Gå til innhold

Fikk ikke besøke nytt barnebarn på sykehuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et keisersnitt kan være verre en «vanlig» fødsel, planlagt eller ei. Har hatt begge deler, så dette vet jeg.
Jeg ba om å ikke få besøk på sykehuset med barn nr. 2 og 3. Dette fordi jeg ble nedrent av besøk med barn nr.1, og jeg får alltid litt fødselsdepresjon den første tiden etterpå, så besøk ble bare slitsomt.

Hadde dere avtalt besøket på forhånd? Jeg ville nok latt besteforeldrene komme en tur å hilse på uansett når de hadde reist så langt. Omså at far viste fram babyen, mens mor hvilte.

Anonymkode: f8191...a8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, frøkengrapefrukt skrev:

Var dere invitert? Eller fikk dere vite dato, bestilte reise, og bre dukket opp i visittiden?

Et keisersnitt er en stor operasjon, mor skal komme seg etter inngrepet (hun kan ha fått narkose, det vet vi ikke), og hun er på sterke smertestillende. 

 

Neppe narkose da det var et planlagt snitt☺️

Anonymkode: f8191...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg ikke TS.  Jeg hadde ikke noe besøk på sykehuset og det fikk alle klar beskjed om. Mannen var helt enig med meg. Moren hans dukket opp og blei sent hjem igjen uten å ha sett sitt barnebarn av sin egen sønn. 

Det er din svigerdatter og mannen som bestemmer hvem som skal komme på besøk. Ønsker de ikke besøk så skal dette respekteres. 

Velg dine kamper ellers blir det dårlig med besøk av barnebarn fremover. 

Anonymkode: 984f4...3e7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, O.G. skrev:

Svigerdatteren har ikke født i det hele tatt, hun ble skåret opp.

For en unødvendig kommentar. Dagene etter keisersnitt er noe av det vondeste jeg har opplevd. Kjentes ut som at magen skulle revne, jeg har faktisk aldri hatt det så vondt i hele mitt liv. Selv med smertestillende. Orket knapt å besøke min egen unge på nfi, hadde aldri aldri aldri taklet å styre med noe besøk. 

Anonymkode: ec862...5d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si at jeg blir sjokkert! over TS. Lurer nesten på om dette bare er tull? Altså ts vet ingenting om hvordan keisersnittet gikk (selvom sønnen kanskje har sagt det gikk bra) det kan være detaljer svigerdatteren ikke vil dele. Det skal man ha respekt for. Keisersnitt er en stor operasjon. Jeg hadde selv en drømme fødsel og orket ikke besøk samme dag, ikke av min egen mor heller. Jeg var utslitt og mannen var utslitt og vi følte oss midt sagt overveldet. Ammingen gikk ikke bra og det ble mye styr med det. Heldigvis for oss så respekterte familie dette de første dagene. Ingen ringte og ringte for å få se babyen. Herregud så stressende det må være å ha gjennomgått en stor operasjon, ha en liten baby og i tillegg svigerforeldre som ringer. Og ikke bare en gang, men igjen og igjen til begge foreldrene. Det er så langt over strekken. Svigerforeldrene tenkte på mer på SITT behov for å se på babyen en foreldrene sitt behov for ro. Babyen får ikke noe ut av besøket. Foreldrene ville tydeligvis ha ro, det burde man respektere. 

Forslaget om å la far tille ut babyen syns jeg bare vitner om lite forståelse. Det er et forslag som må komme fra foreldrene selv. 

Anonymkode: cf99d...e10

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende at TS er så opptatt av at HUN ble bestemor, men glemmer helt at sønn og svigerdatter nylig ble far og mor. Ikke alt dreier seg om tredjepart i en slik situasjon. Blir nesten litt trist av å se at folk ikke evner å se seg selv i den store sammenheng.

Endret av BensinPåBålet
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe narkose da det var et planlagt snitt☺️

Anonymkode: f8191...a8c

Da jeg fødte med planlagt keisersnitt fikk jeg velge om jeg ville ha narkose eller ikke. Jeg var i barselgruppe med en dame som også hadde planlagt keisersnitt og hun valgte narkose. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang hørt helsepersonell omtale keisersnitt som fødsel?

