Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Kjøpe min første elbil, kan Kia Soul passe, selv om jeg må ha med barnevogn?

Recommended Posts

neon_sun

Vi valgte Nissan leaf over soul nettopp pga plassen i bagasjerommet. I kiaen var det plass til vår babyjogger City elite om vi tok av begge hjulene, men da var det kun plass til vognen. I leafen har vi kjempegod plass til vogn med hjul på og mye annet. Det er heller ingen problem med to bakovervendte stoler i baksetene. Elsker leafen vår, angrer ikke på valget, selv om soul er en fantastisk bil å kjøre. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Kia soul, og det er det minste bagasjerommet på en bil! Om vongen er liten, som en paraplytrille så kan det gå. Men hvis ikke så går det ikke. 

Men uten om det lille bagasjerommet er det er veldig bra bil! Lett kjørt, alt av utstyr du trenger og gode seter. Jeg har hatt min i 2,5 år, skal bytte den nå med en ny Kia soul for å få lengre rekkevidde.

Anonymkode: a4245...3d3

Dette er jo merkelig, jeg har sett bilder inne på facebookgruppa for Soul med barnevogner baki bagasjerommet. Så jeg vil da anta at du faktisk ikke har prøvd, siden du påstår det ikke går når andre har fått det til :) 

Anonymkode: 24fc1...ffc

AnonymBruker
3 minutter siden, neon_sun skrev:

Vi valgte Nissan leaf over soul nettopp pga plassen i bagasjerommet. I kiaen var det plass til vår babyjogger City elite om vi tok av begge hjulene, men da var det kun plass til vognen. I leafen har vi kjempegod plass til vogn med hjul på og mye annet. Det er heller ingen problem med to bakovervendte stoler i baksetene. Elsker leafen vår, angrer ikke på valget, selv om soul er en fantastisk bil å kjøre. 

Men da er det helt umulig å ha en person til i midten? Så i praksis har dere en fireseters bil?

neon_sun
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det helt umulig å ha en person til i midten? Så i praksis har dere en fireseters bil?

Nei, det kan vi ikke. Så ikke at ts hadde et bonusbarn 🙉

AnonymBruker
11 timer siden, neon_sun skrev:

Nei, det kan vi ikke. Så ikke at ts hadde et bonusbarn 🙉

Han er sjelden med når vi alle er i bil, men det er greit å ha muligheten hvis vi må :) Ellers har som sagt mannen en bil til, så i verste fall kjører vi to biler. Men tror nok at Leaf blir for liten da, for å miste muligheten til et femte sete blir litt ille synes jeg. 

pingeling

Vi kjøpte en Soul i sommer, og tok med barnevognen og testet siden vi var usikker. 

Bagasjerommet er smalt, men forholdvis høyt.  Vi har en babyjogger city elite og den får vi inn når vi legger den sammen (selv med dunposen i vogna), og setter den på høykant.  Men er null stress å få den inn :) 

Barnevogn.jpg

Edited by pingeling
La til bilde

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, pingeling skrev:

Vi kjøpte en Soul i sommer, og tok med barnevognen og testet siden vi var usikker. 

Bagasjerommet er smalt, men forholdvis høyt.  Vi har en babyjogger city elite og den får vi inn når vi legger den sammen (selv med dunposen i vogna), og setter den på høykant.  Men er null stress å få den inn :) 

Barnevogn.jpg

Tusen takk for både svar og bilde! :) Supert å faktisk få se at det går! 

pingeling
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for både svar og bilde! :) Supert å faktisk få se at det går! 

Jeg var på desperat jakt etter den samme informasjonen ifjor, og fant lite.  Savnet selv et bilde :)

AnonymBruker

Bagasjerommet i Soulen er i praksis omtrent på størrelse med Mazda 6 sedan (!). Dvs. mer romslig enn en familiebil. Med en liten barnevogn klarte vi også å stappe inn 5 små kofferter bak i der (!).

Anonymkode: 6503f...30b

AnonymBruker

Dette er den nye utgaven, men samme plass bak som den gamle:

Anonymkode: 6503f...30b

AnonymBruker

Soul’en er romslig men bagasjerommet er lite og veldig smalt. Vi har en Baby Jogger City Mini GT til vår 2-åring og den får helt fint plass, men det er ikke plass til bagdel eller større vogner. 

Anonymkode: 556c9...e03

AnonymBruker

Tror du får en hyundai ioniq til ca samme pris brukt? Vi har hvertfall den, og synes den er super. Har reist til både hytta og Gardermoen med alt vi måtte trengte til 2 voksne og 2 barn. 

Anonymkode: 7ce91...153

AnonymBruker

De som nevner kia eniro, den må kjøpes brukt. Venteliste på ny er stengt, og de som står der får ikke bil før i 2021. Det var beskjeden vi fikk når vi var og tittet i høst. 

Vi endte opp med en Opel amera-e. Er virkelig fornøyd. Har dratt på helgetur med reiseseng, to bager og paraplytrille (en litt større en), og det gikk veldig bra. Romslig i baksete, null stress med bakovervendt barnesete, og god plass i forsetet. Den har større plass enn kona! Ser liten ut, men åpne dørene og ta en titt, du blir overrasket! 

Anonymkode: b0f9c...fce

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som nevner kia eniro, den må kjøpes brukt. Venteliste på ny er stengt, og de som står der får ikke bil før i 2021. Det var beskjeden vi fikk når vi var og tittet i høst. 

Vi endte opp med en Opel amera-e. Er virkelig fornøyd. Har dratt på helgetur med reiseseng, to bager og paraplytrille (en litt større en), og det gikk veldig bra. Romslig i baksete, null stress med bakovervendt barnesete, og god plass i forsetet. Den har større plass enn kona! Ser liten ut, men åpne dørene og ta en titt, du blir overrasket! 

Både e-niro og ampera-e er langt over vårt budsjett selv som brukt :P 

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både e-niro og ampera-e er langt over vårt budsjett selv som brukt :P 

Sorry, det fikk jeg ikke med meg!