Gå til innhold

Var i barnebursdag og føler meg snytt! Er dette vanlig eller er det bare jeg som er vandt til noe helt annet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sunnmøringer gnitne? 🤣

Anonymkode: c6d5d...6cb

Haha, nei. Intet annet sted får du kakebord som på Sunnmøre. Gled deg dersom du er kakemons og blir invitert på konfirmasjon eller rund bursdag der :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde det nok ikke vært fin nok servering her heller. Her kjøper jeg langpanne sjokoladekake fra frysedisken på rema 1000,å har to pakker med Toro muffins. Å som varmmat så er det pølse i brød. Vår familie er ikke så fin på det at det må være hjemmelaget :)

Anonymkode: d0837...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Jeg var i bursdagen til min manns nevø. Han ble to år gammel og dette var en familiebursdag. Jeg hadde som vanlig folkeskikk tilsier, kjøpt gave til 300-400 kroner, og satt av kvelden til dette. Vi bor et stykke unna, så måtte bytte 2 busser for å være på plass til kl.17.00. På invitasjonen stod det bare at alle måtte være på plass til kl.17.00, samt en liste over «forslag til gaver». Følte meg nesten forpliktet til å kjøpe en av tingene på lista. 

Er dette vanlig? I min familie er det normalt å servere middag eller ordentlig kake når man inviterer til bursdagsselskap. Man har visse forventninger når man blir invitert...

Føler meg snytt...

Anonymkode: e266e...3be

 

På 14.1.2020 den 15.57, AnonymBruker skrev:

Vi voksne pratet litt sammen, mens barna (totalt 4 stykker, løpte litt rundt fra rom til rom). Vi sang bursdagssangen for nevøen min, men thats it. De fleste dro etter ca. 1,5 time. 

Anonymkode: e266e...3be

Ble litt i tvil her nå, var det din manns nevø eller nevøen din?

Endret av Diamant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 19.40, Honey Dew skrev:

Det er ikke alle som er flinke til å bake 

Det er sant, men da ville jeg kjøpt kake på et bakeri og ikke en kjøpekake på Rema.

Anonymkode: 4a5f2...26a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, men da ville jeg kjøpt kake på et bakeri og ikke en kjøpekake på Rema.

Anonymkode: 4a5f2...26a

Ikke alle som har råd til det da! Fra bakeri er jo svindyrt! Så både meg og søsteren min kjøper alltid den gode sjokoladekaken fra rema 1000 sin frysedisk.

Anonymkode: d0837...f4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som har råd til det da! Fra bakeri er jo svindyrt! Så både meg og søsteren min kjøper alltid den gode sjokoladekaken fra rema 1000 sin frysedisk.

Anonymkode: d0837...f4d

Ja, den er helt innafor. Jeg tenkte mer på de kakene som ligger sammen med kjeks og sånn. Fikk inntrykk av at det var det som ble servert her.

Anonymkode: 4a5f2...26a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diamant skrev:

 

Ble litt i tvil her nå, var det din manns nevø eller nevøen din?

Mannens nevø er jo også hennes nevø da... Selv om det er på mannens side av familien. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt ideelt ut. Slipper å ødelegge appetitten med pølser og kake. Hjemme tidlig nok til å lage god middag.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 16.02, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor velger hun da å invitere 15 stykker på selskap? Må legge til at flere av oss omgås aldri ellers...

Anonymkode: e266e...3be

Antallet inviterte avhenger stort sett av hvem som er naturlig å invitere. Om du ikke hadde blitt bedt, hadde du laget innlegget: «svigerinnen inviterte oss ikke i nevøens bursdag.»

For øvrig er jeg enig med deg i at det var litt stusselig servering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie blir det som regel servert pølser til mat også er det noen kaker 😊 Ikke legger de bursdagen til klokka 17 heller. Som regel er det fra 13-14 på en lørdag eller søndag 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde det nok ikke vært fin nok servering her heller. Her kjøper jeg langpanne sjokoladekake fra frysedisken på rema 1000,å har to pakker med Toro muffins. Å som varmmat så er det pølse i brød. Vår familie er ikke så fin på det at det må være hjemmelaget :)

Anonymkode: d0837...f4d

Vi pleier også å ha pølser og kaker når inviterer venner og deres barn. For familie er det enten lunsj eller middag med kake etc. 

 

Syns disse som inviterte her var litt rare. For min del hadde det vært helt greit om var informert på forhånd om å komme mett.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hele festen virker som en real «gavetygge fest». Stygt å si, men det virker som formålet var å høste inn flest mulig gaver og legge minst mulig i det sjøl...

