Gå til innhold

Fikk ikke besøke nytt barnebarn på sykehuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, O.G. skrev:

Er dette grunn nok til å skvise ut hans foreldre?

Kan være flere grunner til det som vi ikke vet. Det kan være mange grunner til at sønnen har flyttet et stykke unna foreldrene sine. Også virker det som om denne helgen ikke var avtalt, hva sier det deg om forholdet deres? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis min familie var så respektløs at de reiste på besøk rett etter fødsel uten å ofre en tanke på at vi kanskje ikke hadde lyst på besøk eller orket det (altså spørre først), så hadde jeg nok gjort det samme som disse foreldrene. Jeg hadde nok svart ærlig, men jeg hadde ikke kommet til å belønne dem for å ikke ta hensyn. Barnet har null behov for å treffe slekt de første dagene, og hvis barnets foreldre, som skal orke å være der for barnet døgnet rundt, har behov for å slippe besøk, så veier det faktisk tyngst her.

Jeg ble selv utslitt etter å ha satt alle andres ønsker og behov foran mine egne I barseltiden, og det gjør jeg aldri igjen. Når man i tillegg er nyoperert, skjønner jeg godt at mor ikke ønsket besøk. At far ikke ønsket det, kan handle om så mangt, men det er like fullt hans rett.

Anonymkode: 6cf82...2e1

Men du hadde ikke måtte løfte en finger, du kunne sovet mens far og baby dro vekk en LITEN stund. Ærlig talt, hadde du ikke funnet 5 min til besteforeldrene over en hel helg så synes jeg virkelig det er egoistisk.

 

Men ts, da vet du hva du skal si når de trenger barnevakt og er i deres trakter da, dere er slitne, dere må hvile, dere må nok ta det litt med ro. Egoisme går begge veier. 

Anonymkode: 0220e...8e8

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldre forsto aldri at jeg var sliten etter en naturlig fødsel. De hadde heller ingen forståelse for at jeg var sliten i babytiden, babyen hadde jo ikke kolikk eller noe. 

Anonymkode: 799ff...4e6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj merker jeg får helt avsmak av din sønn her. Da jeg fødte hadde jeg sky høyt blodtrykk og ble nektet besøk,men jeg ønsket så inderlig at mamma skulle se han. Vi kjørte han ned til cafen slik at hun fikk se han.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, foreldrene hans fløy halve landet rundt fordi de var så glade og ville ønske den lille velkommen. 10 minutter eller 15minutter hadde ikke drept noen. 

Er dog enig i at sønnen er en tiltaksløs slabb her, han kunne tatt babyen sin og vist den frem til sine foreldre, men det gjorde han ikke. Jævlig dårlig å ikke oppgi en ordentlig grunn, at de er slitne hjelper ikke, det er snakk om minutter. 

Anonymkode: 0220e...8e8

Helt enig med deg! Jeg hadde en fryktelig tøff fødsel med  3 døgn hjemme med maserier, 15 timers aktiv fødsel som endte i klipping, sugekopp og knekt halebein. Klarte knapt å gå eller sitte de første ukene. Men både mine foreldre og hans foreldre fikk selvsagt komme og se babyen på sykehuset selv om de bodde i byen. Hadde noen av de i tillegg måtte fly for å komme til sykehuset hadde jeg aldri i verden avvist besteforeldrene! Synes det er kjempesært. 

Anonymkode: b7e56...6f5

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg! Jeg hadde en fryktelig tøff fødsel med  3 døgn hjemme med maserier, 15 timers aktiv fødsel som endte i klipping, sugekopp og knekt halebein. Klarte knapt å gå eller sitte de første ukene. Men både mine foreldre og hans foreldre fikk selvsagt komme og se babyen på sykehuset selv om de bodde i byen. Hadde noen av de i tillegg måtte fly for å komme til sykehuset hadde jeg aldri i verden avvist besteforeldrene! Synes det er kjempesært. 

Anonymkode: b7e56...6f5

Fy fader for en fødsel du hadde, det må ha vært helt jævlig når det stod på! ❤

Anonymkode: 0220e...8e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i fin form etter ks og opp samme dag, men uaktuelt å få besøk. Dagen etter kom besteforeldre, da var det mannen som tok barnet med ut for å vise frem mens jeg unnet meg en lang dusj. Besøket kommer for å hilse på babyen, ikke moren.

Det var ikke tillatt med besøk på barsel men de hadde et lite hjørne utenfor avdelingen. Det går greit med 20 minutter der selv om det ikke mye sitteplass eller spesielt koselig.