Anonymkode: 8dc0d...405

Alt helsepersonell omtaler mitt keisersnitt som fødsel. På helsekortet nå står det: "Første fødsel: el. pks gr. sykd. mor". Både jordmor og lege på ordinær ultralyd sa "første fødsel" da snakket om keisersnittet, og både fastlegen og jordmoren jeg går til i svangerskapet gjør det.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, foreldrene hans fløy halve landet rundt fordi de var så glade og ville ønske den lille velkommen. 10 minutter eller 15minutter hadde ikke drept noen. 

Er dog enig i at sønnen er en tiltaksløs slabb her, han kunne tatt babyen sin og vist den frem til sine foreldre, men det gjorde han ikke. Jævlig dårlig å ikke oppgi en ordentlig grunn, at de er slitne hjelper ikke, det er snakk om minutter. 

Anonymkode: 0220e...8e8

Det som er skummelt med slike tråder er at vi ikke vet den nybakte mammaen sin side. Da vår minste ble født kom hun med keisersnitt, det var planlagt. Det jeg ikke hadde planlagt var å få spinalhodepine. Pga babyen lave fødselsvekt og at hun slet med å få i seg mat måtte hun være på barsel hele tiden. Jeg bodde i ett mørkt rom, smertene var intense. Det var ingen som visste årsaken til at jeg ikke tok i mot besøk. Eneste som fikk komme var vår eldste sønn. Pappaen kjørte han frem og tilbake mens jordmor hjalp meg med babyen. Vi skal være veldig forsiktig med å dømme mor her. Spinalhodepine er noe som fort kan skje når man får spinalbedøvelse

Anonymkode: 8a36f...0e5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Tanuki said:

 

- Det at mormor fikk komme innom sier jo egentlig ingenting, kanskje hun hadde med noe klær til datteren sin?

 

Barnet ble født fredag, mormor fikk komme mandag, ts reiste hjem søndag. Det er jo ikke forskjellsbehandling når ts ikke er der... Merkelig av ts å henge seg opp i. 

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager ass men sånne sære ting skjer kun i Norge. At besteforeldre må lissom «avtale» for å komme å se barnebarnet sitt🤦🏻‍♀️  I dont get it🤷🏻‍♀️  Ikke vondt ment men plutselig elsket jeg kulturen min. 

Anonymkode: f0993...7ed

Det skjer da absolutt ikke kun i Norge. Dette var et sykehus og vi vet ingenting om barnets tilstand, det er slettes ingen selvfølge at sykehus i resten av verden bare ville latt foreldrene ta et dårlig barn med i kantina for å treffe på fremmede folk. Man kan ikke bare ta for gitt at babyen var i helt fin form etter fødsel, virker som alle her tar det som en selvfølge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor kom ned med en del mer familie dagen etter jeg endte med snitt etter lang fødsel av tvillinger. Både jeg og far trillet ned med begge. Skjønner jo godt at de var spente. På den andre siden hadde de nok heller ikke forlangt dette, så det er to sider av denne saken. På et generelt grunnlag tenker jeg det er fint å være raus i slike situasjoner. Som mamma til tre gutter håper jeg at jeg får ta del den dagen jeg blir farmor, med litt sosiale antenner så tenker deg det går fint.😅

Anonymkode: 8e6de...f21

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

I en perfekt verden der man har god kontakt, trives med hverandre og slikt så ville jeg tenkt det samme. Men verden er ikke slik, vi vet ingenting om kontakten de har seg i mellom. Dette kunne sikkert skjedd meg om min eks ikke var en dott.

Svigermor trykte seg frem i tide og utide, om hun ikke fikk det som hun ville manipulerte hun frem viljen sin. Hun kunne presse frem tårer for at folk skulle synes synd på henne. Hun var innom på besøk de første 6 dagene etter min fødsel, selv om hun ikke var invitert mer enn første dagen.

Selv da vi hadde sagt at i morgen kommer min familie, de er så mange at da holder det med de. Så likevel trykte svigermor seg frem og trykte seg frem for å holde barnet før de, selv om hun satt med babyen på fanget i 30 min dagen i forveien.

Hadde eksen vært litt mann så hadde han satt grenser for henne, noe han ikke gjorde. Men da jeg som svigerdatter gjorde det så kan du tenke deg det ble helvette. Hun gjorde det hun kunne for å skape splid mellom oss etterpå. Det klarte hun fint ettersom sønnen var en dott.

Så har hun sittet etterpå og presset han til å gå til sak mot meg for å ta fra meg barnet. For det er hun som ble farmor og sønnen hennes ble pappa, men jeg var luft. Nei, ikke døm ut fra en perfekt verden. For i en perfekt verden hadde besteforeldrene ventet på invitasjon. 

