Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Hva gjør man når man elsker kjæresten og er forelsket i noen andre?

Recommended Posts

AnonymBruker

Hei! 
jeg er i en dårlig situasjon. Jeg elsker og er forelsket i kjæresten min. Men jeg er også blitt forelsket i en annen. Trodde ikke dette var mulig. Jeg har ikke sett han på en måned og kommer nok aldri til å se han igjen. Jeg har ikke lyst til å se han igjen heller. Men jeg våkner opp på nettene med drømmer om han. Klarer ikke å kontrollere tankene mine på dagtid heller. Det har aldri skjedd noe seksuelt med oss - altså jeg har ikke vært utro. Jeg prøver så hardt  å overføre hva jeg føler til kjæresten men jeg har innsett at jeg er forelsket. Vil det gå over med tid? 

Anonymkode: a041c...c02

Fortsetter under...

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 
jeg er i en dårlig situasjon. Jeg elsker og er forelsket i kjæresten min. Men jeg er også blitt forelsket i en annen. Trodde ikke dette var mulig. Jeg har ikke sett han på en måned og kommer nok aldri til å se han igjen. Jeg har ikke lyst til å se han igjen heller. Men jeg våkner opp på nettene med drømmer om han. Klarer ikke å kontrollere tankene mine på dagtid heller. Det har aldri skjedd noe seksuelt med oss - altså jeg har ikke vært utro. Jeg prøver så hardt  å overføre hva jeg føler til kjæresten men jeg har innsett at jeg er forelsket. Vil det gå over med tid? 

Jeg også var i samme situasjon som deg. Det jeg nå har gjort for å glemme ham er å ha meg med kollegaen hans. Jeg vet enda ikke om det hjelper på lang sikt 🙈.. 

Du må la det gå tid. Du sier det er en mnd siden du så han, i mitt tilfelle er det nærmere 2år!!! Tålmodighet min venn:) 

Anonymkode: a8c65...d4d

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg også var i samme situasjon som deg. Det jeg nå har gjort for å glemme ham er å ha meg med kollegaen hans. Jeg vet enda ikke om det hjelper på lang sikt 🙈.. 

Du må la det gå tid. Du sier det er en mnd siden du så han, i mitt tilfelle er det nærmere 2år!!! Tålmodighet min venn:) 

Helt forferdelig følelse ☹️ har på en måte også dårlig samvittighet ovenfor kjæresten. Men jeg skal la det gå tid. Forhåpentligvis går det over snart! Føler jeg blir gal. 

TS

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt forferdelig følelse ☹️ har på en måte også dårlig samvittighet ovenfor kjæresten. Men jeg skal la det gå tid. Forhåpentligvis går det over snart! Føler jeg blir gal. 

TS

Jeg kjenner til den. Du er ikke alene om dette.. 

Men. Det er ikke sikkert det noensinne vil gå over. Enkelte ganger treffer man personer som vekker noe i en. Tiltrekning er ikke til å tulle med og noen ganger er det så sterkt at det varer til den dagen du dør.

Vi hører ofte om gamle mennesker som forteller om den store forelskelsen som tilfeldigvis ikke var den de var gift med. De føler det likt den dagen de er 80år og delvis angrer seg over å ikke ha forfulgt det. 

Jeg føler det er slik i mitt tilfelle. Han vekker noe i meg jeg ikke klarer å sette fingeren på. Det er selvsagt helt forferdelig når det ikke er noe som er ønskelig og når det aldri vil bli gjengjeldt. 

Det er nesten blitt til ett instinkt eller ett sterkt behov, på lik linje med mat. Jeg vil så gjerne kjenne ham, lukte ham, se ham, snakke med ham, men samtidig ikke. 

Etter dette er det ingen som kan måle seg med ham. Ingen vil noensinne være god nok i mine øyne. 

Forholdet mitt er ødelagt pga dette og det med kollegaen er bare ett desperat forsøk på å muligens klare å snu dette, selv om jeg vet innerst inne det ikke vil skje. 

Jeg håper du ikke sliter med det slik som jeg i lengre tid og at du kommer over det. Ønsker deg lykke til, god klem ❤️

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Vet hvordan du har det TS. Følte at jeg var utro og hadde dårlig samvittighet overfor mannen og ikke minst damå hans når jeg fikk vite at han hadde dame. 

Følte at jeg blei gal så jeg fortalte han andre at jeg hadde/har følelser for han enda. Måtte også spør han om dette var utroskap og sa at jeg ønsket å fortelle mannen om mine følelser om en annen. 

Han anbefalte meg om å ikke fortelle at jeg har følelser for en annen fordi jeg måtte tenke på mannens følelser oppi dette. 

Anonymkode: b7a74...7ee

AnonymBruker

Du elsker og er forelsket i kjæresten din men er også forelsket i noen andre. Da syns jeg du skal spørre deg selv følgende spørsmål: 

* Ville du gjort det slutt med kjæresten din for å bli sammen med denne andre? * 

Hvis svaret er nei, så slapp av. Da lar du deg pirre litt ekstra av å tankene når du har de, og så lar du hverdagen gå sin gang. Kyss kjæresten din litt ekstra på kinnet i løpet av dagen, og smil litt ekstra.

Minnene om denne andre kommer til å fade, så lenge du velger å ikke oppsøke ham hverken face to face eller i sosiale medier. 

Det finnes svært svært få mennesker som klarer seg gjennom et liv med partneren sin uten å få følelser for noen andre. Så handler det bare om hva man velger å gjøre med de følelsene og om du velger partneren din eller ei. 

Altså, det er lov å ille velge partneren sin, men å skulle gå fra kjæresten sin som man elsker og er forelsket i, bare fordi man får følelser for noen andre (som man egentlig ikke kjenner en gang) er dumskap i mine øyne. 

