Gå til innhold

utålmodig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Jeg og partneren min prøver å få barn. Denne måneden har vi virkelig vist effort rundt dette, men jeg søker litt erfaring hos noen som kanskje har opplevd det samme og kan si om jeg er gravid eller ikke. 
 

mensen sluttet desember 28 og samleie 1 januar. 6 desember kan jeg se en tydelig mens svak flekk i trusa. Altså blod men liksom veldig veldig svakt.( 3jan-10 sjanse for å bli gravid i følge Flo) I tilegg hadde vi samleie dagen før og 7 januar. Jeg venter enda på å få eggløsning, men enda ikke fått noe klart slim. Forutsigbar 8 januar. Samleie igjen 11 og 12 for 11 hadde jeg EL slim (tror jeg)! Det var klart som det slimet skal være, men natt til 13 januar så har jeg smerter høyre side magen nederst og sliter med å sove. Fortsatt per i dag har jeg tydelig klart slim og negativ test. Mensen skal være her rundt om 9 dager. I følge appen 9 dager. 
har merket litt i går at jeg har litt smerter i bryst for dette har jeg ikke hatt noe av føre forutsigbar eggløsning. 
 

jeg veit heller ikke hva IKT betyr eller om det var IKM.. så håper dere kan hjelpe meg på veien videre! 

Anonymkode: ba3b0...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var bare rotete. IKM står for ikke kommende menstruasjon. Hva lurer du egentlig på? Det finnes forresten et eget underforum for prøvere. 

Anonymkode: 56835...eb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første avsnitt står det om noen har opplevd det samme og kan si om jeg er gravid eller ikke. Hva er vansklig og rotete med det? 

Anonymkode: ba3b0...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I første avsnitt står det om noen har opplevd det samme og kan si om jeg er gravid eller ikke. Hva er vansklig og rotete med det? 

Anonymkode: ba3b0...3cc

Hele innlegget ditt er rotete og lite forståelig. Selvfølgelig kan ingen her si om du er gravid eller ikke, trodde du skjønte såpass. 

Begynn med eggløsningstester eller temping og få kontroll på syklusen din. 

Anonymkode: 56835...eb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

I første avsnitt står det om noen har opplevd det samme og kan si om jeg er gravid eller ikke. Hva er vansklig og rotete med det? 

Anonymkode: ba3b0...3cc

Det er vanskelig fordi vi ikke har tilgang på din urin så vi kan teste.

Anonymkode: 1cd23...395

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo det at ingen kan si om jeg er gravid eller ikke, men om noen har opplevd det samme? Står også at testen er negativ.. skjønner ikke at det er rotete.. jaja får ta tiden til ro og bare vente for jeg klarer ikke skrive tydligvis.. 

Anonymkode: ba3b0...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være at eggløsningen din var sen og smertene du kjente var eggløsningssmerter.  

Hvilken test var negativ? Eggløsningstest eller graviditetstest? Hvis det er sistnevnte er dette altfor tidlig utifra 

Kjøp deg eggløsningstester og eventuelt start med temping som noen lenger opp kommenterte.  

 

Lykke til med prøvingen!

Anonymkode: d2a9b...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ordentlig svar! 
Jeg har aldri gjort dette før og leser meg mye opp, men er alltid utålmodig og søker om noen andre har hatt det samme. 
tenker selv om eggløsning har vært sein. 
Graviditets test var negativ. Har i bakhode at jeg må bare vente å se om jeg faktisk får mensen eller ikke.. men igjen takk for svar! 

Anonymkode: ba3b0...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for ordentlig svar! 
Jeg har aldri gjort dette før og leser meg mye opp, men er alltid utålmodig og søker om noen andre har hatt det samme. 
tenker selv om eggløsning har vært sein. 
Graviditets test var negativ. Har i bakhode at jeg må bare vente å se om jeg faktisk får mensen eller ikke.. men igjen takk for svar! 

Anonymkode: ba3b0...3cc

Ånei, så mitt svar hvor jeg forteller deg hva IKM står for, og at du bør begynne å kartlegge syklus, det var ikke ordentlige svar? Du er ikke lite frekk. 

Anonymkode: 56835...eb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for ordentlig svar! 
Jeg har aldri gjort dette før og leser meg mye opp, men er alltid utålmodig og søker om noen andre har hatt det samme. 
tenker selv om eggløsning har vært sein. 
Graviditets test var negativ. Har i bakhode at jeg må bare vente å se om jeg faktisk får mensen eller ikke.. men igjen takk for svar! 

Anonymkode: ba3b0...3cc

Ja fullt forståelig at man blir utålmodig. For mange som har holdt på med dette en stund så kan man bli oppgitt over "obviouse" ting, men man glemmer kanskje hvordan man selv var i starten. 

Begynn som sagt å ta eggløsningstester når du tror du forventer eggløsning eller får slim. Husk at det ikke er 100% sikkert at eggløsningen faktisk skjer så dersom du er i tvil om det har gått eller om du merker noen små graviditetssymptomer bør du ta test tidligst dagen du forventer mens for å få mest sikker svar. 

Anonymkode: d2a9b...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å trekke pusten dypt, ikke stresse og ikke iverksette masse tiltak ennå. Bare slapp av og ha sex jevnlig (ca annnenhver dag). Hvis du ikke får mensen når du skal kan du teste.

Temping, eggløsningstester osv kan du eventuelt prøve hvis det tar tid for deg å bli gravid. Men stort sett er det unødvendig å bruke penger og energi på det.

Anonymkode: dc42d...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ånei, så mitt svar hvor jeg forteller deg hva IKM står for, og at du bør begynne å kartlegge syklus, det var ikke ordentlige svar? Du er ikke lite frekk. 

Anonymkode: 56835...eb8

Var ikke meningen å virke frekk. Husk dette er igjennom ett forum og ikke ansikt til ansikt. Utrykk er vanskelig å utdype og ting kan bli skrevet feil og andre part kan tolke det feil. Bare vær saklig istenfor. Takk for at du fortalte hva IKM betyr. 

Anonymkode: ba3b0...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mensen skal være der om 9 dager er det for tidlig å teste. 

Anonymkode: 3af2a...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg fikk jeg ganske god oversikt over ustabil syklus med måling av basaltemperatur, EL-tester og EL-slim (eggløsningsapper fungerer dårlig dersom syklusen er ustabil).

Nå hadde jeg sykluser på 26-39 dager og EL-slim i alt fra 3-11 dager, så derfor funket det bra å i tillegg måle basaltemperaturen (temperaturen fikk hos meg en dropp rett før EL slik at jeg visste at den mest sannsynlig var rett rundt hjørne). I den perioden jeg ventet eggløsning tok jeg også EL-test morgen og kveld. 

Anonymkode: f9d25...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...