Anonymkode: 799ff...4e6

Verden er ikke perfekt, men vi kan ikke drite i vanlig folkeskikk for det om. Om svigermor er en heks får man gjerne begrense kontakten man har med henne, men det å nekte henne å se barnebarnet selv én gang er overhodet ikke greit. Jeg vil på ingen måte sammenlikne din situasjon og TS sin utifra det vi vet, her er det faktisk snakk om noen som måtte fly tur/retur fordi sønnen var egosentrisk av dimensjoner. 

Anonymkode: 99969...eee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er skummelt med slike tråder er at vi ikke vet den nybakte mammaen sin side. Da vår minste ble født kom hun med keisersnitt, det var planlagt. Det jeg ikke hadde planlagt var å få spinalhodepine. Pga babyen lave fødselsvekt og at hun slet med å få i seg mat måtte hun være på barsel hele tiden. Jeg bodde i ett mørkt rom, smertene var intense. Det var ingen som visste årsaken til at jeg ikke tok i mot besøk. Eneste som fikk komme var vår eldste sønn. Pappaen kjørte han frem og tilbake mens jordmor hjalp meg med babyen. Vi skal være veldig forsiktig med å dømme mor her. Spinalhodepine er noe som fort kan skje når man får spinalbedøvelse

Anonymkode: 8a36f...0e5

Uff, det hørtes fælt ut. 
Men selv om dette var tilfellet i Ts, så kunne jo far ha vist frem barnet til besteforeldre?

Og så må jeg spørre, og dette er ikke vondt ment: Hvorfor kunne du ikke være åpen om at du slet med spinalhodepine? Det er jo ikke som det er flaut eller noe? 
Nå velger vi jo selv hva vi vil dele med omgivelsene, men akkurat dette hadde ikke jeg holdt hemmelig. Nettopp fordi man da tilrettelegger for spekulasjon om at det er noe annet og verre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er da like mye "meg" - mentalitet hos denne farmoren? Hun dro ikke på besøk fordi hun var ønsket, men fordi HUN hadde et behov for å se babyen tidligst mulig. Altså hennes behov skulle gå først!

Anonymkode: 6cf82...2e1

Er det virkelig egoistisk å reise halve landet for å hilse på sitt nyfødte barnebarn? I så fall er det en egoisme jeg setter pris på, langt mer enn den egoismen som driver nybakte foreldre til å sendte besteforeldre hjem tomhendte.

Jeg hadde helt forjævlige komplikasjoner etter min første fødsel og hadde på daværende tidspunk et rimelig kjølig forhold til svigerfar, men når svigerforeldre kom på besøk gikk mannen min ned med babyen til cafén. Ingen problem overhodet. I dag har vi et bedre forhold, men selv da kunne det faktisk aldri falt meg inn å nekte dem å se babyen. Det handler om å opprettolde kjærlige relasjoner i familien, noe vi har blitt altfor dårlige på i Norge.  

Anonymkode: 99969...eee

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden er ikke perfekt, men vi kan ikke drite i vanlig folkeskikk for det om. Om svigermor er en heks får man gjerne begrense kontakten man har med henne, men det å nekte henne å se barnebarnet selv én gang er overhodet ikke greit. Jeg vil på ingen måte sammenlikne din situasjon og TS sin utifra det vi vet, her er det faktisk snakk om noen som måtte fly tur/retur fordi sønnen var egosentrisk av dimensjoner. 

Anonymkode: 99969...eee

Uansett om man må ta fly eller ikke kan man ikke troppe opp uanmeldt og kreve noe som helst.  Man kan spørre og håpe, men man må tåle å bli avvist når man kommer uanmeldt. 
 

Jeg fikk en tante på døra her uanmeldt. Hun hadde reist ett par timer for å besøke meg, uten å høre om det passet for meg.... Når hun ringte på lå jeg med kraftig hodepine og det passet overhodet ikke med besøk. Måten hun ordla seg på gjorde at det var uaktuelt å slippe henne inn, for hun kom ikke til å ta hensyn til hodepinen min eller være til annet enn bry. Når man mangler såpass sosiale antenner må man bare tåle å bli avvist. Kommer man uanmeldt må man i alle fall bare velsigne den man besøker...