Anonymkode: 6edba...068

Annonse

AnonymBruker

Ja dette er helt mulig. Hatt det sånn mange ganger i løpet av et langt forhold (16år). Det går over av seg selv. Men ja det er sykt irriterende faktisk og skulle ikke vært slik. Men husk vi er bare mennesker. Det handler om hva vi gjør med det. Gresset er grønt der du velger å vanne

Anonymkode: e1e7c...9de

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja dette er helt mulig. Hatt det sånn mange ganger i løpet av et langt forhold (16år). Det går over av seg selv. Men ja det er sykt irriterende faktisk og skulle ikke vært slik. Men husk vi er bare mennesker. Det handler om hva vi gjør med det. Gresset er grønt der du velger å vanne

Det går over av seg selv sier du. Når?? Hvor lang tid er vanlig for deg? 1 år, 5år,10år?

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går over av seg selv sier du. Når?? Hvor lang tid er vanlig for deg? 1 år, 5år,10år?

Kommer helt an på hvor ofte du ser denne personen. Jo mindre jo bedre!!!!! 

AnonymBruker

Dette er et bevis på at man bør holde seg singel. Hvorfor i all verden skal ikke folk være det? Da kan du gjøre hva du vil. Du kan teste ut markedet, og finne ut om det er noe for deg eller ikke. Og gå videre. Det er ikke noe problem å være singel kvinne i 2020, altså. Ikke økonomisk sett. Og ikke med tanke på barn heller. Vi bor i Norge. Hold deg singel, og drit i hva andre mener om det. 

Anonymkode: a93cd...62c

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja når man ikke har sett personen på flere år?? Mener du det er like vanlig da??? 

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du referer til som forelskelse vil jeg si er en betatthet. Dette har jeg også følt tidligere for andre personer, som da har gått over og er noe helt vanlig som de fleste føler på. Dette er noe heeeelt annet. Jeg har ikke snakket med vedkommende eller sett vedkommende på år og dag. 

Det er mer som ett urinstinkt som forteller meg at han er den rette for meg. Selv om han ikke er det. En intens tiltrekning jeg ikke kan forklare, en sterk følelse av at jeg MÅ kjenne ham på den ene eller andre måten. Det trenger ikke nødvendigvis være noe seksuelt. 

Og nei, jeg er ikke syk. Tror jeg

AnonymBruker

Ja det går over med tid. Du må slette han fra hjernen din, tenke han er død rett og slett 

Anonymkode: 6d409...2c7

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja når man ikke har sett personen på flere år?? Mener du det er like vanlig da??? 

Hei igjen. Har du nylig drømt om han sier du? Jeg har opplevd å bli betatt av menn etter drømmer. Skjønner ikke hvordan du ellers kan tenke å forelske deg i denne personen om du ikke har sett vedkommende på mange år. Kan legge til at jeg hadde et crush for noen år siden. Var i samme forhold da som nå. Det gikk over ettersom han ikke ble å se mer. Men nå har veiene våre krysses igjen og har igjen begynt å tenke på han. Men man må bare svelge det så lenge man elsker partneren sin. Det bør gå raskt over i og med at du ikke møter eller ser han. Ikke stalk på face eller insta heller. Bare glem ham.

AnonymBruker

Er du sikker på at du er forelsket og ikke bare betatt? Jeg kunne selv bli betatt av en mann selv om jeg hadde kjæreste og var lykkelig, men det er noe med at når man har vært sammen med noe i mange år så flyr tankene litt og man fantaserer litt. Ikke at jeg ville vært utro mot eksen, men det er vel ganske naturlig å bli sjarmert av enkelte mennesker som utstråler en god og varm energi, eller at du synes personen er skikkelig kjekk, eller kanskje han har flørtet litt med deg. 

Har dere vært sammen i mange år? Har dere hatt en dårlig periode? 

Anonymkode: 5f9c2...906

AnonymBruker

Hadde du virkelig elsket kjæresten din, ville du ikke blitt forelska i noen andre. Så enkelt er det

Anonymkode: ba898...7f2

AnonymBruker

Det går aldri over, dagdrømmene dine vil bare erstattes av en annen. Kjerringer er slik, de drømmer seg bort og føler i alle retninger. De elsker drama. For menn er dette ubegripelig, direkte latterlig. Menn de handler, de er utro eller ikke, og blir ferdig med det. Kvinner svimer rundt og er forvirret. Ta deg (dere) sammen. Du har en kjæreste, som du visstnok er forelsket i. Han andre er bare en fantasifigur som du drømmer til perfeksjon. Han er en like stor fjott som alle andre menn.

Anonymkode: e70ad...d9a

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går aldri over, dagdrømmene dine vil bare erstattes av en annen. Kjerringer er slik, de drømmer seg bort og føler i alle retninger. De elsker drama. For menn er dette ubegripelig, direkte latterlig. Menn de handler, de er utro eller ikke, og blir ferdig med det. Kvinner svimer rundt og er forvirret. Ta deg (dere) sammen. Du har en kjæreste, som du visstnok er forelsket i. Han andre er bare en fantasifigur som du drømmer til perfeksjon. Han er en like stor fjott som alle andre menn.

Er dette en slags Dr. Phil parodi?

Anonymkode: 6c43e...211

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en slags Dr. Phil parodi?

Anonymkode: 6c43e...211

Not, serriøst! Kjenner du deg ikke igjen? 😂

Herix
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du virkelig elsket kjæresten din, ville du ikke blitt forelska i noen andre. Så enkelt er det

Anonymkode: ba898...7f2

Dette stemmer ikke