Uansett mener jeg dere burde avtalt besøk, da hadde dere unngått skuffelse og utgifter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er da helt normalt og ikke ønske besøk på sykehuset og det er helt greit! Hvis det ikke var avtalt på forhånd at dere skulle komme forstår jeg de godt. 

Anonymkode: 8ca23...7ef

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mine svigerforeldre forsto aldri at jeg var sliten etter en naturlig fødsel. De hadde heller ingen forståelse for at jeg var sliten i babytiden, babyen hadde jo ikke kolikk eller noe. 

Anonymkode: 799ff...4e6

Kanskje fordi alle mødre har vært slitne til alle tider. Du dør ikke av å være litt sliten. Hvis du er sliten nå, vent til du har to barn i tillegg til den nyfødte. Du blir heller ikke noe mer sliten av at far tar baby i fem minutter og viser den til besteforeldrene, tvert i mot. Jeg tror heller det er vondt i viljen. Jeg blir så oppgitt.

Anonymkode: b1b28...4fc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi alle mødre har vært slitne til alle tider. Du dør ikke av å være litt sliten. Hvis du er sliten nå, vent til du har to barn i tillegg til den nyfødte. Du blir heller ikke noe mer sliten av at far tar baby i fem minutter og viser den til besteforeldrene, tvert i mot. Jeg tror heller det er vondt i viljen. Jeg blir så oppgitt.

Anonymkode: b1b28...4fc

Sånn som TS maste og viste mangel på sosiale antenner og forståelse ifm dette er det nok en grunn til det dårlige forholdet, tenker jeg.

Anonymkode: 1886e...6d7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi alle mødre har vært slitne til alle tider. Du dør ikke av å være litt sliten. Hvis du er sliten nå, vent til du har to barn i tillegg til den nyfødte. Du blir heller ikke noe mer sliten av at far tar baby i fem minutter og viser den til besteforeldrene, tvert i mot. Jeg tror heller det er vondt i viljen. Jeg blir så oppgitt.

Anonymkode: b1b28...4fc

Du har ikke sjans til å komme deg fra barsel og til cafeen på 5 minutter. 

Anonymkode: 94372...061

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, meningen din om at keisersnitt ikke er noe slitsomt. Har du vært igjennom ett keisersnitt kanskje? Det oppleves SELVFØLGELIG forskjellig, men det er faktisk en ganske omfattende operasjon!! Å hadde enten mine foreldre eller svigerforeldre trengt seg på sånn, så hadde jeg på trass sagt nei til besøk! For tiden etter fødsel, den er så unik, følsom og en er VELDIG sårbar! Så ikke ta det som en selvfølge! Jeg forstår du er skuffa og lei deg! Men da får du heller sende en melding til sønnen din, å forklare til han hvordan du føler deg.

Anonymkode: f07c6...9e6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På fredag ble jeg bestemor, mitt tredje barnebarn men første barnet til sønnen min og kona. 

Det var et planlagt keisersnitt slik at vi hadde fått beskjed om datoen på forhånd. Mannen min og jeg tok oss fri fra jobb på fredag og tok fly til Sørlandet (vi bor på Østlandet) hadde hotell hele helgen, så det ble veldig dyrt for oss. 

Vi møtte opp på sykehuset fredag kl 17 (da besøkstiden startet) men vi fikk beskjed om at de var for trøtte til besøk. Ærlig talt, et keisersnitt er da ikke i nærheten av så slitsomt som en fødsel. Vi dro tilbake til hotellet utrolig skuffet, vi prøvde flere ganger å ringe både sønnen vår og kona hans for å prøve å avtale å møte de senere på dagen nede i cafeen på sykehuset, dessverre fikk vi ikke svar. 

Lørdag ble vi også bare avvist med unnskyldningen at de var slitne, trøtte og overveldet, og ønsket å bli kjent med den lille i fred og ro. 

Søndag skulle vi fly hjem igjen og gav beskjed tidlig at vi sårt ønsket å se barnet før vi dro hjem, dessverre så orket de ikke besøk. Vi dro hjem til Østlandet uten å få møte det nye barnebarnet og jeg må si jeg er utrolig sint og skuffet. 

Fikk i dag se at den nybakte mormoren fikk besøke de på sykehuset i går! Jeg er kjempe lei meg og føler at vi som farmor og farfar ikke blir prioritert og bare tilsidesatt. 