Anonymkode: 1886e...6d7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig egoistisk å reise halve landet for å hilse på sitt nyfødte barnebarn? I så fall er det en egoisme jeg setter pris på, langt mer enn den egoismen som driver nybakte foreldre til å sendte besteforeldre hjem tomhendte.

Jeg hadde helt forjævlige komplikasjoner etter min første fødsel og hadde på daværende tidspunk et rimelig kjølig forhold til svigerfar, men når svigerforeldre kom på besøk gikk mannen min ned med babyen til cafén. Ingen problem overhodet. I dag har vi et bedre forhold, men selv da kunne det faktisk aldri falt meg inn å nekte dem å se babyen. Det handler om å opprettolde kjærlige relasjoner i familien, noe vi har blitt altfor dårlige på i Norge.  

Anonymkode: 99969...eee

Ja, det er egoistisk å reise halve landet uten å spørre om det passer først. Ikke bare egoistisk, helt vanvittig merkelig. Hadde mamma tatt fly for å besøke meg hadde hun bodd hos meg, ikke på hotell... så relasjonen var nok dårlig i utg.punktet...

Anonymkode: 1886e...6d7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Albbas skrev:

Barnet ble født fredag, mormor fikk komme mandag, ts reiste hjem søndag. Det er jo ikke forskjellsbehandling når ts ikke er der... Merkelig av ts å henge seg opp i. 

Det skjer da absolutt ikke kun i Norge. Dette var et sykehus og vi vet ingenting om barnets tilstand, det er slettes ingen selvfølge at sykehus i resten av verden bare ville latt foreldrene ta et dårlig barn med i kantina for å treffe på fremmede folk. Man kan ikke bare ta for gitt at babyen var i helt fin form etter fødsel, virker som alle her tar det som en selvfølge. 

Det er da ikke noen grunn til å tro noe annet enn at barnet var i fin form. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er egoistisk å reise halve landet uten å spørre om det passer først. Ikke bare egoistisk, helt vanvittig merkelig. Hadde mamma tatt fly for å besøke meg hadde hun bodd hos meg, ikke på hotell... så relasjonen var nok dårlig i utg.punktet...

Anonymkode: 1886e...6d7

Enig med deg. Man har rett til å sette grenser for seg selv og sin familie når det er behov for det. Det skal man ikke trenge å rettferdiggjøre heller spør du meg. Har man så dårlig en relasjon at man ikke en gang har respekt nok for de nybakte foreldrene til å spørre om lov først, så burde man også kunne tenke seg til at man risikerte avvisning. 

Anonymkode: 6cf82...2e1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verden er ikke perfekt, men vi kan ikke drite i vanlig folkeskikk for det om. Om svigermor er en heks får man gjerne begrense kontakten man har med henne, men det å nekte henne å se barnebarnet selv én gang er overhodet ikke greit. Jeg vil på ingen måte sammenlikne din situasjon og TS sin utifra det vi vet, her er det faktisk snakk om noen som måtte fly tur/retur fordi sønnen var egosentrisk av dimensjoner. 

Anonymkode: 99969...eee

Hvis svigermor kam drite i vanlig folkeskikk så kan da vel en nybakt mor gjøre det og. 

Anonymkode: 799ff...4e6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 8.27, AnonymBruker skrev:

Kan tenke meg at disse besteforeldrene skal ta hevn ved å ikke at stille opp som barnevakt jeg 😂

Anonymkode: 799ff...4e6

Det kan de bare gjøre, ettersom de bor på en annen kant enn svigerdatteren og sønnen.

Anonymkode: 4676d...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/15/2020 at 10:43 AM, AnonymBruker said:

Ja, det er egoistisk å reise halve landet uten å spørre om det passer først. Ikke bare egoistisk, helt vanvittig merkelig. Hadde mamma tatt fly for å besøke meg hadde hun bodd hos meg, ikke på hotell... så relasjonen var nok dårlig i utg.punktet...

Anonymkode: 1886e...6d7

Jeg er enig i at det er merkelig å ta fly uten å forhøre seg først, men egoistisk er det ikke. Når det først har skjedd, er jeg mest sjokkert over sønnen som har såpass lite barmhjertighet til sine egne foreldre.

Kanskje holdningene varierer etter hvor i landet man er oppvokst, men jeg har hørt med flere fra bygda om denne saken og ingen kan forstå at en et barn gjør slik mot sin egen forelder. Etter min mann og mine barn er de det aller nærmeste jeg har, det å såre dem slik kan jeg knapt fantasere om. 

Anonymkode: 99969...eee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...