Gå til innhold

Fikk ikke besøke nytt barnebarn på sykehuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På fredag ble jeg bestemor, mitt tredje barnebarn men første barnet til sønnen min og kona. 

Det var et planlagt keisersnitt slik at vi hadde fått beskjed om datoen på forhånd. Mannen min og jeg tok oss fri fra jobb på fredag og tok fly til Sørlandet (vi bor på Østlandet) hadde hotell hele helgen, så det ble veldig dyrt for oss. 

Vi møtte opp på sykehuset fredag kl 17 (da besøkstiden startet) men vi fikk beskjed om at de var for trøtte til besøk. Ærlig talt, et keisersnitt er da ikke i nærheten av så slitsomt som en fødsel. Vi dro tilbake til hotellet utrolig skuffet, vi prøvde flere ganger å ringe både sønnen vår og kona hans for å prøve å avtale å møte de senere på dagen nede i cafeen på sykehuset, dessverre fikk vi ikke svar. 

Lørdag ble vi også bare avvist med unnskyldningen at de var slitne, trøtte og overveldet, og ønsket å bli kjent med den lille i fred og ro. 

Søndag skulle vi fly hjem igjen og gav beskjed tidlig at vi sårt ønsket å se barnet før vi dro hjem, dessverre så orket de ikke besøk. Vi dro hjem til Østlandet uten å få møte det nye barnebarnet og jeg må si jeg er utrolig sint og skuffet. 

Fikk i dag se at den nybakte mormoren fikk besøke de på sykehuset i går! Jeg er kjempe lei meg og føler at vi som farmor og farfar ikke blir prioritert og bare tilsidesatt. 

 

 

Anonymkode: 41cae...3fe

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen får komme på sykehuset når vi får neste barn. Så lenge det går bra med mor og barn. Du aner ikke (eller husker ikke) hvor forstyrrende det og det gir ingenting til barnet. 

Spør når dere kan komme på besøk hjemme. Mormor har nok mast seg til eller så var mor dårlig og trengte støtte og strøst fra foreldrene sine 

Anonymkode: d971e...833

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden. Makan for oppførsel. Jeg hadde på ingen måte akseptert denne oppførsel. Ihverfall ikke når de har reist halve Norge. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen får komme på sykehuset når vi får neste barn. Så lenge det går bra med mor og barn. Du aner ikke (eller husker ikke) hvor forstyrrende det og det gir ingenting til barnet. 

Spør når dere kan komme på besøk hjemme. Mormor har nok mast seg til eller så var mor dårlig og trengte støtte og strøst fra foreldrene sine 

Anonymkode: d971e...833

Menn sånn sett så hadde det kanskje vært bra for mannen å få støtte og trøst fra sine foreldre også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dere invitert? Eller fikk dere vite dato, bestilte reise, og bre dukket opp i visittiden?

Et keisersnitt er en stor operasjon, mor skal komme seg etter inngrepet (hun kan ha fått narkose, det vet vi ikke), og hun er på sterke smertestillende. 

 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møte dem nede i cafeen på sykehuset? Det er totalt urealistisk, for barselavdelingen er et godt stykke unna. Dere høres masete ut. Ro dere ned, så skal dere se dere blir møtt med åpne armer senere.

Anonymkode: 94372...061

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere avtalt besøket på forhånd? Hvis ikke var det uheldig at dere dro uten at dette var avtalt. 

Når det er sagt synes jeg at sønnen deres kunne ha tatt med barnet ut i oppholdsrommet, slik at dere kunne ha fått tatt en kikk. Det hadde tatt en halvtime, og burde ha vært uproblematisk for den slitne mor. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Menn sånn sett så hadde det kanskje vært bra for mannen å få støtte og trøst fra sine foreldre også....

Det kan godt hende men det var ikke han som fødte. Det kan godt hende at faren så at det blir for mye for moren. 

Anonymkode: d971e...833

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var dårlig gjort. Far kunne tatt med babyen ut en liten tur. Man skal være glad for besteforeldre som bryr seg så mye. 
Selvfølgelig forutsatt at det er ett godt forhold mellom besteforeldre/barn. 

Anonymkode: 4171d...bd7

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende men det var ikke han som fødte. Det kan godt hende at faren så at det blir for mye for moren. 

Anonymkode: d971e...833

Vi har et digert forum som forteller at foreldre bør være veldig forsiktige med å favorisere et par besteforeldre. Vi vet ikke annet enn at ganske snart kommer det innlegg fra TS's svigerdatter om at mannens foreldre overser ungen, men unlater å fortelle oss at det er en situasjon hun skapte selv med sin forskjellsbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du høres veldig pågående ut. Alle håndterer fødsel og det å bli mor veldig forskjellig. Man trenger fred og ro, tid til å bli kjent, alene. Spesielt hvis det er første barn. Det er klart hun mye heller vil ha besøk av sin egen mor, enn svigermoren sin.

Anonymkode: 13738...693

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du misforstår. Det var svigerdatteren som fødte barnet, ikke sønnen deres. 

Anonymkode: 13738...693

Svigerdatteren har ikke født i det hele tatt, hun ble skåret opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker litt rart at dere bare reiste uten å avtale noe? Og høres ut som dere maste ganske mye. Men uansett ta en prat med sønnen deres om skuffelsen, og beklag at dere maste men dere hadde så lyst til å se barnebarnet deres. 

og kommentar at keisersnitt er mindre slitsomt enn vanlig fødsel? Er unødvendig, hvis du har sagt slik til de tidligere skjønner jeg hvorfor de ikke ønsket besøk... 

angående at mormor var der så er det forståelig på en måte. Hvis dere ikke har så nært forhold er det forståelig å bare ha moren sin på besøk etter fødselen. har nok noe med relasjonen dere har mellom dere? åssen har forholdet vært ellers? 

Anonymkode: 5aa6f...c07

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...