Gå til innhold

Du som spiser MEST plantebasert, hvilke animalske produkter bruker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvilke er for deg noe du måååå ha? Spiser mest plantebasert, men av og til kjøper jeg egg fra gårder hvor hønene er frittgående og har det bra. Sliter med å gi opp fetaost.... kjøtt er egentlig null stress å gi opp. Jeg er vel en lakto-ovo vegetarianer når jeg spiser litt melkeprodukter og egg. 

Anonymkode: ded7c...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Geirfuglen

Samme som deg, men prøver å holde det til et minimum. Bruker f.eks havremelk i baking, soyamelk i matlaging og mandelmelk til kaffe og frokostblanding. Spiser noe ost og kjøper økoegg direkte fra bonden. Har lyst på et par høner hvis vi får mulighet til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Samme som deg, men prøver å holde det til et minimum. Bruker f.eks havremelk i baking, soyamelk i matlaging og mandelmelk til kaffe og frokostblanding. Spiser noe ost og kjøper økoegg direkte fra bonden. Har lyst på et par høner hvis vi får mulighet til det. 

Synes egentlig det er greit å spise egg, så lenge hønene som legger egget har det fint. For ingen trenger å dø av det..  spiser honning da.. verden trenger bier, og ikke langt unna oss bor en som driver med birøkting, uten det middelet som doper ned biene, så biene har det fint der, og honningen er god. 

Anonymkode: ded7c...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes egentlig det er greit å spise egg, så lenge hønene som legger egget har det fint. For ingen trenger å dø av det..  spiser honning da.. verden trenger bier, og ikke langt unna oss bor en som driver med birøkting, uten det middelet som doper ned biene, så biene har det fint der, og honningen er god. 

Anonymkode: ded7c...945

Det er slik (i Norge, fordi kyllingene ikke kjønnsbestemmes), at hannkyllinger er et biprodukt av eggindustrien. Resultatet av dette er at de som ikke kan brukes til å legge egg, kvernes levende eller gassens i hjel. Høner som brukes til å produsere egg blir oppbrukt innen et par år fordi de legger unormalt mange egg. Da tas de livet av og brukes til fyllmasse f.eks. 
Jeg spiser også honning fra et småbruk her, ikke industrihonning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...