Anonymkode: e266e...3be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man legger ved en ønskeliste med relativt kostbare ønsker (3-400 kr i barnebursdag er i min verden ganske høy pris) i invitasjonen skjønner jeg at de inviterte ser for seg litt mer servering enn ei lita kjøpekake på deling for 15 personer og pulverkaffe. Hadde de i det miste kostet på seg ei sjokoladekake fra frysedisken som noen nevner eller hadde bakt ei langpannekake fra Toro selv og kanskje hatt noen boller, vafler e.l. i tillegg hadde det straks sett bedre ut. 

Selv hadde jeg nok servert noe mat også, siden det var invitert til middagstid. Det var barnebursdag, så wienerpølser med tilbehør hadde vært helt innafor. Eller pizza. Enkelt og greit, kan spises uten bestikk og krever lite logistikk for vertskapet utenom å sette det frem sammen med en bunke servietter.

Anonymkode: e476c...55a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle her inne har så god folkeskikk, har fasiten på hva god folkeskikk er, og alle er perfekte. 

Det bugner over av penger, mat, gaver, overskudd til andre og raushet. Alle bjudar på! Så snille atte, og så flinke. 

Man har små barn, man har lite søvn, man har en toåring garantert i trassalderen, trassbomba har bursdag, ohhh vi må jo feire, ellers er vi dårlige foreldre. Kaffe og en kake fra butikken er alt vi orker i år, men det blir kos å feire med familien... synd familien ikke syntes det var kos å feire med oss. 

Gi folk litt slakk a. Ta dere en bolle (før bursdagen) 

Anonymkode: d365d...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle her inne har så god folkeskikk, har fasiten på hva god folkeskikk er, og alle er perfekte. 

Det bugner over av penger, mat, gaver, overskudd til andre og raushet. Alle bjudar på! Så snille atte, og så flinke. 

Man har små barn, man har lite søvn, man har en toåring garantert i trassalderen, trassbomba har bursdag, ohhh vi må jo feire, ellers er vi dårlige foreldre. Kaffe og en kake fra butikken er alt vi orker i år, men det blir kos å feire med familien... synd familien ikke syntes det var kos å feire med oss. 

Gi folk litt slakk a. Ta dere en bolle (før bursdagen) 

Anonymkode: d365d...e5c

Da syns jeg man kan gi gjestene litt slakk også, ikke nærmest kreve gaver til 300-400 kroner...

Anonymkode: e266e...3be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/14/2020 at 2:16 PM, AnonymBruker said:

Her dør folk i kreft og andre sykdommer daglig, og noen sulter ihjel. Jeg hadde blitt glad for at noen i det hele tatt bad mrg på en bursdag, menneskelig kontakt og sosialt samvær.

Anonymkode: 459b1...39f

Det er jo helt greit å invitere bare på kaffe og kaker, men da bør det inviteres til kaffe og kaker, og ikke midt i middagstid.

Anonymkode: ee0cc...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 18.19, AnonymBruker skrev:

Ikke vanlig med middag i familieselskap her nei. Noen kjøper kake, andre baker selv. Pleier nå å være mer enn et bittelite kakestykke til hver, du er sikker på at du ikke overdriver?

Og at dere ble «kastet ut» fordi minstemann skulle legge seg? Når var det? Kl.19?

Helt vanlig at familiebursdager varer et par timer bare..

Anonymkode: 910e7...185

Vi har alltid middag i familieselskap.  Barneselskap starter gjerne rundt kl 15, og vi drar ikke før ved 19-20 tiden.  Vi kjører to timer hver vei ,  så hadde vi ikke fått ordentlig mat, hadde vi ikke reist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en bursdag, så følger man gjerne ikke leggetiden til punkt og prikke da. Når vi arrangerer bursdag, så serverer vi enkel mat som hotdog, kaffe, brus og 2-3 kaker. Når barna våre var yngre, så fulgte ikke vi leggetiden slavisk på bursdagen deres. Bursdagsbesøkene varer gjerne i 3-4 timer. 

Når vi drar i bursdagsbesøk til familie, så blir det på min samboers side servert middag, dessert, kaffe, brus og 2-3 kaker. På min side så blir det servert enkel mat som hotdog og vafler, kaffe, brus og et par kaker. Besøkene varer i 2-3 timer. 

Hadde jeg vært i et sånt besøk som du beskriver, så hadde jeg følt at dette var litt merkelig og stusselig. Jeg hadde ikke forventet 3 retters middag, men jeg hadde forventet det som var normalt - kake, kaffe, brus o.l.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...