Gå til innhold

Fikk ikke besøke nytt barnebarn på sykehuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg f. eks slet veldig med amming den første tiden og det gikk i ett med prøving på amming, pumping og mating med kopp. Først prøvde jeg å amme, så koppmattet og til slutt pumpet. Bare pumping tok ca 45 min, og det måtte gjøres hver tredje time. Så jeg hadde bare 1,5 time ledig til alt mellom hver mating. Samme om natta. Jeg hadde vanlig fødsel og hadde noen få besøk andre eller tredje dagen. Hadde ikke skjedd hvis jeg hadde hatt keisersnitt.... 

Anonymkode: d971e...833

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, O.G. skrev:

Svigerdatteren har ikke født i det hele tatt, hun ble skåret opp.

Så barnet mitt har ikke blitt født det da fordi det kom med keisersnitt? 

Anonymkode: 8013b...3e0

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ulven skrev:

Hadde dere avtalt besøket på forhånd? Hvis ikke var det uheldig at dere dro uten at dette var avtalt. 

Når det er sagt synes jeg at sønnen deres kunne ha tatt med barnet ut i oppholdsrommet, slik at dere kunne ha fått tatt en kikk. Det hadde tatt en halvtime, og burde ha vært uproblematisk for den slitne mor. 

Dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så barnet mitt har ikke blitt født det da fordi det kom med keisersnitt? 

Anonymkode: 8013b...3e0

Vel, den er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god regel å avtale med nybakte foreldre på forhånd hva som passer dem 😘 

Kvinnen føder barnet/går gjennom keisersnittet, og må få styre hvem som får komme på besøk de første dagene. Første barn er også ganske spesielt. Skjønner du er skuffa, men når man skal reise for å besøke er det ENDA viktigere å avtale på forhånd.

Anonymkode: f05f9...807

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tok keisersnitt kom jeg meg ikke opp av sengen første helgen. Og det er ikke lov med besøk på rommet. Altså fikk jeg ikke sett andre enn mannen. Mannen kunne derimot trille babyen ut til besteforeldrene og det gjorde han. Ble ikke lange besøket fordi babyen ville jo raskt ha melk, men de fikk møttes i alle fall. 

Litt dårlig at dere ikke fikk til et raskt møte. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Svigerdatteren har ikke født i det hele tatt, hun ble skåret opp.

En fødsel kan foregå på den måten også. 

Anonymkode: 13738...693

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg ikke noe på. En boksen dame er ikke så blåst i hodet. Dette er kun for å provosere. 

Anonymkode: 98668...c4e

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En fødsel kan foregå på den måten også. 

Anonymkode: 13738...693

Et keisersnitt er ingen fødsel, det er en operasjon.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En fødsel kan foregå på den måten også. 

Anonymkode: 13738...693

Fødsel er fødsel, keisersnitt er forløsning. 

Anonymkode: 98668...c4e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at far hadde motstandskraft mot sine foreldre, men at mor ikke orket å ta kampen mot sin egen mor slik situasjonen var. Høres veldig slitsomt ut med slike besteforeldre, men dere kan være stolte over egen sønn som maktet å skjerme sin nye familie mot innvadering.

Anonymkode: 77fd0...abc

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker mer opptatt av dine følelser enn hvordan de nybakte foreldrene har det. Er ting med denne historien som får meg til å lure. Var besøket deres ønsket på forhånd? 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere møtte opp uten at det var avtalt skjønner jeg godt at dere ble avvist. Det er kvinnen som skal tas hensyn til her. Hun har et stort sår, har antagelig smerter, er uttafor og trenger ro. Vaginal fødsel tøffere enn en operasjon? Mye mulig, men alle takler slik forskjellig. Å dere prøver å stille dere i offerrollen ved å si hvor mye penger dere brukte på det osv, om dette ikke var avtalt så kan dere takke dere selv. Makan til selvsentrerte folk 🙄

Anonymkode: 8bd43...382

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, O.G. skrev:

Menn sånn sett så hadde det kanskje vært bra for mannen å få støtte og trøst fra sine foreldre også....

Nå bor de kanskje rundt hennes foreldre og mannen kan ha et veldig godt forhold til svigers. Det vet ikke vi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Dere burde ikke bare reist til dem og antatt at dere kunne komme på besøk når det passer dere.

- Dere burde ikke blitt sure når de gav uttrykk for at de/hun er slitne etter opplevelsen.

- Sønnen deres kunne godt trillet barnet ned på caféen slik at dere fikk hilst på barnet uten at det plager mor.

- De burde ikke tillatt besteforeldre på den ene siden og ikke den andre. 

- Alle burde snakket om forventningene på forhånd. 

Anonymkode: 82661...7fb

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hvila skrev:

Nå bor de kanskje rundt hennes foreldre og mannen kan ha et veldig godt forhold til svigers. Det vet ikke vi.

Er dette grunn nok til å skvise ut hans foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Er dette grunn nok til å skvise ut hans foreldre?

Vi får bare ts sin versjon her. Kan være sønnen har dårlig forhold til sine foreldre. Er noe med måten ts uttrykker seg på som får meg til å lure på om det kan være noe slikt. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan et keisersnitt oppleves, varierer nok fra person til person. Jeg hadde en veldig fin opplevelse med planlagt keisersnitt, men var likevel helt slått ut første dagen. Kastet opp mye (fordi jeg ikke tåler morfin), følte meg veldig neddopet pga. smertestillende og hadde samtidig et enormt behov for å ha baby inntil meg. Pga. blødningsfare fikk jeg heller ikke forlate avdelingen. Det er lett å si at far kunne tatt baby med seg ut en halvtime, men jeg hadde opplevd et slikt forslag som totalt umulig. Og så får alle andre mene hva de vil om det, men sånn var det faktisk og de første døgnene etter å ha fått barn er jeg rett og slett ikke interessert i å ta hensyn til andre enn meg selv og barnet.

Jeg hadde besøk av søsteren min som er det familiemedlemmet som bodde nærmest samme kveld, og siden hun er familien min, vi kjenner hverandre osv, var det uproblematisk at hun var tilstede selv om jeg følte meg totalt crap, ikke orket å kle på meg skikkelig osv. men det hadde vært totalt uaktuelt at svigerforeldrene mine skulle sett meg slik, og det måtte de rett og slett bare akseptert. Det er annerledes med egen familie, uten at det betyr at man forskjellsbehandler for resten av livet. Akkurat når barnet er nyfødt, må resten av familien bare finne seg i at ting ikke er slik de ønsker.

At keisersnitt er mindre vanskelig enn fødsel er også en påstand uten rot i virkeligheten. Det er en kjent sak at de aller, aller fleste har en tøffere barseltid etter keisersnitt enn etter vaginal fødsel. 

Endret av Sariou
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...