Gå til innhold

Trenger en kvinnes syn på situasjonen


PelleBerg

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere virkelig i 40-åra? Høres jo ut som noe fra en såpeopera - sexflørting med flere familiemedlemmer, caught in the act på julebordet, drikke seg så dritings at man ikke husker noe, og du som blir så sinna at du sender anonyme brev til folk du ikke kjenner? 🙄 

Hjelpes altså, parterapi er sikkert smart - og så er det kanskje på tide å bli voksne?!

Anonymkode: 834b2...2e0

Åååååå🤩 har du fasit svar på hvordan alle skal leve🤩 jippi..... 

Fortell oss andre da. Må nesten komme i historiebøkene over hele verden. Slik som bibelen🤩 venter sååååååå spent🤩 hihihi

Anonymkode: a1719...ff2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke du som er den onde ulven her. Alle ville reagert på julebord episoden og meldingen etterpå, og med hennes historikk er det klart man reagerer sterkt!

Hun har brutt tillitten maaaange ganger, og til tross for at du fortalte når dere møttes at du slet ekstra med tillitt og sjalusi. En ting er å bli sjalu om hun ikke har gjort noe, det har du fått profesjonell hjelp hos psykolog for,  men å reagere når hun har gjort noe er nokså naturlig.

Hun tar ikke hensyn til dine følelser rett og slett og du burde slå opp og finne deg heller en dame som er til å stole på. Det vil gi deg så mye mere harmoni enn hva livet ditt styres av nå

Anonymkode: 230f8...f2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen ekstremt dårlig utenkte svar her inne🙈 JEG skjemmes! 

Ikke vet jeg om jeg kommer med noe bedre, heller. 

 

Du virker jo som den omtenksomme kjernekaren og din kone også, som du beskriver henne. 

Du har vært ærlig og åpen fra første dag for kona di. Hun savner mer spenning hun, derfor blir hun uvri når hun får noe oppmerksomhet. 

 

Det med dette brevet et null deal. Herregud, hva er det ikke folk kan gjøre "feil" i et forhold. Herregud, kona di står rett forran nesa på deg og flørter med andre. 

Du har sagt hvordan du er og hvor streken går for deg og hun valgte jo å leve ned det. Ellers kunne hun hadratt med det samme før det ble liv laga!? Mener nå jeg. 

 

Og uansett om dere er i 40 åra så er vi mennesker uansett alder. Ingen fasit svar på hvordan man skal være. 

Syns kona di legger ABSOLUTT all skyld over på deg nå. Hun ser jo ikke følelsene fine i det hele tatt. 

 

Derfor snakk med hverandre og finn ut av ting NÅ. 

Lykke til❤️

Anonymkode: a1719...ff2

Takk for svar. Velger å trur de fleste skriver med beste mening. Og den er kun min versjon og opplevelse som blir grunnlaget, hun ville nok tilføyet hvordan hun opplever meg.

Jeg ønsker på ingen måte å sværte henne, jeg elsker henne og synest hun er unik. Det er hun jeg ønsker å bli gammel med.

Vi har veldig flinke til å sette pris på hverandre i hverdagen med gode ord. Morgen som kveld. Ja sjalusien har vært her, men hun har klart å sjå meg i den. I godtatt alt, men gått nær meg. Det har betydd så inderlig mye for meg. Jeg har vært så sikker på at dette har vært ekte kjærlighet og at vi sammen ville klare alt. 

Jeg synest selvfølgelig at det er skuffende at hun velger å gjøre dette, når hun vet at jeg sliter og mine 2 ekser har vært utro. Og jeg er selvfølgelig  skuffet over meg selv.

Jeg skal til psykolog i morgen, som er ekspert på samlivterapi og sjalusi.- uansett hva som skjer, så vil jeg gjøre hva jeg kan får å endre meg selv på dette området. Det vil også gi meg bedre hverdager uten bekymring.

Men hva gjør jeg nå?  Hun er på jobbreise, og jeg hører minimalt fra henne. Normalt ville jeg fått telefon fra henne 3- 4 ganger og mange meldinger med kjærlighet.  Har valgt å ikke ringe eller sende mld, men svare om hun gjør det.

Sitter med en vond følelse på hvordan dette vil ende.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke du som er den onde ulven her. Alle ville reagert på julebord episoden og meldingen etterpå, og med hennes historikk er det klart man reagerer sterkt!

Hun har brutt tillitten maaaange ganger, og til tross for at du fortalte når dere møttes at du slet ekstra med tillitt og sjalusi. En ting er å bli sjalu om hun ikke har gjort noe, det har du fått profesjonell hjelp hos psykolog for,  men å reagere når hun har gjort noe er nokså naturlig.