 

 

Anonymkode: 41cae...3fe

 

Hvordan kan du si at keisersnitt er ingenting? Jeg hadde akutt keisersnitt i 2018 og planlagt keisersnitt i 2019. Den I fjor startet med 22 timer fasting for meg fordi den hele tiden ble utsatt på dagen jeg skulle ha. Jeg var utmattet og utsultet før noe startet. Under keisersnittet måtte rive i fra hverandre arrvev på meg, så jeg hadde helt sinnsyke smerter etter keisersnitt nummer 2.  Ingen smertestillende beit på. Jeg hadde så vondt og var så sliten. Dag 2 etter keisersnittet var det litt bedre, klarte å sitte i rullestol en  kort stund.   Men hadde så mye å bearbeide etter flere dager slit. Vi fikk  besøk men jeg knakk bare sammen etter 10 min. Mannen måtte trille meg tilbake. Jeg klarte ikke rett ikke. 

Babyen var ikke sugevillig heller og melka kom ikke før etter 5 dager. Og ikke ville han die når melka kom. Måtte jobbe med han i 15 dager for å få han til å ta bryst.  det er mye trøbbel med en keisersnitt skal jeg si deg. Babyer som kommer etter en fødsel som starter av seg selv er forbedret og har instinkter osv.  En keisersnittbaby er ikke forberedt og er ofte sløve og lite sugevillig. Melka kommer også ofte sent. Det er mye å håndtere 

Men hadde dere avtalt at dere skulle komme på besøk før dere bestilte biletter? Eller dukket dere bare overaskende opp? Å bare dukke opp kan bli tatt ille opp.  Hvor godt kjenner svigerdatter dere? Om dere er litt fremmed for henne kan det hende hun ikke klarte å treffe dere om hun var så slått ut som meg. Sønnen deres burde like vel trillet barnet en liten tur til dere så dere fikk sett det.

Men dere buede heller ventet og bestilt biletter til når barnet var noen uker. Hvorfor skal alle på død og liv se babyen på sykehus?

Min familie bor i en annen landsdel. De ville bestille biletter til keisersnitt datoen. Jeg satt foten ned og da nei. De bestilte til når lillebror var 4 uker istedenfor.  Det var mye bedre. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes egentlig ikke det finnes noen god nok unnskyldning i dette tilfellet. Det er noe som heter folkeskikk, alle klarer å «ofre» seg i noen minutter for å unngå å såre motparten. Det er ikke alltid det passer at svigermor plutselig dukker opp, men aldri i livet om jeg lar det gå utover henne. Jeg tar alltid vel i mot henne, hun kjører tross alt en time for å hilse på oss og jeg at hun setter stor pris på samvær med oss.

Dessuten krever ikke et barselbesøk på sykehus noe som helst. De som kommer forventer hverken servering eller at alle rene og pene, de vil kun gratulere og se den lille.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, O.G. skrev:

Det kan vel å være, men slike som har dårlig forhold til sine foreldre er også de første ut av oss til å brøle ut når deres barn blir oversett til fordel av andre barnebarn og ser ikke at deres egen måte å håndtere ting på, har ført til situasjonen.

ja, jeg ser poenget ditt. Er mye med denne historien vi ikke vet så det kan tolkes ulikt. Men jeg har selv kommet i situasjoner der jeg har måtte avvise mine egne foreldre i voksen alder. Min situasjon var litt spesiell da jeg fra liten ble utsatt omfattende overgrep og derfor kuttet ut kontakten. Mens de på sin side var veldig påtrengende og påberopte sin rett til å være der. 

Sier ikke at det er slik eller slik i dette tilfelle for det er det ingen av oss som vet. Forstår jo at besteforeldrene her ble veldig skuffet. Men i HI viser ts liten forståelse og bekymring for hvordan sønnen og svigerdatteren har det, og det får meg til å stusse. Hun virker mer opptatt av at de har brukt penger, reist halve landet, og at de har blitt avvist. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke sjans til å komme deg fra barsel og til cafeen på 5 minutter. 

Anonymkode: 94372...061

So what? Så la det ta 20 min da, hvor sær går det an å bli? Hadde far tatt baby med til cafeen mens mor sov, ville hun ikke merket det engang. 

Anonymkode: b1b28...4fc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, meningen din om at keisersnitt ikke er noe slitsomt. Har du vært igjennom ett keisersnitt kanskje? Det oppleves SELVFØLGELIG forskjellig, men det er faktisk en ganske omfattende operasjon!! Å hadde enten mine foreldre eller svigerforeldre trengt seg på sånn, så hadde jeg på trass sagt nei til besøk! For tiden etter fødsel, den er så unik, følsom og en er VELDIG sårbar! Så ikke ta det som en selvfølge! Jeg forstår du er skuffa og lei deg! Men da får du heller sende en melding til sønnen din, å forklare til han hvordan du føler deg.

