner uten å gi han følelsen av å være i vennesonen! :))) 

Vi er 29 og i forholdsklar alder og avklart at vi begge ser etter forhold ikke noe useriøst. Jeg vil ta god tid nettopp for å bli trygg på at jeg velger riktig partner og vil ikke ha sex før jeg vet det. Bare strekker jeg tiden ut eller forklarer han det her? Jeg har såklart vært åpen med at jeg er interessert i han som mer enn venn, men ser for meg at om senest 2-3 treff til vil han forvente next step. Kan man gå til next step kun intellektuelt og ikke seksuelt? Altså snakke dypere om kjærlighet,  forventninger til forhold,  eventuelt seksuelle preferanser,  refleksjoner, visjoner for livet osv og få en dypere kontakt på den måten, og ikke gjennom sex eller må sex til for å få fremgang og mannen ikke skal gå lei eller begynne å se det som vennedates og finne ei anna dame?

Anonymkode: 2f9d0...6b8

Han er mest sannsynlig ute etter langtidskjæreste,helst med livsløpskvalitet for familiebygging. Dersom han er kosete så kan din kose-skepsis være et signal om at forholdet ikke vil gi han den kosen han ønsker seg.

Du har allerede funnet ut om han er grei utenfor senga. Den jobben er fullført. Da gjenstår egentlig bare å finne ut om dere fungerer på kosenivå.

Jeg møtte dama i flere uker før vi gikk til sengs, men allerede på første date kjælte jeg litt med nakken hennes og kjente at hun likte det. Da ble jeg sikker på at hun var kosete nok og likte hendene mine. Derfor var jeg trygg på kos, og ingenting hastet.

 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem for menn at det drøyer ut med sex. Ikke nødvendig å forklare hvorfor.

Anonymkode: 0cbeb...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt en partner, og han er jeg gift med idag. Det finnes sånne menn der ute altså 😉

 

Anonymkode: 6336c...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...