Hun tar ikke hensyn til dine følelser rett og slett og du burde slå opp og finne deg heller en dame som er til å stole på. Det vil gi deg så mye mere harmoni enn hva livet ditt styres av nå

Anonymkode: 230f8...f2f

Takk for svar. Jeg er veldig gla i henne og håper vi klarer å jobbe oss igjennom dette.  Men det vil være en forutsetning at hun også forstår hun må gjøre endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Iia skrev:

Hei du,

så godt gjort av deg å være åpen om problemet. For du har et problem - sjalusien din skaper problem for deg. Jeg forstår at konen din syns det er vanskelig. Kanskje er hun en flørtende person av type, hun behøver ikke mene noe vondt med det. Brevet var jo ikke bra, men jeg syns det var flott at du innrømmet og unnskyldte som du gjorde. 

For meg høres det ut som at konen din nå er ambivalent, at hun har fått litt nok av sjalusien, at brevet er dråpen som kanskje får begeret til å renne over. Samtidig sier hun jo at hun er glad i deg.

Vi har bare hørt den ene siden. Det er vanskelig å gi råd basert på det, ihvertfall gode råd. Mitt enkle råd er å prate sammen, så åpent som mulig. Beskrive hva dere trenger av den andre, begge to, for at forholdet skal kunne fungere. Kanskje helst på et familievernkontor, de er flinke til å hjelpe til i slike situasjoner. De er vant til det. Og kanskje kan du får timer alene der også (alle har ikke kapasitet til enetimer, men noen, tror jeg).

Jeg ønsker deg veldig lykke til og håper du føler på noe stolthet og selvrespekt over reaksjonen din i etterkant av brevet. Den hørtes flott ut. Ikke alle ville klart det du gjorde. 

Takk for svar. Håper dette kan få en lykkelig slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det beste er å bli singel. En slik oppførsel som hun har, kommer aldri til å gå over. Dette er personligheten hennes. 

Og om hun så skjerper seg, så vil gjentatte runder med sjalusi, gjøre at hun ikke vil mere. 

Veldig usunt for dere begge.... 

Anonymkode: bbe3a...eed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om det beste er å bli singel. En slik oppførsel som hun har, kommer aldri til å gå over. Dette er personligheten hennes. 

Og om hun så skjerper seg, så vil gjentatte runder med sjalusi, gjøre at hun ikke vil mere. 

Veldig usunt for dere begge.... 

Anonymkode: bbe3a...eed

Takk for svar   jeg har vært innom den tanken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med psykologen om hvorfor det er sånn at begge dine tidligere forhold endte med utroskap og hun du har nå liker å flørte med både den ene og den andre?

Jeg mener ikke å antyde at du er skyld i at damene dine behandler deg dårlig men det kan jo være at du tiltrekkes en type damer som slettes ikke er bra for deg. For hva er egentlig sannsynligheten for at du skal møte tre damer som streifer?

Å nei da, jeg nekter ikke for at du har alvorlige problemer, det brevet var spinnvilt, men det er jo ikke bare du som lager drama her.

Anonymkode: 7cf7c...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som jeg ser det så er dette ikke kun din skyld TS,men det er også din kones skyld også. Grunnen til at jeg mener at det er også din kones skyld er fordi at hun tar ikke hensyn til dine følelser. 

Mer kanskje ett dårlig eksempel,men damå til en kompis er sjalu så han tar hensyn med å ikke ta kontakt

Anonymkode: 556f5...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik som jeg ser det så er dette ikke kun din skyld TS,men det er også din kones skyld også. Grunnen til at jeg mener at det er også din kones skyld er fordi at hun tar ikke hensyn til dine følelser. 

Mer kanskje ett dårlig eksempel,men damå til en kompis er sjalu så han tar hensyn med å ikke ta kontakt

Anonymkode: 556f5...fd8

Nå er det slik at jeg ønsker å få kontroll på min sjalusi. Jeg er helt enig om hun ikke burde gjøre dette, og hun må sjå sine feil i dette . Men jeg må ta mitt ansvar og gjøre noe med det. Det er iallfall en veldig kjedelig vond situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med psykologen om hvorfor det er sånn at begge dine tidligere forhold endte med utroskap og hun du har nå liker å flørte med både den ene og den andre?

Jeg mener ikke å antyde at du er skyld i at damene dine behandler deg dårlig men det kan jo være at du tiltrekkes en type damer som slettes ikke er bra for deg. For hva er egentlig sannsynligheten for at du skal møte tre damer som streifer?

Å nei da, jeg nekter ikke for at du har alvorlige problemer, det brevet var spinnvilt, men det er jo ikke bare du som lager drama her.

Anonymkode: 7cf7c...aae

Jeg har fortalt dette, men ikke fått  noe vurderinger. Det er vel en uskreven regel at ofte tiltrekker seg det en frykter mest.