Anonymkode: f07c6...9e6

Trengt seg på?? Er det DET man kaller det når besteforeldre reiser langt for å treffe sitt nyfødte barnebarn? Og du hadde sagt nei på trass ja... Håper du husker dette når du er sliten og trenger barnevakt da! Og JA, bestemødre vet at man er sliten og følsom etter en fødsel, men ikke så sliten og følsom at man sender besteforeldre på dør uten så mye som et glimt av den nyfødte!

Anonymkode: fd431...a9f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

So what? Så la det ta 20 min da, hvor sær går det an å bli? Hadde far tatt baby med til cafeen mens mor sov, ville hun ikke merket det engang. 

Anonymkode: b1b28...4fc

Du vet ikke hvordan situasjonen deres var, og har ingen rett til å sette deg til doms over andre. Hvordan det er med tilknytning og amming når man har tatt keisersnitt, har andre skrevet inngående i et innlegg tidligere i tråden. Les det innlegget gjerne flere ganger. Barnets behov veier tyngre enn svigermors, uansett hvor mange masete tekstmeldinger hun sender.

Anonymkode: 94372...061

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeFare
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, meningen din om at keisersnitt ikke er noe slitsomt. Har du vært igjennom ett keisersnitt kanskje? Det oppleves SELVFØLGELIG forskjellig, men det er faktisk en ganske omfattende operasjon!! Å hadde enten mine foreldre eller svigerforeldre trengt seg på sånn, så hadde jeg på trass sagt nei til besøk! For tiden etter fødsel, den er så unik, følsom og en er VELDIG sårbar! Så ikke ta det som en selvfølge! Jeg forstår du er skuffa og lei deg! Men da får du heller sende en melding til sønnen din, å forklare til han hvordan du føler deg.

Anonymkode: f07c6...9e6

Men jeg tror denne holdningen her er kjempeødeleggende. Ja, det er dumt å komme på uanmeldt besøk, men det er enda dummere å ikke la nære slektninger av babyen din få se barnet en gang når de har reist langt. Barnet er ikke en gave man belønner andre med, men et eget menneske som skal ha relasjoner til familien sin. 
 

TS har (som de fleste av oss) sine feil og mangler, men på plussiden har hun et ektefølt engasjement for å bli bestemor! Hun reiste langt for å få treffe barnebarnet sitt. For meg hadde det sitter ekstremt langt inne å nekte henne i det - i alle fall hvis det var «på trass». 
 

Når man er blitt foreldrer er det på tide å bli voksen altså. Tenk for en gave for et barn å ha besteforeldre som er glad i en og vil bruke tid på en. Det hadde jeg ikke kastet på båten fordi noen er sosialt litt klønete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På fredag ble jeg bestemor, mitt tredje barnebarn men første barnet til sønnen min og kona. 

Det var et planlagt keisersnitt slik at vi hadde fått beskjed om datoen på forhånd. Mannen min og jeg tok oss fri fra jobb på fredag og tok fly til Sørlandet (vi bor på Østlandet) hadde hotell hele helgen, så det ble veldig dyrt for oss. 

Vi møtte opp på sykehuset fredag kl 17 (da besøkstiden startet) men vi fikk beskjed om at de var for trøtte til besøk. Ærlig talt, et keisersnitt er da ikke i nærheten av så slitsomt som en fødsel. Vi dro tilbake til hotellet utrolig skuffet, vi prøvde flere ganger å ringe både sønnen vår og kona hans for å prøve å avtale å møte de senere på dagen nede i cafeen på sykehuset, dessverre fikk vi ikke svar. 

Lørdag ble vi også bare avvist med unnskyldningen at de var slitne, trøtte og overveldet, og ønsket å bli kjent med den lille i fred og ro. 

Søndag skulle vi fly hjem igjen og gav beskjed tidlig at vi sårt ønsket å se barnet før vi dro hjem, dessverre så orket de ikke besøk. Vi dro hjem til Østlandet uten å få møte det nye barnebarnet og jeg må si jeg er utrolig sint og skuffet. 

Fikk i dag se at den nybakte mormoren fikk besøke de på sykehuset i går! Jeg er kjempe lei meg og føler at vi som farmor og farfar ikke blir prioritert og bare tilsidesatt. 

 

 

Anonymkode: 41cae...3fe

Ett keisersnitt er faktisk en operasjon og det tar lenger tid å komme seg etter KS enn normal fødsel. Så da vet du det.

Uansett så føler jeg med dere som ikke kunne få innvilget noen minutter med barnebarnet deres. Hvis denne turen var en enighet med sønnen og svigerdatteren deres, så syns jeg de oppførte seg dårlig. Jeg hadde selv KS på begge mine og besøk hele tiden på sykehuset, så 10 min burde dere fått lov å se den lille.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...