Jeg er innforstått med jeg har et problem og jeg må jobbe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PelleBerg skrev:

Nå er det slik at jeg ønsker å få kontroll på min sjalusi. Jeg er helt enig om hun ikke burde gjøre dette, og hun må sjå sine feil i dette . Men jeg må ta mitt ansvar og gjøre noe med det. Det er iallfall en veldig kjedelig vond situasjon.

Ser den. Kanskje du burde vær enda mer tydelig med henne og sette ord på dine følelser i forhold til dette.

Vet hvordan det er å vær ordentlig sjalu og det har ødelagt vennskap pga ordentlig sjalusi. 

 

6 minutter siden, PelleBerg skrev:

Nå er det slik at jeg ønsker å få kontroll på min sjalusi. Jeg er helt enig om hun ikke burde gjøre dette, og hun må sjå sine feil i dette . Men jeg må ta mitt ansvar og gjøre noe med det. Det er iallfall en veldig kjedelig vond situasjon.

5 minutter siden, PelleBerg skrev:

Nå er det slik at jeg ønsker å få kontroll på min sjalusi. Jeg er helt enig om hun ikke burde gjøre dette, og hun må sjå sine feil i dette . Men jeg må ta mitt ansvar og gjøre noe med det. Det er iallfall en veldig kjedelig vond situasjon.

 

Anonymkode: 556f5...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, PelleBerg skrev:

Jeg har fortalt dette, men ikke fått  noe vurderinger. Det er vel en uskreven regel at ofte tiltrekker seg det en frykter mest.

Jeg er innforstått med jeg har et problem og jeg må jobbe med det.

Du kan da ikke løse dette alene, kona di er jo en del av problemet.

Jeg ønsker deg alt godt, dette fortjener du ikke.

Anonymkode: 7cf7c...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den. Kanskje du burde vær enda mer tydelig med henne og sette ord på dine følelser i forhold til dette.

Vet hvordan det er å vær ordentlig sjalu og det har ødelagt vennskap pga ordentlig sjalusi. 

 

 

Anonymkode: 556f5...fd8

Da vet du også hvor vondt det er å ha det slik.  Jeg har vært veldig tydelig på mitt ståsted,  både om meg selv og henne.  Det som gjør det hele ekstra vondt er at på formiddagen før julebordet, så tok hun opp at hun synest at jeg siste året har vært flink å jobbe med sjalusien og hun merker det positivt. Så får på nevnte julebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da ikke løse dette alene, kona di er jo en del av problemet.

Jeg ønsker deg alt godt, dette fortjener du ikke.

Anonymkode: 7cf7c...aae

Takk ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et problem med sjalusi. Den må du "ta på deg". Men det betyr ikke at damen din ikke går laaaangt over streken! Det blir litt sånn at du ikke skal få lov til å bli sjalu på ting som er normalt å bli sjalu på fordi du har et sjalusiproblem? Du har et sjalusiproblem OG problem med at damen din går langt over streken! Og hun driver og later som at hendelser ikke har hendt! Det er gaslighting. Jeg sier ikke at hun har personlighetsforstyrrelser, men det er manipulering som er ganske drøyt!

Anonymkode: 633d9...749

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min umiddelbare tanke er at brevet er forkastelig, men når det er sagt så trenger en person som deg, som er usikker av seg, en partner som er trygg, sterk mentalt, og som vil trygge deg i sine relasjoner... Denne damen høres destruktiv ut for deg, rett og slett. Hun er sikkert en kjempefin dame, men kanskje ikke for deg? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen hadde flørta med kona mi, hadde jeg bedt dem slutte. Hadde tatt gjort noe om de ikke ga seg. Hevn. Om kona mi hadde saxchattet med andre hadde jeg dumpet henne. 

Anonymkode: e32dd...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lacy skrev:

Min umiddelbare tanke er at brevet er forkastelig, men når det er sagt så trenger en person som deg, som er usikker av seg, en partner som er trygg, sterk mentalt, og som vil trygge deg i sine relasjoner... Denne damen høres destruktiv ut for deg, rett og slett. Hun er sikkert en kjempefin dame, men kanskje ikke for deg? 

Føler neste litt dårlig samvittighet her. Må påpeke at hun hverdagen er fantastisk å være sammen med, og vi utfyller hverandre godt i familien. Men når det kommer dette, så sliter vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om noen hadde flørta med kona mi, hadde jeg bedt dem slutte. Hadde tatt gjort noe om de ikke ga seg. Hevn. Om kona mi hadde saxchattet med andre hadde jeg dumpet henne. 

Anonymkode: e32dd...0f3

Jeg burde kanskje hoppa av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...